Według badania rynku zleconego przez Huawei CBG Polska Huawei Matebook D14 jest najlepiej sprzedającym się laptopem w Polsce. Jednocześnie firma przedstawiła pierwsze dane rynkowe od momentu ogłoszenia planów ekspansji na rynku laptopów w Polsce.

Udział Huawei w polskim rynku laptopów w segmencie 2400-2800 PLN sięgnął w marcu 22,6%, wynika z danych GfK Polonia. MateBook D14 pozwolił firmie zbudować wyjątkowo silną pozycję na średniej półce cenowej. Pół roku od ogłoszenia przez Huawei powiększonego portfolio produktów, udział firmy w całym rynku sięgnął w marcu 5,1% w ujęciu ilościowym i 4.6% w ujęciu wartościowym.

X pro adresuje nieduży fragment rynku topowych urządzeń. Konieczne było wprowadzenie produktów z innych półek cenowych.  Weszliśmy więc na rynek wprowadzając produkty mainstreamowe do których należy m.in Matebook D14. Marzec zamkbelismy ba poziomie 5,1% udziału w rynku w ujęciu ilosciowym – powiedział na konferencji podsumowującej wyniki Tomasz Wnukowski – PC Sales Manager Huawei

W październiku zeszłego roku Huawei powiększył swoje portfolio laptopów o MateBooki serii D, które są dedykowane odbiorcom szukającym wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie.

Segment 2400-2800 PLN, w którym zanotowaliśmy spektakularny wynik, bo mówimy tu o prawie jednej czwartej rynku w tej kategorii cenowej, pokazuje, że idealnie wpasowaliśmy się w tę część biznesu z naszą ofertą. Rynek jest coraz bardziej wymagający, a Huawei pnie się w górę, co oznacza, że dobrze rozumiemy zmieniające się potrzeby konsumentów – dodał Wnukowski.

Z danych firmy Huawei wynika, że MateBook D14 był najlepiej sprzedającym się laptopem w Polsce, zarówno w marcu, jak i lutym tego roku. Konsumenci docenili ten model za wysoką jakość i przystępną cenę – laptop ma solidną aluminiową obudowę, przy czym pozostaje relatywnie lekki i smukły. Wyposażony został w ekran FullHD o przekątnej 14 cali, pojemny dysk SSD oraz procesor AMD Ryzen 5. Cztery głośniki przy wsparciu technologii Dolby Atmos® zapewniają czysty i przestrzenny dźwięk, zarówno w niskich i wysokich częstotliwościach.

W serii D Huawei oferuje też laptopy dla klientów poszukujących tradycyjnych rozwiązań w rozmiarze 15,6 cala w kilku zoptymalizowanych konfiguracjach opartych na technologii Intel.

Dynamiczny start na rynku laptopów przypomina nasze początki na rynku smartfonów, gdzie 6 lat temu zaczęliśmy od zaledwie 2-procentowego udziału, i konsekwentnie rosnąc doszliśmy do poziomu jednej trzeciej rynku. Chętnie kupowany przez Polaków MateBook D14 jest dowodem na to, że konsumenci szukają produktu, który zaspokaja potrzeby wszystkich członków rodziny – od chętnych do zabawy dzieci, przez aktywnych multimedialnie nastolatków, po rodziców używających tego sprzętu do pracy – powiedział Dominik Wierusz-Walknowski, Marketing Manager odpowiedzialny za segment laptopów w Huawei Consumer Business Group w Polsce.

 

Huawei chce zostać liderem rynku laptopów w Polsce w ciągu 3 lat – taką deklarację złożył Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający w Polsce, podczas marcowej premiery modelu MateBook 13, najnowszej pozycji w portfolio firmy.

 

Na zdjęciu: Huawei Matebook D14

Huawei Matebook D14 - najchętniej kupowany laptop w Polsce