Aplikacja Nokaut Skaner – stworzona przez Grupę Nokaut – utrzymywała się w trakcie ostatniego sezonu zakupowego w TOP10 najczęściej ściąganych darmowych aplikacji dla smartfonów Apple iPhone w polskim App Store. Jest też aktualnie na drugim miejscu w kategorii Business. Nokaut Skaner został dotąd ściągnięty już około 50.000 razy, ale według Grupy Nokaut prawdziwy rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych dopiero się zaczyna.

Nokaut Skaner
Nokaut Skaner na iPhone’a i telefony z systemem Android to wygodny sposób na błyskawiczne sprawdzenie cen milionów produktów w tysiącach sklepów, nie tylko internetowych. Wystarczy wpisać nazwę produktu lub zeskanować kod kreskowy na opakowaniu, aby w kilka sekund porównać ceny i sprawdzić opinie dotyczące wybranego produktu. Nokaut Skaner – w przeciwieństwie do konkurencyjnych aplikacji – pozwala na sprawdzenie cen nie tylko w sklepach internetowych, ale i najbliższych punktach sprzedaży. Potrafi też doprowadzić krok po kroku klienta do wybranego miejsca dzięki wykorzystaniu Google Maps i technologii GPS.
„Łączna wartość obrotów na polskim rynku e-commerce w 2011 szacowana jest na 18 miliardów złotych. Cały rynek sprzedaży detalicznej to już setki miliardów PLN. Nokaut Skaner daje nam szansę, by powalczyć o ten rynek dzięki planowanemu umożliwieniu zamówienia wybranych produktów i zapłaty za nie przy użyciu telefonu, a następnie odebrania ich bezpośrednio w sklepie, Paczkomacie InPost lub w domu” – mówi Michał Jaskólski, wiceprezes zarządu i dyrektor działu R&D, szef grupy projektowej Nokaut Skanera.
Z aplikacji Nokaut Skaner mogą obecnie korzystać użytkownicy smartfonów opartych o systemy iOS i Android. Jednak to dopiero pierwszy krok w kierunku mobilnej rewolucji. Liczba osób korzystających z możliwości łatwego i wygodnego porównywania cen może zwiększyć się – dzięki kolejnym aplikacjom – o setki tysięcy użytkowników smartfonów i tabletów. Planowana kwota inwestycji Grupy Nokaut w mobilny kanał dystrybucji ze środków pozyskanych z giełdy wyniesie około 4-5 mln zł.
„Jesteśmy przekonani, że mobilna rewolucja – której świadkami już jesteśmy – może stać się również naszym udziałem. Usługi typu m-commerce są jeszcze mało popularne w Polsce, ale doskonale rozwijają się w Europie Zachodniej i USA. To bez wątpienia rynek o dużej perspektywie wzrostu – przykładowo transakcje mobilne na eBay w 2011 roku przekroczyły 3 mld USD, w porównaniu do 750 mln USD w 2010 roku. Rozwiązania mobilne mają ogromny potencjał i mogą docelowo stać się dużo większym kanałem zakupów internetowych niż tradycyjnie pojmowany internet. Dlatego nasze zaangażowanie w rozwój kanału mobilnego traktujemy priorytetowo. Naszym celem jest uzyskanie i utrzymanie pozycji lidera w obszarze usług m-commerce w Polsce w perspektywie najbliższych lat” – podkreśla Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut, właściciela Nokaut.pl. – „Zakupy w internecie coraz rzadziej będą zaczynać się od wpisania nazwy produktu w Google, a coraz częściej od uruchomienia ulubionej aplikacji mobilnej” – dodaje.
Aplikacje udostępnione już przez Grupę Nokaut na urządzenia mobilne umożliwiają:
- Porównywanie cen produktów w ponad 3700 sklepach
- Wyszukiwanie produktów dzięki skanowaniu kodów kreskowych lub wpisaniu ich nazwy
- Sprawdzenie oferty najtańszych sklepów w okolicy
- Dostęp do ocen i opinii internautów
Dzięki aplikacjom mobilnym Grupy Nokaut, internauci mogą już teraz korzystać z wygodnego i szybkiego skanera kodów kreskowych. Mają nieograniczony dostęp do najlepszych ofert sklepów w najbliższej okolicy, z jednoczesną możliwością porównania cen produktów z ponad 3700 sklepów internetowych. Już niedługo otrzymają także dostęp do opinii internautów z serwisu Opineo.pl na temat sklepów oraz produktów oferowanych zarówno w internecie, jak też w tradycyjnych punktach sprzedaży.
źródło: Grupa Nokaut
Kan
Zostaw komentarz