Wywiad z p. Henry Xu, President of CEE&Nordic
Device Business Depertment

1. Mimo iż mamy początek
roku, Huawei już pokazał
kilka nowych ciekawych produktów…

Henry Xu, President of CEE&Nordic Device Business Depertment: Rzeczywiście. Na tegorocznych targach CES
zaprezentowaliśmy m.in. trzy smartfony z wyższej półki – Ascend D2,
Ascend Mate i Ascend W1 – oczekiwany, pierwszy
smartfon
Huawei z systemem Windows
Phone
8. Specyfikacja i parametry
tych urządzeń są dowodem tego, że HUAWEI bardzo poważnie traktuje
potrzeby klientów i dąży do maksymalnej funkcjonalności. Nasza
pro-konsumencka postawa pozwala na tworzenie bardzo zaawansowanych
technologicznie produktów z intuicyjną obsługą. Mogę też zdradzić, że
nie są to ostatnie interesujące premiery pierwszego kwartału 2013 –
przed nami Mobile World Congress, gdzie pokażemy model Ascend D2, smartfon wyposażony w 5-calowy wyświetlacz HD o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, czterordzeniowy procesor HiSilicon K3V2 o częstotliwości taktowania 1.5 GHz, wspierany przez 2 GB pamięci RAM. Model będzie posiadał 13-megapikselowy aparat główny i 1,3-megapikselową przednią kamerkę do wideorozmów. Bateria smartfonu ma pojemność 3000 mAh, a całość będzie pracować pod kontrolą Androida 4.1 Jelly Bean z interfejsem Emotion UI. Jest na co czekać!

2. A co może Pan
powiedzieć na temat nowego interfejsu użytkownika Emotion UI, który
również zaprezentowano na CES 2013?

Personalizacja
Personalizacja

Emotion UI to
interfejs dla urządzeń działających na systemie Android, zaprojektowany
przez użytkowników dla użytkowników. Zgodnie z filozofią Huawei „Design
with Empathy”, Emotion UI oparty jest na pełnym zrozumieniu tego, w
jaki sposób użytkownicy wykorzystują smartfony oraz analizie ich
oczekiwań z tym związanych. Spełnia potrzeby miłośników inteligentnych
komórek w inteligentny, lecz równocześnie prosty sposób.

3. Co nowego
oferuje interfejs Emotion UI?

Henry Xu:
Jednym z kluczowych elementów Emotion UI jest „UniHome” – funkcja bardzo przydatna szczególnie dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z systemem Android. UniHome integruje panele na ekranie startowym z menu głównym. Opcja „Me Widget” zapewnia jeszcze lepsze wykorzystanie przestrzeni ekranu dzięki połączeniu wszystkich związanych z komunikacją informacji i funkcji w pojedynczym, spersonalizowanym widżecie. Emotion UI pozwala także efektywnie wykorzystać najnowsze technologie i czujniki w które są wyposażone smartfony. Dzięki temu rozwiązaniu urządzenie może wybrać i dopasować automatycznie odpowiedni profil do środowiska, w którym znajduje się użytkownik – bez względu na to, czy ćwiczy na siłowni, prowadzi samochód, czy uczestniczy w spotkaniu.

4. Oferowanie
smartfonów z systemem Windows Phone 8 jest teraz trendem
ogólnoświatowym – praktycznie wszyscy główni producenci wprowadzili do
portfolio modele na nim bazujące. Co wyróżnia Ascend W1 wśród innych
tego typu smartfonów dostępnych na rynku?

HUAWEI Ascend W1
HUAWEI Ascend W1

Henry Xu:
HUAWEI
Ascend W1
to inteligentna i stylowa alternatywa dla klientów
poszukujących solidnego smartfona pracującego na systemie WP8 w
rozsądnej cenie.


Ascend W1 ma grubość 10,15 mm i
4-calowy ekran dotykowy IPS LCD 480 x 800 z technologią OGS,
dwurdzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon™ S4 MSM8230 1.2 GHz oraz
procesorem graficznym Adreno 305 GPU. Bateria 1950 mAh zapewnia 470
godzin pracy w trybie czuwania – najdłużej spośród smartfonów w tej
klasie. Odznacza się ciekawym wizualnie projektem inspirowanym
tropikalną wyspą i dostępny jest w różnych kolorach – niebieskim,
czerwonym, czarnym oraz białym.

5. Ciekawym modelem
jest też Ascend Mate – chyba największy ze smartfonów dostępnych na
rynku?

Huawei Ascend Mate
Huawei Ascend Mate

Henry Xu:
Przy tworzeniu Ascend
Mate
myśleliśmy o tym, że smartfony stały się w ostatnich czasach
prawdziwymi multimedialnymi platformami i zarazem nieodłącznymi
narzędziami pracy. Odbieramy na nich e-maile, wysyłamy wiadomości
tekstowe, surfujemy po internecie, czytamy dokumenty. Często jednak
efektywna praca na nich okazuje się mocno utrudniona ze względu na zbyt
mały rozmiar ekranu. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć Ascenda
Mate w naprawdę szeroki, wygodny 6,1-calowy ekran. W przypadku całej
ekskluzywnej linii Ascend – podobnie jak przy innych produktach –
staramy się ciągle poprawiać ofertę, słuchać potrzeb klientów i tworzyć
produkty, które ich zadowolą.

