Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), opublikował Huawei sprzedało w sumie 64,21 miliony urządzeń. Liczba sprzedanych smartfonów wyniosła 34,27 miliony i wzrosła o 62 procent rok do roku. Tak znaczny wzrost jest odzwierciedleniem sukcesu flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność wśród użytkowników na całym świecie. Stabilny i trwały wzrost wyników finansowych grupy biznesowej Huawei Consumer potwierdza skuteczność strategii skoncentrowanej na rozwijaniu produktów klasy premium przy jednoczesnym budowaniu świadomości marki poprzez działania marketingowe o zasięgu globalnym.

Sukces strategii skupienia na produktach klasy premium
W I połowie 2014 roku, Huawei wprowadziło na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i oczekiwany przez rynek najnowszy model Ascend P7 (Test Huawei Ascend P7: dopracowany smartfon z Chin), następca Ascenda P6. Nowy smartfon, zaprezentowany po raz pierwszy 7 maja w Paryżu, ze względu na swoje doskonałe paramery, szybko zyskał miano smartfona idealnego do robienia zdjęć autoportretowych (selfies). Testy wydajności transferu bezprzewodowego przeprowadzone przez kilku z największych europejskich operatorów dowiodły, że HUAWEI Acend P7 plasuje się na szczycie listy smartfonów klasy premium dostępnych obecnie w sprzedaży. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery Ascenda P7, sprzedano prawie 2 miliony telefonów w 70 krajach w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej.

Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe modeli Ascend P7 i Mate 2 4G są potwierdzeniem sukcesu odniesionego przez Huawei w średnim i wyższym segmencie rynku smartfonów.

Rosnąca świadomość marki

Huawei staje się globalną marką docenianą przez konsumentów, m.in. dzięki kompleksowemu programowi promocyjno-marketingowemu, obejmującemu kampanie reklamowe, sponsoring sportowy, organizację wydarzeń i premier produktów oraz promocje w sklepach i w internecie. Firma Huawei jest coraz bardziej aktywna zwłaszcza jako sponsor czołowych drużyn sportowych takich jak AC Milan, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain i Arsenal, co znacząco przyczynia się do podniesienia rozpoznawalności marki w Europie i na całym świecie. Umowa sponsorska z Ajaxem Amsterdam podpisana w maju tego roku była jednym z motorów szybkiego wzrostu udziału firmy w rynku holenderskim.

Szybki wzrost na rynkach zagranicznych

Wyniki finansowe Huawei z ostatniego półrocza są w dużej części efektem rozwoju firmy na rynkach zagranicznych, gdzie prowadzono intensywne działania marketingowe o zasięgu globalnym. Tylko w II kwartale 2014 Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów na rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85 procent więcej niż w ubiegłym roku. Konsekwentnie prowadzone akcje, mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o: 550 procent na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 275 procent w Ameryce Łacińskiej, 180 procent w regionie Azji i Pacyfiku oraz 120 procent w Europie. Huawei posiada też największy udział w niektórych rynkach smartfonów w Azji i Ameryce Łacińskiej.

Według analiz opracowanych przez Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123 procent na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Huawei posiada obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i Hiszpanii i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5 procent. „W całej Europie obserwujemy przyspieszony trend fragmentacji rynku telefonów komórkowych i mniejsze firmy zdobywają coraz mocniejszą pozycję” – komentuje Dominic Sunnebo, Strategic Insight Director, Kantar Worldpanel ComTech. „Nowi gracze na europejskim rynku, tacy jak Huawei rzucają wyzwanie hegemonii dominujących marek”.

Plany grupy biznesowej Huawei Consumer na drugą połowę tego roku zakładają utrzymanie zaangażowania w rozwój rynku rozwiązań 4G LTE i kontynuację prac nad innowacyjnymi technologiami, które zostaną wykorzystane w szerokiej ofercie urządzeń konsumenckich. Ponadto w ramach działań zmierzających do poszerzania współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, otwierania rynku i rozwoju kanałów sprzedażowych, grupa Consumer zaoferuje konsumentom nowe flagowe produkty 4G LTE klasy średniej i wyższej.

źródło: Huawei Device

Kan