w IV kw. 2011 roku południowokoreański gigant zdołał zostać liderem w kwestii liczby dostarczonych na polski rynek smartfonów i zrzucił Nokię z pierwszego miejsca – wynika z danych IDC publikowanych przez rpkom.pl. W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 11 mln komórek, z czego 34 proc. stanowiły smartfony.

Choć w ca­łym 2011 ro­ku li­de­rem pol­skie­go ryn­ku by­ła No­kia, to w czwar­tym kwar­ta­le Sam­sung sprze­dał o kil­ka­na­ście ty­się­cy sztuk smart­fo­nów wię­cej niż Fi­no­wie – twier­dzi Ma­rek Kuj­da, ana­li­tyk IDC od­po­wie­dzial­ny za ba­da­nia ryn­ku te­le­fo­nów ko­mór­ko­wych w Pol­sce.

W na­szym kra­ju w ubie­głym ro­ku sprze­da­no 10,8 mln te­le­fo­nów ko­mór­ko­wych – za­rów­no tych droż­szych (smart­fo­nów), jak i tań­szych mo­de­li.

W zeszłym roku mobilny dział Samsunga świętował praktycznie same sukcesy. W tym roku chce poszerzyć zasięg swojego sukcesu do wszystkich typów „słuchawek”. We­dług Woj­cie­cha Wa­si­lew­skie­go, dy­rek­to­ra sprze­da­ży i mar­ke­tin­gu Samsunga w Pol­sce, ko­re­ań­ska fir­ma sprze­da­ła w na­szym kra­ju w ubie­głym ro­ku ok. 3,5 mln te­le­fo­nów ko­mór­ko­wych, spo­śród któ­rych 1,5 mln by­ło smart­fo­na­mi. Ogó­łem sprze­da­no w Pol­sce oko­ło 3,4 mln smart­fo­nów.

Czy Samsung zrealizuje swoje postanowienie? Czy południowokoreańska firma będzie w stanie obronić pierwsze miejsce na podium przez najbliższe lata? W naszym kraju w ubiegłym roku sprzedano 10,8 mln telefonów komórkowych – zarówno tych droższych (smartfonów), jak i tańszych modeli.

źródło: rpkom.pl

Kan