PKO Bank Polski wprowadza nową wersję aplikacji na telefony komórkowe. Wygodna, intuicyjna nawigacja zgodna z najnowszymi trendami, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, czy wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu – to tylko niektóre z jej zalet. Użytkownicy IKO zyskują dostęp do pełnej bankowości za pośrednictwem telefonu. Obecnie z aplikacji mobilnej Banku korzysta ponad 370 tysięcy osób.


Najnowsza wersja IKO jest kolejnym elementem prowadzącym do udostępnienia klientom pełnej bankowości w standardzie mobilnym. Jest to również następny krok w stronę omnikanałowości. Już od ponad siedmiu lat wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne, za pośrednictwem których bankuje dziś ponad 1,5 mln klientów Banku – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Naszym głównym celem przy tworzeniu nowego IKO było udostępnienie klientom banku w telefonie komórkowym w pełnym zakresie. Dlatego koncentrowaliśmy się na wprowadzeniu do aplikacji funkcji dostępnych w internetowych systemach transakcyjnych, z uwzględnieniem możliwości płatności BLIK – podkreśla Michał Macierzyński, kierownik biznesowy projektu, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.

Przejrzystość i natychmiastowy dostęp do informacji i funkcji

Wygoda i łatwość korzystania z aplikacji były priorytetem dla jej twórców. Nowa koncepcja IKO narodziła się w wyniku zmieniających się trendów w projektowaniu aplikacji mobilnych, w tym wykorzystania mechanizmów obsługi charakterystycznych dla poszczególnych systemów operacyjnych. Przy zachowaniu prostych rozwiązań i minimalizmu w wyglądzie na pierwszy plan wysunęły się najważniejsze funkcje bankowe – wygodna nawigacja pozwala na szybki dostęp do najważniejszych elementów aplikacji od razu po zalogowaniu. Nowy interfejs umożliwia w łatwy i wygodny sposób wykonywanie operacji bezpośrednio z głównego ekranu IKO: sprawdzenie salda, historii konta, zlecenie przelewu, podgląd wszystkich posiadanych produktów.
Nowa aplikacja umożliwia klientom nie tylko wygodne korzystanie z już posiadanych usług bankowych, ale także szybki zakup wybranych produktów z oferty banku. Dotyczy to na przykład pożyczki gotówkowej. Nowe IKO oferuje także opcję spersonalizowania ustawień, m.in. poprzez włączenie podglądu salda przed zalogowaniem do aplikacji czy na ekranie płatności BLIK.

Szybka i łatwa aktywacja

Aktywacja nowej wersji aplikacji IKO jest szybka i intuicyjna oraz nie wymaga już potwierdzania tożsamości przez infolinię banku. Wystarczy, aby numer telefonu komórkowego, na którym jest zainstalowane IKO, znajdował się w danych klienta w systemie banku, a cały proces można wykonać samodzielnie niezależnie od miejsca i pory dnia.

Aby zacząć korzystać z nowej wersji IKO na telefonach z systemami w wersjach co najmniej Android 4.0, iOS 7.0 i Windows Phone 8.1, wystarczy zaktualizować posiadaną już aplikację w telefonie, pobierając ją z odpowiedniego sklepu (Google Play, App Store lub Windows Phone Store), bez konieczności ponownego aktywowania. U części klientów aktualizacja nastąpi automatycznie – o ile korzystają z takiej opcji. Dla telefonów z wcześniejszymi wersjami systemów operacyjnych (zobacz wymagania techniczne) będzie nadal działać poprzednia wersja IKO.

IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród ponad 370 tysięcy użytkowników 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. – klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia użytkownicy wykonali ponad 4,2 mln operacji, założyli prawie 15 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

źródło: PKO Bank Polski

Kan