Wyróżnienie to jest wynikiem prac podejmowanych w Nokii w celu utrwalania etycznych standardów na wszystkich szczeblach działalności, a także promowania odpowiednich wzorców ładu korporacyjnego.

 

– To wielki zaszczyt znaleźć się po raz kolejny w gronie najbardziej etycznych firm na świecie. Nasza reputacja jest zbudowana na ponad 150-letniej tradycji bazującej na wiarygodności i etycznych praktykach biznesowych. Przyznana nam nagroda to wynik ciężkiej pracy i zaangażowania całego zespołu Nokia, który dba o to, by we wszystkim co robimy opierać się na naszych kluczowych wartościach – zaufaniu, uczciwośi, a także środowiskowej i społecznej odpowiedzialność biznesu – mówi Rajeev Suri, prezes i dyrektor generalny Nokia.

 

Nokię uznano jedną z najbardziej etycznych firm na świecie już po raz czwarty, w tym trzeci z rzędu. Ponadto, jest ona jednym z zaledwie trzech przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej, które znalazły się na tegorocznej liście oraz jedyną firmą z Finlandii. W sumie przyznano 132 wyróżnienia, dla firm działających w 21 krajach i 51 branżach.

 

Fakt, że Nokia jest jedną z zaledwie trzech firm telekomunikacyjnych, które znalazły się na liście najbardziej etycznych przedsiębiorstw świata, potwierdza jak wiele firma robi dla wzmocnienia etycznych praktyk biznesowych w tym sektorze– zaznaczył Timothy Erblich, Dyrektor Generalny Ethisphere – Gratulacje dla wszystkich pracowników Nokii za zdobycie tego wyróżnienia.

 

Instytut Ephisphere przyznaje wyróżnienie firmom, które przyjęły i realizują długofalową strategię zorientowaną na wprowadzaniu pozytywnych zmian i etycznych praktyk. Warto przy tym zaznaczyć, że Nokia jest branżowym liderem w zakresie zarządzania, odpowiedzialności korporacyjnej i przestrzegania wymogów prawnych. Kluczowe elementy jej programu zgodności obejmują: proces wczesnej identyfikacji i proaktywnego ograniczania ryzyka regulacyjnego i korupcyjnego związanego z produktami, usługami i strategią wejścia na rynek; ciągłą ocenę i udoskonalanie programów oraz procesów w celu zwiększania skuteczności wzmacniania nadzoru nad zgodnością. Firma umożliwia również pracownikom wyrażanie i zgłaszanie wątpliwości i zastrzeżeń w otwartym środowisku.