12,2 mld USD przychodu i 138 milionów sprzedanych urządzeń – Grupa Biznesowa Huawei Consumer ogłosiła wyniki finansowe za 2014 rok. Całkowite przychody ze sprzedaży wzrosły o 30 proc. w stosunku do 2013 roku, osiągając wartość 12,2 mld USD. Grupa Huawei Consumer sprzedała w 2014 roku 138 milionów urządzeń (wzrost o 7,8 proc.), w tym 75 milionów smartfonów. 45-procentowy wzrost wolumenu sprzedaży rok do roku pozwolił grupie wygenerować przychody sięgające 12,2 mld USD oraz po raz pierwszy przekroczyć próg 10 mld USD.

Nasza strategia, zakładająca koncentrację na produktach od klasy średniej do premium, zaowocowała w 2014 r. znaczącymi osiągnięciami w wielu obszarach, takich jak badania i rozwój produktów, świadomość marki oraz rozwój kanałów dystrybucji. Pozwoliła nam także zwiększyć udział w rynku, umacniając tym samym naszą pozycję trzeciego producenta smartfonów na świecie. Huawei stał się pierwszą firmą z kontynentalnych Chin, która znalazła się na liście Top 100 Global Brands of 2014, prestiżowym rankingu firmy konsultingowej Interbrand” — powiedział Richard Yu, prezes Grupy Biznesowej Huawei Consumer.

Sukces dzięki skoncentrowaniu się na produktach premium

W 2014 r. aż 18 proc. sprzedaży smartfonów Huawei stanowiły urządzenia z segmentu średniego i wysokiego (premium). Globalna sprzedaż smartfona Huawei P7, jednego z flagowych produktów Huawei, osiągnęła poziom 4 mln sztuk w zaledwie pół roku od majowej premiery w Paryżu. Huawei Mate7 — bardzo dobrze przyjęty wśród użytkowników biznesowych — od swojej premiery we wrześniu 2014 r. trafił w ręce 2 mln użytkowników.

Szybki rozwój sprzedaży na otwartym rynku

Jednym z sukcesów firmy jest także istotny wzrost udziału przychodów z tzw. open marketu (sprzedaży poza operatorskiej) włączając w to sprzedaż w sektorze e-commerce, który stanowił w ubiegłym roku 41 proc. ogółu przychodów. Na koniec 2014 r. Grupa Huawei Consumer posiadała łacznie strefy ekspozycjne w 630 salonach, oferując klientom większe możliwości zapoznania się z ofertą produktową nie tylko w internecie, ale także w punktach sprzedaży.

Rosnąca świadomość marki

Rosnąca wśród klientów popularność smartfonów Huawei średniej i wysokiej klasy była w 2014 roku konsekwentnie wspierana kampaniami marketingowymi, co przełożyło się na zwiększenie świadomości marki Huawei na całym świecie.

Ostatni raport z badań konsumenckich IPSOS przeprowadzonych w 32 krajach wykazał, że świadomość marki Huawei wzrosła z 52 proc. w 2013 r. do 65 proc. w 2014 r. Oznacza to, że marka Huawei jest rozpoznawana przez niemal dwie trzecie respondentów. Według IPSOS, wynik Net PromoterScore (odsetek konsumentów, którzy polecili telefony Huawei innym) dla Huawei osiągnął 43 proc., zapewniając firmie miejsce wśród trzech najlepszych marek w badaniu. Huawei jest też jedną z trzech najlepszych marek w kryterium Brand Momentum, co odzwierciedla sukces Huawei we wzmacnianiu wizerunku i przewagi konkurencyjnej marki na poziomie globalnym.

Strategia dwóch marek Huawei i Honor – efekt synergii

Marka Honor, wprowadzona przez Huawei w ubiegłym roku, również uzyskała dobre wyniki w 2014 roku. Sprzedano 20 mln sztuk smartfonów Honor, z czego 8 mln stanowiły modele z serii Honor 3C a ponad 4 mln – Honor 3X. Smartfony Honor 6 trafiły w ręce 3 mln użytkowników. Pod koniec 2014 roku marka ta była obecna w ponad 60 krajach i regionach na całym świecie.

Grupa Biznesowa Huawei Consumer koncentruje się na urządzeniach średniej i wysokiej klasy od 2012 roku. Począwszy od pierwszego smartfona z serii P (P1) po obecny model P7, kolejno przez pionierskie phablety z serii Mate aż po ostatni model Mate7, od Honor 6 po Honor 6 Plus — wszystkie te flagowe urządzenia Huawei gwarantują niezwykłe doznania dla użytkowników. Seria P łączy doskonały design i świetny aparat fotograficzny. Urządzenia z serii Mate wyróżniają się dużym ekranem i długą pracą na baterii. Smartfony z rodziny Honor oferują klientom doskonałą łączność, niezawodną jakość i długi czas pracy na baterii.

Strategia dwóch marek Huawei i Honor doskonale się sprawdziła, tworząc synergię, której efektem jest wzrost świadomości marki i udziałów w rynku Huawei Consumer jako całości. Marka Huawei umocniła swoją pozycję na rynku smartfonów średniej i wysokiej klasy, podczas gdy Honor stał się popularną marką wśród nowoczesnych konsumentów, z tzw. pokolenia Digital ” – powiedział Shao Yang, wiceprezes marketingu w Grupie Biznesowej Huawei Consumer.

Utrzymanie dynamiki wzrostu w 2015 roku

Rok 2015 będzie dla Huawei Consumer kolejnym rokiem wdrażania strategii rozwoju, w którym firma wykorzysta możliwości, jakie daje globalna sieć, Internet rzeczy oraz samochodowe systemy komunikacji. Firma skupi się na komunikacji flagowych produktów, by wzmocnić wizerunek marki Huawei jako symbolu innowacji i rozwiązań wysokiej jakości. Marka Honor będzie rozwijała udany model sprzedaży online na rynkach światowych.

Richard Yu, prezes Grupy Biznesowej Huawei Consumer podsumował: „Celem Huawei Consumer jest podtrzymanie dynamiki wzrostu zapoczątkowanej w 2014 roku i dalsze umacnianie pozycji na rynku smartfonów średniej i wysokiej klasy, osiągając sprzedaż w 2015 r. na poziomie 100 mln sztuk. Dzięki swoim możliwościom technicznym Huawei Consumer będzie nadal tworzyć niezwykłe rozwiązania dla klientów na całym świecie”.

źródło: Huawei

Kan