Jesteś tutaj:-, Inne, Newsy, Rynek, Sprzęt-Płatności mobilne Apple Pay to niewypał?

Płatności mobilne Apple Pay to niewypał?

Tak jak w 2011 roku Google teraz rynek płatności bezgotówkowych. Wykorzystanie technologii NFC, która właściwie przekształca telefon w kartę płatniczą, umożliwia płacenie bez konieczności fizycznego kontaktu karty z czytnikiem. Zaledwie jednak 6% posiadaczy iPhone’a 6 skorzystało z autorskiej usługi płatniczej Apple. Czy koncern da radę uratować Apple Pay?

Apple Pay
Apple Pay

Skoro na rynku dostępne są karty kredytowe z tego typu chipami to dlaczego ktokolwiek chciałby płacić używając iPhone 6 albo zegarka Apple (czy właściwie każdego wyposażonego w technologię NFC urządzenia Android)? Czemu powierzać detale karty kolejnej firmie, z nową listą warunków, tylko po to, żeby podczas płacenia sięgać po telefon zamiast po kartę? Apple twierdzi, że chodzi o wygodę i bezpieczeństwo. Jednak ankieta przeprowadzona przez firmę analityczną InfoScout wśród użytkowników smartfonu iPhone 6, pokazuje, że tylko 6% posiadaczy nowego flagowca korzystało kiedykolwiek z płatności mobilnych Apple. Aż 85% użytkowników przyznało natomiast, że ani razu nie próbowali nawet użyć aplikacji. 9 procent badanych przyjrzało się Apple Pay, ale nie skorzystało z usługi.

Duża grupa ankietowanych wskazała na brak dokładnych informacji, który umożliwiłby bezproblemowe korzystanie z płatności mobilnych. Mowa tu o niewystarczającym oznakowaniu sklepów i punktów usługowych, w których można płacić za pomocą Apple Pay.

Apple próbuje wyciągnąć wnioski z ankiety i rozszerza działalność informacyjną. Koncern oferuje sklepom nowy zestaw banerów reklamujących płatności. Razem z zestawem materiałów promocyjnych Apple, znane ze swoich restrykcyjnych wymagań wobec partnerów, przesyła również długą listę wskazującą, gdzie i jak mają być umieszczone plakaty i kalkomanie.

Materiały powinny znajdować się na frontowej szybie punktu, na wysokości minimum 50 stóp od podłogi. Dodatkowo, Apple sugeruje, że jeśli na szybie znajdują się reklamy innych usług płatnościowych, to baner Apple Pay powinien być umiejscowiony na najważniejszej pozycji.

Koncern z Cupertino ma o co walczyć. Nie dość, że zainwestował poważną sumę pieniędzy w rozwój i promocję swojej nowej usługi, to dodatkowo konkurencja nie śpi. Samsung wystartował niedawno ze swoimi mobilnymi płatnościami, a Google zakupił technologie firmy Softcard, dzięki którym planuje rozszerzyć możliwości Google Wallet.

Apple Pay do złudzenia przypomina płatności NFC. Prosty, jednostopniowy proces, który sprowadza się do zbliżenia smartfona do czytnika w sklepie, lub podania jednorazowego kodu, wygenerowanego przez nasz telefon, w przypadku płatności online. Użytkownik dodaje informacje o swojej karcie kredytowej na swoim koncie iTunes, które następnie dodaje ją do usługi Passport i tyle. Fizyczne transakcje wymagają zbliżenia telefonu do czytnika, zakupy w internecie wymagać będą jednorazowych, generowanych na naszym smartfonie kodów.

Źródło: Orange Ekspert

Kan

Autor |2015-03-25T12:26:04+01:0025 marca 2015 12:26|Kategorie: Apple, Inne, Newsy, Rynek, Sprzęt|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. sloniacz 26 marca 2015 w 10:07 - Odpowiedz

    50 stóp od podłogi? Dość wysoko 😉

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile