Przychód Huawei w 2015 roku przekroczył 20 mld $ – to blisko 70 proc. więcej, niż w 2014 r. Firma dostarczyła 108 mln smartfonów na rynek globalny – to o 44 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – i stała się wiodącym chińskim producentem smartfonów.


Huawei – 3 pozycja na światowym rynku smartfonów

Huawei ugruntował pozycję wśród trzech głównych producentów smartfonów, znacznie zmniejszając dystans względem konkurentów. Wprowadzenie nowych urządzeń klasy premium zapewniło firmie sukces na rynkach światowych – w Zachodniej Europie Huawei osiągnął doskonałe rezultaty w segmencie smartfonów premium (400-500 EUR), stając się jedną z trzech topowych marek w Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Szwajcarii, Portugalii i kilku innych krajach. W marcu 2015 r. osiągnął również największy udział w rynku smartfonów premium w Chinach, wprowadzając modele P8 i Mate S.


W 2015 roku Huawei wprowadził na rynek wiele nowych produktów, m.in. P8 (Test Huawei P8 – wakacje ze smartfonem i opaską TalkBand B2), Mate 7, Mate S, Nexus 6P, które zostały bardzo dobrze przyjęte na światowych rynkach.

  • Globalne dostawy P8 osiągnęły wartość 4,5 mln sztuk, zaś samo urządzenie otrzymało wiele wyróżnień, takich jak np. „Best Recommendation Award” północnoeuropejskiego Ljud & Bild; „White Gold Award” duńskiego Tech-Test; „Recommended Product Award” największego norweskiego serwisu testowego Dinside;
  • w 2015 roku dostarczono ponad 7 mln sztuk Mate 7, a Huawei zdobył nagrodę „BEST of IFA 2014” i odebrał wyróżnienia m. in. od Android Authority, GSM Arena i Tom’s Guide.
  • Dostarczono 800 tys. Mate S przez 4 miesiące od jego wejścia na rynek ze sprzedażą w 48 krajach Azji i Europy, telefon dostał do tej pory 9 nagród na całym świecie, włączając w to „BEST of IFA 2015” od Global Technology Media GIGA i AndroidPIT.
  • Huawei Nexus 6P, wyprodukowany we współpracy z Google, zyskał niezwykle silną pozycję w Ameryce Północnej – w tym regionie smartfon został wykupiony w ciągu 1 miesiąca od rozpoczęcia sprzedaży w sklepach Google. Na całym świecie Nexus 6P sprzedawany jest w ponad 60 krajach i stał się bardzo popularnym produktem, zbierając wysokie noty recenzentów mediów technologicznych; finalista „Holiday Season Recommendation”, „Editor’s Choice” i „Best of 2015”.


Rozpoznawalność i wartość marki Huawei dynamicznie rosną, co odzwierciedlają największe światowe rankingi:

  • 88 miejsce w rankingu Interbrand’s Top 100 Global Brands list (skok z 94 miejsca w roku 2014);
  • jedna z najcenniejszych mark globalnych wg. BrandZ 100 list – 70 pozycja;
  • marka o najszybciej rosnącej rozpoznawalności wśród konsumentów wg. Raportu IPSOS – wzrost z 65 proc. w 2014 r. do 76 proc. w 2015 r.; ponad 75 proc. konsumentów na świecie rozpoznaje smartfony Huawei;
  • Badania wskazują, że świadomość marki znacząco wzrasta z roku na rok w poszczególnych krajach europejskich: w Portugalii – 87 proc., Włoszech – 82 proc., Hiszpanii – 79 proc., Holandii – 73 proc., Niemczech – 68 proc. rozpoznaje markę Huawei;
  • rozpoznawalność marki Huawei na kluczowych światowych rynkach wzrasta, co obrazuje Net Promoter Score (NPS), która zwiększyła się do 47 w skali globalnej.

Rozwój przyszłościowych rozwiązań – współpraca z partnerami

Niezwykłe osiągnięcia biznesowe Huawei są wynikiem inwestycji firmy w innowacje oraz badania i rozwój. Huawei założył 26 laboratoriów badawczych na całym świecie, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, Indiach i Chinach. W 2014 roku firma zainwestowała 14,2 proc. rocznych dochodów w sektor badań i rozwoju, zabezpieczając 76 687 patentów i wdrażając 18 tys. z nich w swoje urządzenia. Przez ponad trzy lata zainwestował 98 mln $, rozwijając we Francji pierwszy IsP Huawei, który przeznaczony został do smartfona Mate 8. Umożliwi on użytkownikom wykonywanie zdjęć z niezwykle precyzyjnym ustawieniem ostrości, jasności i dokładnego oddania kolorów. Technologia odpowiedzialna za rozpoznawanie siły nacisku, zastosowana w Mate S, łamie schemat dwuwymiarowego sterowania za pomocą ekranu dotykowego i wprowadza nowy standard interakcji pomiędzy człowiekiem i maszyną.

Na targach CES 2016 Huawei zaprezentował projekty realizowane we współpracy z partnerami z innych branż:

  • Huawei Watch Jewel & Elegant – stworzony z firmą Svarowski, pierwszy smartwatch przeznaczony specjalnie dla kobiet. Zegarek zdobiony jest 68 cyrkoniami Svarowskiego umieszczonymi wokół tarczy, zaś pasek wykonany został z włoskiej skóry, tłoczonej we wzór skóry krokodylej;
  • Tablet M2 10.0 – powstałe we współpracy z Harman/Kardon urządzenie wprowadza nową jakość audio/video na rynku tabletów, prezentują niezwykłą jakość dźwięku;
  • Nexus 6P – wykreowany został we współpracy z gigantem Google smartfon; jego jakość i wykonanie pobiły poprzednie wersje Nexusa;
  • 4G w samochodach – Huawei współpracował z wiodącymi producentami na rynku mororyzacyjnym, jak GM, Volkswagen i PSA Peugeot Citroen, integrując moduł komunikacji 4G a przyszłych pojazdach;
  • Huawei Lite OS – system smart home, który za pomocą standardowego protokołu, opierającego się na Hilink, obsługuje ponad 60 partnerów, włączając w to Haier, Midea, Skyworth i Broadlink;
  • Łączenie mody i technologii – Huawei włącza się w wydarzenia związane z modą, jak Milan Fashion Week i tworzy projekty ze sławami świata mody, jak fotograf Mario Testino i modele: Karlie Kloss i Sean O’Pry.

W roku 2016 Huawei kontynuuje rozwijanie współpracy z topowymi markami, począwszy od urządzeń dla użytkowników indywidualnych, poprzez technologie smart home, skończywszy na usługach chmurowych. Postępująca integracja pomiędzy przyszłościowymi kierunkami rozwoju urządzeń mobilnych i rozwojem zaawansowanych technologii partnerów biznesowych Huawei z różnych branż, zaowocuje nowymi, piękniejszymi wrażeniami użytkowników.

źródło: Huawei

Kan