TelForceOne, polski importer, dystrybutor oraz producent urządzeń mobilnych i akcesoriów do nich, podał że w ciągu ostatnich pięciu lat (od końca 2008 r. do końca 2013 r.) sprzedał w sumie ponad 1 mln sztuk aparatów komórkowych pod marką myPhone.
W IV kwartale spółka stała się jednym z głównych kanałów dystrybucyjnych nowej linii smartfonów marki Myphone. W 2013 r. spółka zwiększyła współpracę w zakresie sprzedaży i marketingu produktów prepaid
z sieciami operatorskimi rynek smartfonów, pracujących w oparciu o system operacyjny Android. W drugiej połowie września w sprzedaży pojawiły się modele myPhone NEXT oraz myPhone FUN, a w połowie listopada do
oferty Biedronki trafił model myPhone DUOSMART.
Marka myPhone na skutek pięcioletniej już obecności na polskim była już wcześniej dobrze rozpoznawalna na polskim rynku GSM, z racji sprzedaży telefonów Dual SIM, urządzeń z serii myPhone Simple Life oraz tabletów myTAB. Rynek bardzo dobrze przyjął wiadomość o wprowadzeniu nowej serii produktów przez Spółkę.
Wymienione trzy modele smartfonów sprzedano łącznie w 4Q 2013 roku w ilości ponad 20 tysięcy egzemplarzy, co według badań rynkowych GfK dało marce myPhone udział ilościowy na poziomie blisko 3% w grudniu wśród smartfonów.
Na przełomie 2013 i 2014 roku Spółka Myphone wprowadziła na rynek dwa kolejne smartfony – myPhone S-Line i myPhone NEXT-S oraz wodoodporny i wytrzymały telefon myPhone HAMMER. Już w kwietniu 2014 roku oferta zostanie powiększona o kolejne dwa smartfony – myPhone CUBE i myPhone FUN2.
Docelowo portfolio smartfonów zawierać będzie 5-6 modeli z różnych półek cenowych tak,
aby w pełni dysponować ofertą produktową dedykowaną dla każdej grupy odbiorców, ze względu na parametry, zastosowanie i cenę urządzeń. Oferta smartfonów zostanie uzupełniona o dostępność dodatkowych akcesoriów dla każdego z modeli. Wszystkie smartfony myPhone powstają w ścisłej współpracy z MediaTek – światowym liderem produkcji procesorów i chipsetów do sprzętu mobilnego.
Trwają zaawansowane rozmowy z jednym z operatorów, dotyczące wprowadzenia do oferty
smartfonów. Stała współpraca z operatorami jest jednym ze strategicznych celów sprzedażowych Spółki Myphone w roku 2014, przy jednoczesnym systematycznym zwiększaniu wolumenu sprzedażowego w sektorze open market.
Równolegle do oferty smartfonów, Spółka rozwija ofertę telefonów o prostej funkcjonalności, znanych jako seria myPhone Simple Life. W 2013 roku jako pierwsza firma w Polsce, przy współpracy z polskim studiem projektowym, opracowała i zaprojektowała całkowicie nowy design urządzenia z tej serii. myPhone ONE zadebiutował na polskim rynku tuż przed świętami w grudniu 2013 roku i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony dystrybutorów i konsumentów. Pomimo zaobserwowanego trendu spadkowego na rynku telefonów komórkowych na rzecz smartfonów, Spółka Myphone utrzymuje ich sprzedaż na
poziomie z lat ubiegłych, co powoduje procentowy wzrost udziałów Spółki w rynku.
Spółka nadal utrzymuje w ofercie tablety myTAB. Ich sprzedaż odbywa się w oparciu o zamówienia dedykowane, składane przez wybrane sieci sprzedażowe.
Ogółem od początku istnienia marki myPhone (koniec 2008 roku) do końca 2013 roku
sprzedano ponad milion urządzeń telekomunikacyjnych tej marki. Nie podano wysokości wolumenu sprzedaży aparatów pod tą marką w ubiegłym roku.
W 2013 roku, spółka zależna MyPhone dwukrotnie zrealizowała z firmą JERONIMO MARTINS POLSKA obroty których łączna wartość spełniła kryterium umowy znaczącej, bowiem przekroczyła próg 10% kapitału własnego spółki TelForceOne. Przedmiotem współpracy pomiędzy myPhone a JERONIMO MARTINS POLSKA jest sprzedaż telefonów komórkowych marki myPhone oraz tabletów. Umowa została zawarta w formie załącznika do umowy ramowej kolejna umowa, której przedmiotem była sprzedaż terminali marki MyPhone do sieci sprzedaży Biedronka. Dzięki dużemu zaangażowaniu oraz innowacyjności we wprowadzaniu nowych produktów – głównie z zakresu elektroniki użytkowej – Spółka Myphone dostarczyła produkty o wartości przekraczającej 17 milionów złotych, w ilości ponad 100 tysięcy egzemplarzy.
elForceOne odnotowało 4,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 1,26 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk brutto wyniósł 4,39 mln zł wobec 1,86 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 155,69 mln zł w 2013 r. wobec 121,31 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2013 r. wyniósł 2,60 mln zł wobec 1,68 mln zł zysku rok wcześniej.
TelForceOne S.A. wraz z całą Grupą koncentruje swoje działania na dystrybucji pod własnymi markami na terenie całej Europy akcesoriów GSM i do urządzeń mobilnych, telefonów komórkowych i smartfonów własnej marki myPhone oraz tabletów myTab, materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących oraz akcesoriów Elektro-RTV w tym oświetlenia LED. Obecnie w ramach Grupy Kapitałowej oferowanych jest blisko tysiąc
produktów.
Sprawozdanie Zarządu TelForceOne z działalności Grupy Kapitałowej za rok obrotowy 2013: Tutaj
źródło: TelForceOne
Kan
9 miejsce w styczniu, nieźle
z tego co pamietam z takiego podsumowania stycznia z innego serwisu, to myphone mial podobny procentowo udzial w polskim rynku co apple, ok 3-4%
[quote]z tego co pamietam z takiego podsumowania stycznia z innego serwisu, to myphone mial podobny procentowo udzial w polskim rynku co apple, ok 3-4% [/quote]
tak, coś w tym tylu ale udział w sprzedaży nowych telefonów a nie w całym rynku
to tym lepiej chyba swiadczy o myphone, co nie?
[quote]to tym lepiej chyba swiadczy o myphone, co nie? [/quote]
w zasadzie bez różnicy, skro to był czas premiery i tych modeli jest w zasadzie tylko 5
wg mnie to znacznie lepiej swiadczy o myphone, bo w miedzy czasie zostalo wydanych po kilka nowych samsungow iphone htc i niezliczona ilosc innych, a dalej pomimo to maja znaczy udzial w sprzedazy nowych urzadzen, a pozatym nikt nie zliczy sprzedazy uzywek z allegro, wiec to sie trzyma calosci
[quote]wg mnie to znacznie lepiej swiadczy o myphone, bo w miedzy czasie zostalo wydanych po kilka nowych samsungow iphone htc i niezliczona ilosc innych, a dalej pomimo to maja znaczy udzial w sprzedazy nowych urzadzen, a pozatym nikt nie zliczy sprzedazy uzywek z allegro, wiec to sie trzyma calosci [/quote]
to akurat zasługa ceny, bo nie każdego w tym kraju stać (prawie nikogo) na wydanie całej pensji na nowy telefon tym bardziej, że pojawiają się dosyć często jak sam mówisz.