Według amerykańskiej firmy analitycznej Chitika urządzenia działające na platformie Apple zagarniał dla siebie 72% ruchu w sieci. Oba badania obejmowały swoim zasięgiem terytorium USA i Kanady.


Ciekawostką jest, że zaledwie miesiąc po premierze telefonu iPhone 5 wyprzedził on pod tym względem swojego największego rywala Samsunga Galaxy S3. Najnowsze dziecko Apple generuje już 3% ogółu ruchu w sieci, podczas gdy flagowiec Samsunga szacuje się udział 2%. Jeden produkt Koreańczyków trzyma taki sam udział co wszystkie urządzenia z serii BlackBerry. Na szarym końcu znajdują się telefony na platformie Windows Phone – zaledwie 1%.

Ponad 43% udział produktów oznaczonych logo Apple generują Iphone 4S, 4 oraz 3GS. Wynik Samsunga na poziomie 15% jest rezultatem jego wszystkich smartfonów opartych na Androidzie. W części obrazującej wynik innych urządzeń 34% z 37% przypada na system operacyjny od Google. Pozostałe 3% to wspomniane wcześniej Windows Phone oraz Blackberry OS.

Źródło: venturebeat.com

Kamil Kawczyński