Aplikacja Nokaut Skaner – stworzona przez Grupę Nokaut – utrzymywała się w trakcie ostatniego sezonu zakupowego w TOP10 najczęściej ściąganych darmowych aplikacji dla smartfonów Apple iPhone w polskim App Store. Jest też aktualnie na drugim miejscu w kategorii Business. Nokaut Skaner został dotąd ściągnięty już około 50.000 razy, ale według Grupy Nokaut prawdziwy rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych dopiero się zaczyna.

Nokaut Skaner
Nokaut Skaner

Nokaut Skaner na iPhone’a i telefony z systemem Android to wygodny sposób na błyskawiczne sprawdzenie cen milionów produktów w tysiącach sklepów, nie tylko internetowych. Wystarczy wpisać nazwę produktu lub zeskanować kod kreskowy na opakowaniu, aby w kilka sekund porównać ceny i sprawdzić opinie dotyczące wybranego produktu. Nokaut Skaner – w przeciwieństwie do konkurencyjnych aplikacji – pozwala na sprawdzenie cen nie tylko w sklepach internetowych, ale i najbliższych punktach sprzedaży. Potrafi też doprowadzić krok po kroku klienta do wybranego miejsca dzięki wykorzystaniu Google Maps i technologii GPS.

Łączna wartość obrotów na polskim rynku e-commerce w 2011 szacowana jest na 18 miliardów złotych. Cały rynek sprzedaży detalicznej to już setki miliardów PLN. Nokaut Skaner daje nam szansę, by powalczyć o ten rynek dzięki planowanemu umożliwieniu zamówienia wybranych produktów i zapłaty za nie przy użyciu telefonu, a następnie odebrania ich bezpośrednio w sklepie, Paczkomacie InPost lub w domu” – mówi Michał Jaskólski, wiceprezes zarządu i dyrektor działu R&D, szef grupy projektowej Nokaut Skanera.

Z aplikacji Nokaut Skaner mogą obecnie korzystać użytkownicy smartfonów opartych o systemy iOS i Android. Jednak to dopiero pierwszy krok w kierunku mobilnej rewolucji. Liczba osób korzystających z możliwości łatwego i wygodnego porównywania cen może zwiększyć się – dzięki kolejnym aplikacjom – o setki tysięcy użytkowników smartfonów i tabletów. Planowana kwota inwestycji Grupy Nokaut w mobilny kanał dystrybucji ze środków pozyskanych z giełdy wyniesie około 4-5 mln zł.

Jesteśmy przekonani, że mobilna rewolucja – której świadkami już jesteśmy – może stać się również naszym udziałem. Usługi typu m-commerce są jeszcze mało popularne w Polsce, ale doskonale rozwijają się w Europie Zachodniej i USA. To bez wątpienia rynek o dużej perspektywie wzrostu – przykładowo transakcje mobilne na eBay w 2011 roku przekroczyły 3 mld USD, w porównaniu do 750 mln USD w 2010 roku. Rozwiązania mobilne mają ogromny potencjał i mogą docelowo stać się dużo większym kanałem zakupów internetowych niż tradycyjnie pojmowany internet. Dlatego nasze zaangażowanie w rozwój kanału mobilnego traktujemy priorytetowo. Naszym celem jest uzyskanie i utrzymanie pozycji lidera w obszarze usług m-commerce w Polsce w perspektywie najbliższych lat” – podkreśla Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut, właściciela Nokaut.pl. – „Zakupy w internecie coraz rzadziej będą zaczynać się od wpisania nazwy produktu w Google, a coraz częściej od uruchomienia ulubionej aplikacji mobilnej” – dodaje.

Aplikacje udostępnione już przez Grupę Nokaut na urządzenia mobilne umożliwiają:

  • Porównywanie cen produktów w ponad 3700 sklepach
  • Wyszukiwanie produktów dzięki skanowaniu kodów kreskowych lub wpisaniu ich nazwy
  • Sprawdzenie oferty najtańszych sklepów w okolicy
  • Dostęp do ocen i opinii internautów

Dzięki aplikacjom mobilnym Grupy Nokaut, internauci mogą już teraz korzystać z wygodnego i szybkiego skanera kodów kreskowych. Mają nieograniczony dostęp do najlepszych ofert sklepów w najbliższej okolicy, z jednoczesną możliwością porównania cen produktów z ponad 3700 sklepów internetowych. Już niedługo otrzymają także dostęp do opinii internautów z serwisu Opineo.pl na temat sklepów oraz produktów oferowanych zarówno w internecie, jak też w tradycyjnych punktach sprzedaży.

źródło: Grupa Nokaut

Kan