W obliczu prognozowanego rozwoju rynku immersyjnego internetu, którego wartość ma sięgnąć 58 miliardów dolarów, VIVERSE daje twórcom o różnym poziomie zaawansowania możliwość budowania, wdrażania i zarabiania na doświadczeniach 3D, bez ograniczeń platformowych.

VIVERSE, wiodąca platforma do dystrybucji treści 3D, ogłosiła wsparcie dla wszystkich głównych silników gier WebXR w ramach swoich VIVERSE Worlds. Wraz z prognozowanym wzrostem rynku immersyjnego storytelingu i tworzenia treści 3D do wartości 58 miliardów dolarów w 2030 roku, stworzenie otwartej, uniwersalnej platformy, niezależnej od używanego silnika, staje się niezbędne. VIVERSE jest jedyną platformą, która obsługuje najpopularniejsze silniki gier bez konieczności używania specjalistycznych narzędzi, co czyni ją głównym miejscem do przechowywania i tworzenia treści 3D. Od doświadczonych programistów po twórców, którzy nie piszą kodu, VIVERSE ułatwia każdemu budowanie, wdrażanie i zarabianie na immersyjnych doświadczeniach w otwartym internecie.

 

Wsparcie dla twórców na wszystkich głównych silnikach gier webxr

Ta przełomowa aktualizacja pozwala twórcom na bezproblemowe przenoszenie swoich treści 3D, takich jak gry i interaktywne doświadczenia, do VIVERSE Worlds – platformy do hostowania i udostępniania treści 3D online. Używając wybranego przez siebie silnika, twórcy mogą korzystać z narzędzi, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Platforma VIVERSE Worlds wspiera: Unity WebGL, Three.js, React-Three-Fiber, PlayCanvas, Babylon.js, A-Frame, Godot, a także inwestuje we współpracę z twórcami własnych narzędzi, takimi jak Niantic 8th Wall i Wonderland.

VIVERSE uruchomiło VIVERSE Worlds w lutym oraz program dla twórców w marcu, aby wspierać finansowo artystów 3D z całego świata w ich twórczości.

 

 

Liderzy branży silników gier, tak skomentowali nowości od VIVERSE:

Bela Bohlender, programista WebXR, Three.js i React-Three-Fiber: „Zespół VIVERSE rozumie potencjał otwartego, immersyjnego internetu i szybko tworzy platformę oraz infrastrukturę, która pozwala twórcom go ożywić. Dołożę wszelkich starań, aby udostępnić te możliwości twórcom w społecznościach three.js
i R3F.”

Jonathan Hale, Wonderland Engine: „Jesteśmy dumni, że możemy wspierać zróżnicowany ekosystem twórców VIVERSE, zapewniając, że mogą oni skupić się na innowacjach i tworzeniu bez ograniczeń wydajnościowych, dzięki Wonderland Engine.”

 

 

Ogłoszenie VIVERSE Studio

VIVERSE Studio to uproszczony panel do przesyłania, zarządzania i śledzenia światów i gier 3D. Twórcy mogą publikować swoje gry i immersyjne doświadczenia w VIVERSE, przesyłając plik ZIP z treścią WebXR, którą stworzyli. Mogą również wdrażać treści bezpośrednio z terminala na swoim komputerze, ulubionych narzędzi AI lub CI/CD za pomocą nowego narzędzia VIVERSE CLI – bez względu na to, jakiego silnika gier WebGL użyli. W jednym intuicyjnym interfejsie uzyskają dostęp do kluczowych danych, takich jak liczba wyświetleń i czas gry.

VIVERSE uruchamia również wersję beta swojego darmowego pakietu SDK z usługami dla gier, kompatybilnego z dowolnym silnikiem. Obejmuje on system kont, awatary, tabele wyników, dobieranie graczy i funkcje sieciowe, a w przyszłości pojawią się kolejne nowe możliwości. Klucze SDK i identyfikatory aplikacji są dostępne bezpośrednio w VIVERSE Studio.

Dodatkowo, VIVERSE Studio wprowadza ulepszone profile użytkowników z możliwością personalizacji banerów, zdjęć profilowych, biografii, linków do mediów społecznościowych oraz hostingu wideo do udostępniania treści
i zwiastunów.

 

Wspieranie Open-Source

VIVERSE docenia kluczową rolę społeczności open-source w napędzaniu innowacji w immersyjnym internecie.

Aby jeszcze bardziej wesprzeć twórców, VIVERSE Worlds z dumą ogłaszają sponsorowanie kluczowych projektów open-source, w tym Three.js i React-Three-Fiber. To bezpośrednie wsparcie przyczyni się do rozwoju i ulepszania tych potężnych narzędzi, co ostatecznie przełoży się na lepszą integrację i większe możliwości dla twórców budujących treści dla VIVERSE.

 

„Naszą podstawową misją jest zapewnienie neutralnego podejścia do silników gier, narzędzi i wdrażania” – powiedział Andranik Aslanyan, Dyrektor ds. Rozwoju w HTC VIVERSE. „Aktywnie wspieramy społeczności open-source i wierzymy, że przyszłość branży zależy od zapewnienia deweloperom swobody tworzenia za pomocą narzędzi i platform, które sami wybiorą. Szersze przyjęcie immersyjnych treści 3D będzie wynikiem wspierania tej twórczej elastyczności.”