w IV kw. 2011 roku południowokoreański gigant zdołał zostać liderem w kwestii liczby dostarczonych na polski rynek smartfonów i zrzucił Nokię z pierwszego miejsca – wynika z danych IDC publikowanych przez rpkom.pl. W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 11 mln komórek, z czego 34 proc. stanowiły smartfony.
– Choć w całym 2011 roku liderem polskiego rynku była Nokia, to w czwartym kwartale Samsung sprzedał o kilkanaście tysięcy sztuk smartfonów więcej niż Finowie – twierdzi Marek Kujda, analityk IDC odpowiedzialny za badania rynku telefonów komórkowych w Polsce.
W naszym kraju w ubiegłym roku sprzedano 10,8 mln telefonów komórkowych – zarówno tych droższych (smartfonów), jak i tańszych modeli.
W zeszłym roku mobilny dział Samsunga świętował praktycznie same sukcesy. W tym roku chce poszerzyć zasięg swojego sukcesu do wszystkich typów „słuchawek”. Według Wojciecha Wasilewskiego, dyrektora sprzedaży i marketingu Samsunga w Polsce, koreańska firma sprzedała w naszym kraju w ubiegłym roku ok. 3,5 mln telefonów komórkowych, spośród których 1,5 mln było smartfonami. Ogółem sprzedano w Polsce około 3,4 mln smartfonów.
Czy Samsung zrealizuje swoje postanowienie? Czy południowokoreańska firma będzie w stanie obronić pierwsze miejsce na podium przez najbliższe lata? W naszym kraju w ubiegłym roku sprzedano 10,8 mln telefonów komórkowych – zarówno tych droższych (smartfonów), jak i tańszych modeli.
źródło: rpkom.pl
Kan
Zostaw komentarz