Lidl Polska udostępnia swoim klientom nową formę płatności. Dzięki współpracy z Google i usłudze Android Pay, klienci sklepów sieci będą mogli zapłacić za zakupy telefonem.


Lidl Polska nawiązał współpracę z firmą Google, aby umożliwić swoim klientom płatność za zakupy w swoich sklepach telefonem. To możliwe dzięki usłudze Android Pay, którą Google oficjalnie uruchomiło na polskim rynku.

Android Pay umożliwia użytkownikom telefonów z systemem Android płacenie za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe. Nie trzeba mieć przy sobie portfela ani karty. To łatwa, szybka, a także bezpieczna forma płatności.

Udogodnienia dla klientów są jednym z naszych priorytetów. Staramy się, aby zakupy w naszych sklepach były dla konsumentów komfortowe i szybkie, dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Google oraz wprowadzenie nowej formy płatności. Cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny wyjść naprzeciw potrzebom klientów – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.


Aby korzystać z usługi Android Pay, wystarczy pobrać aplikację ze sklepu Google Play. Potrzebny jest telefon z systemem operacyjnym Android™ w wersji 4.4 KitKat lub wyższej, obsługujący technologię NFC.
A następnie dodać do niej swoją kartę (kredytową lub debetową) Mastercard lub Visa. W sklepie wystarczy, że klient „wybudzi” telefon i zbliży do PINPADA, a transakcja zostanie przeprowadzona. Przy transakcjach powyżej 50 zł, należy wprowadzić PIN karty na PINPADZIE. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, na ekranie telefonu pojawi się potwierdzenie. Oprócz wydruku paragonu i potwierdzenia płatności, użytkownik dodatkowo otrzyma powiadomienie na telefonie z informacją o nazwie sprzedawcy.

Płacąc przez Android Pay, prawdziwy numer karty nie jest udostępniany sklepowi, gdyż korzysta z numeru konta wirtualnego, aby chronić dane użytkownika. Wszystkie transakcje wykonane za pośrednictwem Android Pay są chronione w procesie tokenizacji, branżowym standardzie płatności mobilnych.

Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, na telefon klient otrzyma wydrukowany paragon i potwierdzenie płatności, a dodatkowo powiadomienie o transakcji.

źródło: Onet.pl

Kan