21 września 2016 roku w Warszawie odbyło się Innovation Roadshow 2016 firmy Lenovo. Światowy producent udowodnił, że jest trendsetterem innowacyjności na rynku rozwiązań IT.


Country General Manager Lenovo Polska – Andrzej Sowiński

Wydarzenie Lenovo Innovation Roadshow 2016 miało miejsce w ramach cyklicznych spotkań światowego zarządu Lenovo, na którego czele stoi Yang Yuanqing, prezes firmy. Tym razem na miejsce spotkań wybrano Warszawę, która przez dwa dni stała się centrum zarządzania światowym koncerem. Liderzy Lenovo wzięli udział w serii warsztatów mających na celu pogłębioną analizę polskiego rynku, planowanie strategii na nadchodzące lata oraz prezentację najnowszych technologii. Spotkanie menadżerów najwyższego szczebla w Lenovo było także okazją do poznania partnerów biznesowych i przedstawicielami mediów w Polsce.

Polska należy do grona najważniejszych krajów spośród 160 rynków, na których koncern jest obecny. W ostatnich dniach gościliśmy prezesa Yanga Yuanqinga i cały zarząd firmy. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak jeszcze bardziej umocnić pozycję Lenovo na polskim rynku i jakie kolejne innowacje technologiczne wprowadzić w skali globalnej – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

Podczas jednego z warsztatów, Andrzej Sowiński poprowadził sesję poświęconą specyfice biznesu w Polsce. Wyjaśnił, w jaki sposób firma rozwinęła się od 2005 roku, z roku na rok osiągając coraz lepsze wyniki. W ciągu 11 lat działalności w Polsce, Lenovo odniosło ogromny sukces – zwiększyło swoją pozycję z 3,5% udziału w rynku, co dawało firmie dziewiątą pozycję wśród dostawców, aż do 35% udziału w rynku PC. To oznacza, że firma jest dzisiaj numerem 1 na rynku komputerowym.

Andrzej Sowiński podkreślił również znaczenie współpracy z partnerami biznesowymi, których liczba podwoiła się w ciągu ostatnich lat. Obecnie firma Lenovo posiada najsilniejszy kanał biznesowy na rynku i cały czas dąży do umacniania swojej pozycji.

Prezes Zarządu firmy Lenovo – Yang Yuanqing
Prezes Zarządu firmy Lenovo – Yang Yuanqing

Podczas Lenovo Innovation Roadshow 2016 goście mieli okazję wysłuchać wystąpienia prezesa Lenovo, Yanga Yuanqinga. Z dużym entuzjazmem mówił on o potencjale rozwojowym firmy w oparciu o nowe, innowacyjne rozwiązania. W jego opinii kluczem do sukcesu jest wykorzystanie nowoczesnych technologii zgodnie z oczekiwaniami użytkowników, aby dostarczyć im produkty przyjazne i intuicyjne w obsłudze.


Polska jest doskonałym miejscem do testowania nowinek technologicznych. Konsumenci są otwarci na nowości i chętnie korzystają z produktów, które są jednocześnie innowatorskie I przyjazne w użytkowaniu. Dodatkowo są dobrze wyedukowani w tym zakresie i wiedzą, czego potrzebują od dostawcy urządzeń – komentuje Andrzej Sowiński.


Lenovo Innovation Roadshow 2016 stało się znakomitą okazją do zaprezentowania nowych produktów, które jeszcze w tym roku pojawią się w sprzedaży w Polsce. Wśród nich znalazła się największa innowacja technologiczna na rynku mobilnym – smartfony Lenovo Moto Z i stworzone do nich moduły Moto Mods.

Lenovo Moto Z i stworzone do nich moduły Moto Mods
Lenovo Moto Z i stworzone do nich moduły Moto Mods

Smartfony klasy premium Lenovo Moto Z współpracują z modułami Moto Mods, które zmieniają funkcjonalność urządzenia w ułamku sekundy. Moduły łączą się z telefonem za pomocą magnesu stając się jego częścią. W ofercie polskiego oddziału firmy Lenovo znajdą się dwa modele smartfonów: Lenovo Moto Z w cenie ok. 2999 zł, Lenovo Moto Z Motorola Inc.’ />
Innowacyjne produkty Lenovo Moto zaprezentował Aymar de Lencquesaing, Senior Vice President i Co-President Mobile Business Group, Chairman & President Motorola Inc.