Od początku zeszłego roku HTC notuje spadki uzyskiwanych przychodów. Nie najlepiej jest też ze sprzedażą i procentowym udziałem na rynku telefonów. Dość powiedzieć, że koncern musiał wycofywać się z niektórych rynków, takich jak chociażby ten w Brazylii. W związku z tym szef HTC – Peter Chou wysłał maila do wszystkich pracowników firmy, nawołując do odejścia od nadmiernej biurokracji na rzecz większej mobilizacji w działaniu.


Mamy ludzi na różnego rodzaju spotkaniach i rozmowach kończących się bez konkretnych decyzji, wyznaczonych kierunków strategii, nie mówiąc już o poczuciu takiej potrzeby – napisał Chou w liście do pracowników. Jego zdaniem do codziennego funkcjonowania działalności korporacji wdarło się za dużo biurokracji. Mimo iż rynek smartphonów cały czas rośnie, HTC traci w nim udziały a firmie coraz trudniej jest konkurować z gigantami, którzy działają na większą skalę.

Prezes podkreśla, że kluczowym czynnikiem dla rozwoju firmy jest podniesienie kultury innowacyjności na poziom sprzed 2010 roku. Przypomnijmy, że to właśnie w tym roku HTC zanotowało 93% wzrost sprzedaży. Rok później było to „tylko” 61%. Najczęściej wymienianym powodem była zbyt duża liczba podobnych do siebie urządzeń z logo tajwańskiego producenta oraz rozdrabnianiu się na tworzenie oddzielnych kampanii reklamowych dla każdego z nich. Koszty związane z tak różnorodnym a zarazem podobnym do siebie portfolio produktów firmy zebrało swoje żniwa na początku 2012 roku.

Mimo lepszych wyników za drugi kwartał bieżącego roku ogólna sprzedaż smartphonów HTC spadła o 31% za pierwsze półrocze 2012 w stosunku do analogicznego okresu w 2011. Niemniej jednak szef firmy ma nadzieję na to iż kierowana przez niego korporacja wróci na właściwe tory, obierając odpowiedni kurs, tak by na powrót móc rywalizować z najlepszymi. Chou kontynuuje: Nie pozwólmy by pewne procesy, reguły i normy miały wpływ na nasze wspólne, ważne cele (…) Oczywiście musimy przestrzegać niektórych z nich jednak nie dopuśćmy by małe rzeczy przyćmiły główne założenia.

Na zakończenie przypomina o planach wydania na rynek kolejnych innowacyjnych produktów mających wzmocnić kondycję finansową spółki jeszcze przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

Źródło: androidauthority.com

Kamil Kawczyński