W zeszłym tygodniu firma Apple wydała finalną wersję iOS 12.1.1. W pierwszej kolejności aktualizacja ma na celu wyeliminowanie błędów i niedociągnięć. Jednak, aktualizacja przyniosła ze sobą pewne problemy. Niektórzy użytkownicy zaczęli zgłaszać nieprawidłowe działanie połączeń LTE.

Według dostępnych informacji, problem z LTE nie jest jednak masowy, ale może wystąpić na wszystkich modelach  iPhone pracujących pod kontrolą najnowszej wersji iOS 12. Kraj korzystania i operator nie mają wpływu na jego występowanie. Posiadacze urządzeń Apple, którzy zauważyli nieprawidłowości,  opisywali, że po zainstalowaniu aktualizacji w ich telefonie połączenie bezprzewodowe przestało działać w niektórych aplikacjach –  na przykład w przeglądarce Safari i WhatsApp działało, a na Twitterze lub Amazon już nie. Były też przypadki, kiedy LTE nie działało w ogóle.

Przedstawicieli Apple na razie nie skomentowali wiadomości o nieprawidłowej pracy LTE. Na razie można spróbować prowizorycznego sposobu przywrócenia poprawnego działania LTE – należy  zaktualizować ustawienia operatora i wykonać ponowne uruchomienie urządzenia. Sposób ten jednak nie zawsze pomaga.