Motorola, amerykańska legenda i marka telefonów komórkowych, będąca obecnie własnością chińskiego potentata branży, ostatecznie znika z rynku. Lenovo zapowiedziało na targach technologicznych CES2016 w Las Vegas, że chce ujednolicić swoje portfolio i sprzedawać urządzenia mobilne tylko pod jednym logotypem.

Firmę Motorola założono w 1928 roku pod nazwą Galvin Manufacturing Corporation. Obecną nazwę przyjęto w 1947 roku, jednak słowo Motorola było znakiem firmowym już od 1930 roku (pochodzi od słów „Motor”, czyli silnik, oraz „Vitriola” – potoczna nazwa radia w tych latach; początkowo Motorola była bowiem jednym z pierwszych producentów samochodowych odbiorników radiowych).

15 sierpnia 2011 roku firma Google ogłosiła w oficjalnym komunikacie przejęcie firmy Motorola Mobility. Na początku 2014 roku chińska firma Lenovo kupiła firmę Motorola Mobility za 3 miliardy dolarów. Google pozostawiło sobie znaczne portfolio patentowe, na które licencje udostępnia firmie Lenovo. Poza usunięciem marki Motorola Mobility, jako firma podlegająca pod koncern Lenovo, nie przestanie istnieć. Nadal będzie odpowiedzialna za linię urządzeń Moto.

O końcu kultowej marki Motorola poinformował na CES-ie Rick Osterloh, dyrektor operacyjny firmy. Smartfony z udanej serii Moto nadal będą się pojawiać, ale będą się już nazywać inaczej: Lenovo Moto X czy Lenovo Moto Style. Kolejne urządzenia, będą jednak oprócz charakterystycznego logo „M”, posiadały także niebieskie oznaczenie informujące, że marka należy do Lenovo. Zostanie to jednak zdegradowane do identyfikacji konkretnej serii urządzeń, która w ciągu najbliższych lat zostanie wcielona w ofertę Lenovo i z takim producentem na klapce będzie wprowadzana na rynek – donosi serwis The Verge.

źródło: Bankier.pl

Kan