6. Rok 2013 dopiero
się zaczął. Styczeń jest także czasem podsumowań osiągnięć z roku
ubiegłego. Jaki był największy sukces Huawei?

Henry Xu:
Dzięki bardzo dobrym wynikom w roku
2012, Huawei buduje swoją reputację lidera w dziedzinie elektroniki
użytkowej. Zostaliśmy zaliczeni do czołowych producentów smartfonów z
systemem Android. Mamy wszelkie warunki niezbędne do wykorzystania
zachodzących na rynku zmian – konsumenci coraz intensywniej poszukują
urządzeń dokładnie spełniających ich indywidualne potrzeby i dostępnych
w rozsądnej cenie.

7. Co dalej? Jakie
ambicje na rok 2013 ma Huawei?

Henry Xu:.
Zdecydowanie chcemy dalej być
inicjatorem zmian w sektorze telekomunikacyjnym. Od 20 lat zapewniamy
operatorom najlepszą jakość rozwiązań telekomunikacyjnych. Teraz
przyszedł czas na umocnienie pozycji, budowanie marki oraz kierowanie
produktów bezpośrednio do odbiorców końcowych, którzy zauważyli już
potencjał oferowanych przez HUAWEI urządzeń. Nie interesuje nas status
quo – chcemy, aby nasza branża ciągle oferowała usprawnione rozwiązania
technologiczne.

8. Spójrzmy dalej w
przyszłość… Jak HUAWEI planuje osiągnąć swoje cele przy takim
nasyceniu rynku?

Henry Xu:
Jak wspomniałem, Huawei jest już
obecny wśród czołowych światowych producentów telefonów bazujących na
systemie Android. W naszym portfolio znajduje się szeroka oferta
smartfonów z różnych segmentów, dzięki czemu każdy może wybrać
odpowiednią dla siebie opcję. Zdajemy sobie sprawę z tego, że zwyczaje
dotyczące zakupu smartfonów zmieniają się, a czynniki makroekonomiczne
wpływają na siłę nabywczą. Ze względu na szybko rosnącą liczbę
smartfonów na rynku, nie są już one uważane za nowinkę technologiczną.
Są ważnym i pożądanym elementem życia codziennego. Mimo tej zmiany,
potencjał HUAWEI Device polega na możliwości oferowania wysokiej
jakości produktów w konkurencyjnych cenach. Nasze doświadczenie
sprawia, że możemy przekraczać granice w zakresie zarówno
oprogramowania, jak i osprzętu, jednocześnie powodując, że technologia
staje się bardziej dostępna, także pod względem finansowym. Chcemy
kontynuować politykę intensywnych badań i rozwoju. Blisko połowa
pracowników Huawei na całym świecie to członkowie zespołów
rozwojowo-badawczych. Posiadamy zakłady R&D w kluczowych regionach,
m.in. w Chinach i Europie.

Huawei Ascend D2
Huawei Ascend D2

9. W roku 2012
HUAWEI skutecznie wszedł na polski
rynek operatorski, oferując dwa wysokiej klasy
smartfony i tablet. Co dalej?

Henry Xu:
Od samego początku obecności Huawei w
Polsce, współpracujemy ze wszystkimi operatorami. Na rynku konsumenckim
Huawei dopiero zaczął prace nad rozwojem marki, stopniowo rozszerzamy
też dostępność naszych urządzeń. W minionym roku wprowadziliśmy nasze
telefony do oferty Play,
Orange i T-Mobile, a na dniach polską premierę
będzie miał model HUAWEI
Ascend P1 LTE
. To ultraszybki smartfon pozwalający na pobieranie
danych z prędkością do 100 Mbit/s. Smartfon będzie dostępny u operatora
sieci Plus. Będzie to to pierwszy smartfon z LTE od Huawei dostępny w
ofercie operatora w Polsce. Ale to dopiero początek – w najbliższych
planach mamy kolejne ciekawe premiery.

10. Czy HUAWEI ma
inne plany związane z inwestycjami mającymi na celu promowanie marki w
Polsce w tym roku?

Rok 2012 był dla
czasem intensywnej pracy, także na polu budowania marki. Stworzyliśmy
dynamiczną platformę do codziennej komunikacji z konsumentami i
uruchomiliśmy fanpage na Facebooku – jeden z najdynamiczniej
rozwijających projektów tego typu w Polsce. Co więcej, Polska była
jednym z ponad dwudziestu krajów w których wdrożona została z ogromnym
sukcesem globalna świąteczna kampania Huawei „Ascend To New Heights”.
Budowanie marki jest złożonym i długoterminowym procesem, ale
wykonaliśmy już pierwszy kroki na tej drodze. Mogę zagwarantować, że
będzie to dla marki Huawei bardzo ciekawy rok na całym świecie, w tym
także w Polsce.

źródło: Huawei

Kan