Polacy jeżdżą i biegają z GPS-em, coraz głośniej o smartwatchach
W mediach społecznościowych sportowcy i biegacze częściej dyskutują o sprzęcie GPS niż fani motoryzacji i kierowcy – wynika z monitoringu mediów w IMM. Wiosną we wszystkich mediach pojawia się coraz więcej informacji na ten temat. Wśród producentów sprzętu największe zainteresowanie uczestników dyskusji w social media i dziennikarzy wywołują marki Garmin, TomTom i NaviExpert.
MM zbadał medialną dyskusję o wybranych producentach urządzeń i oprogramowania GPS. Analiza uwzględniła marki AutoMapa, Emapa, Garmin, Imagis, Mio Technology, NaviExpert, Navigon, Navmax, Navroad, Navteq, SmartGPS i TomTom. Jak wynika z monitoringu i analizy mediów, wiosna i lato sprzyjają zarówno dyskusjom o podróżach, jak i aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Tylko od marca o najpopularniejszych markach producentów sprzętu z GPS pojawiło się w mediach nawet o 2 tysiące wzmianek więcej niż jesienią i zimą.
Opiniami na temat nawigacji Polacy najchętniej wymieniają się na Facebooku, forach dyskusyjnych i Twitterze. Bardzo popularnym źródłem są także serwisy z fotografiami – głównie Instagram, na którym lubimy chwalić się podróżami z wykorzystaniem nawigacji samochodowej, a także śledzonymi przez GPS w smartwatchach i smartfonach trasami biegowymi i rowerowymi.
W trasę ze smartwatchem
Jak wynika z analizy profili autorów i kontekstu wypowiedzi w social media, o nawigacji GPS dyskutują dziś najczęściej sportowcy: głównie biegacze i rowerzyści. W okresie styczeń 2015 – maj 2016 słowa „biegać” i „bieganie” pojawiło się w kontekście dyskusji o monitorowanych markach sprzętu GPS aż ponad 15 tysięcy razy. Dla porównania, słowo „samochód” wystąpiło w tylko niespełna 9 tysiącach publikacji (w tym wpisów i komentarzy w social media, artykułów w prasie i audycji w radiu i TV).
W kontekście rozmów o GPS rośnie także popularność słowa „smartwatch”. Od stycznia do maja 2016 to słowo w dyskusjach o monitorowanych markach pojawiło się ponad 800 razy wobec niewiele ponad 300 w analogicznym okresie rok wcześniej.
Pytania nie tylko o drogę
Producenci sprzętu GPS mają w mediach społecznościowych szerokie pole do popisu. Jak wynika z monitoringu social media w IMM, każdego tygodnia na Facebooku, Twitterze i na forach dyskusyjnych pojawia się ok. 150 pytań i próśb związanych z nawigacją. Polacy najczęściej pytają o to, jakie urządzenie wybrać, która marka jest najlepsza, a także zamieszczają rozmaite prośby o pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z nawigacją.
Polacy lubią korzystać z nawigacji podczas jazdy autem lub uprawiania sportu, ale nie boją się wypominać wad i usterek sprzętu, z którego korzystają. Blisko 80% nacechowanych emocjami komentarzy w social media ma pozytywny wydźwięk wobec komentowanych marek. Pozostałe 20% to krytyka – wynika z danych zagregowanych w Module Analitycznym IMM.
źródło: IMM
Kan
Zostaw komentarz