Jak TomTom sprawdza się w czasie jazdy? – doskonale. Komunikaty głosowe, jakie wydaje sprzęt, są czyste oraz wyraźne i nie ma żadnego problemu z ich zrozumieniem. Mapy są bardzo dobre i szczegółowe — mowa oczywiście o najnowszych wersjach.
Symbol pojazdu zazwyczaj nadąża za tym, co dzieje się w rzeczywistości. Błąd 2 – 3 m jest do zaakceptowania. Jedynie da się go zauważyć, gdy zbliżamy się do skrzyżowaniach i zmieniamy kierunek. Widzimy na przykład, że nasz „mapowy” pilot jedzie jeszcze prosto, a my już skręcamy, ale tragedii nie ma. Sama nawigacja działa poprawnie. Urządzenie szybko łapie sygnał GPS i nie ma kłopotów z jego utrzymywaniem.
Podsumowanie
Przez lata TomTom uczciwie zapracował na opinię marki nawigacji bardzo przyjaznych w obsłudze. TomTom GO 5200 to w mojej ocenie nawigacja świetna, ale… cena 1 599 zł, w chwili pisania tej recenzji jest wysoka, moim skromnym zdaniem — bardzo wysoka. I nie zmienia to fakt, że GO 5200 to prawdziwy kompan w podróżach. Otrzymujemy solidnie wykonany, szybki w działaniu sprzęt, z czułym na dotyk ekranem i bardzo rozbudowanymi opcjami. Dołączone są bezpłatne dożywotnie mapy oraz aktualizacje dotyczące ruchu drogowego i fotoradarów, a także ostrzeżenia o strefach pomiaru średniej prędkości. Jeśli cenicie sobie prostotę montażu i obsługi, funkcjonalność i niezawodność, to z TomToma będziecie zadowoleni na 100%. Produkt nie ma w zasadzie żadnych wad.
Kluczowe jest tutaj, zdanie – to nadal tylko nawigacja, którą możemy otrzymać bezpłatnie, w telefonie. Czy TomTom swoim urzadzeniem przekonuje kierowcę, że powinienem zapłacić za nawigację PND, zamiast korzystać z darmowej nawigacji Google w smartfonie, na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.
Na koniec nie pozostało mi nic innego, jak polecić TomToma GO 5200 każdemu, kto chce kupić solidną, funkcjonalną i nowoczesną nawigację. Cena nie jest niska, ale według mnie w tej kwocie dostajemy bardzo dobry sprzęt i świetne mapy.
Andrzej Kisiała
CENA ???
Cena 1 599 zł – jest w podsumowaniu. Andrzej
Gdyby nie ta cena to super nawigacja
niestety, nawigacja ma kilka wad o których nikt nie mówi, podstawowa to brak możliwości ustawienia odległości w jakiej nawigacja ma ostrzegać czy informować o zdarzeniu, lub obiekcie, co przy różnych przecież prędkościach jazdy , powoduje brak możliwości wcześniejszego a wiec bezpieczniejszego reagowania na zmiany,
po drugie co to za informacja :objedż rondo: a dopiero po kilku chwilach :pierwszy zjazd:
po trzecie niezbyt dokładne , zbyt póżne właśnie, rozróżnianie zjazdów na autostradach, uważajcie na to, zawsze oprócz słuchania obserwujcie nawigację…