Podsumowanie


Według firmy analitycznej IDC, w pierwszym kwartale 2013 roku sprzedano w Polsce 375 tysięcy tabletów. To ponad cztery razy więcej niż rok temu. W ubiegłym roku w naszym kraju sprzedano 880 tys. tabletów, a w 2013 roku liczba ta może wzrosnąć do 1,8 mln sztuk – prognozuje firma analityczna. Tablety kupujemy dziś zarówno jako narzędzie do pracy, jak i jako zabawkę lub pomoc szkolną dla dzieci. Pod kątem zróżnicowanych oczekiwań, wybieramy modele o różnym stopniu zaawansowania i w zróżnicowanej cenie. Najnowocześniejsze tablety „z wyższej półki” to koszt ponad 2 tysięcy PLN, jednak już za kilkaset złotych można kupić model, który dobrze sprawdzi się zarówno w podstawowych funkcjach w pracy (poczta, komunikatory, przeglądanie stron www), jak i do zabawy (oglądanie filmów, gry). Czy kupno, raczej drogiego w porównaniu do zalewających nasz rynek „tanich” Androidów, tabletu z Windows 8 ma sens? Moim zdaniem Asus VivoTab Smart ME400C wyróżnia się z bardzo szerokiej oferty tabletów i jest ciekawą propozycją. Tablet, zwłaszcza testowana wersja z LTE, może z powodzeniem służyć do zastosowań biznesowych, a czasem przyda się jako centrum przenośnej rozrywki. Ponadto Windows 8 świetnie się sprawdza w typowo tabletowych zastosowaniach i udowadnia, że tablet nie jest tylko narzędziem do zabawy. Największą wadą VivoTab Smart jest brak klasycznego gniazda USB. By podłączyć dodatkowe urządzenia (drukarkę, mysz, klawiaturę itp.), musimy używać przejściówki, a to nie jest zbyt wygodne. Ja obecnie należę do tych osób, których tablet z Windows 8 na pokładzie do siebie zdecydowanie przekonał.

Andrzej Kisiała

Telix polecany produkt