Lidl Polska udostępnia swoim klientom nową formę płatności. Dzięki współpracy z Google i usłudze Android Pay, klienci sklepów sieci będą mogli zapłacić za zakupy telefonem.
Lidl Polska nawiązał współpracę z firmą Google, aby umożliwić swoim klientom płatność za zakupy w swoich sklepach telefonem. To możliwe dzięki usłudze Android Pay, którą Google oficjalnie uruchomiło na polskim rynku.
Android Pay umożliwia użytkownikom telefonów z systemem Android płacenie za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe. Nie trzeba mieć przy sobie portfela ani karty. To łatwa, szybka, a także bezpieczna forma płatności.
– Udogodnienia dla klientów są jednym z naszych priorytetów. Staramy się, aby zakupy w naszych sklepach były dla konsumentów komfortowe i szybkie, dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Google oraz wprowadzenie nowej formy płatności. Cieszymy się, że mogliśmy po raz kolejny wyjść naprzeciw potrzebom klientów – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Aby korzystać z usługi Android Pay, wystarczy pobrać aplikację ze sklepu Google Play. Potrzebny jest telefon z systemem operacyjnym Android™ w wersji 4.4 KitKat lub wyższej, obsługujący technologię NFC.
A następnie dodać do niej swoją kartę (kredytową lub debetową) Mastercard lub Visa. W sklepie wystarczy, że klient „wybudzi” telefon i zbliży do PINPADA, a transakcja zostanie przeprowadzona. Przy transakcjach powyżej 50 zł, należy wprowadzić PIN karty na PINPADZIE. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, na ekranie telefonu pojawi się potwierdzenie. Oprócz wydruku paragonu i potwierdzenia płatności, użytkownik dodatkowo otrzyma powiadomienie na telefonie z informacją o nazwie sprzedawcy.
Płacąc przez Android Pay, prawdziwy numer karty nie jest udostępniany sklepowi, gdyż korzysta z numeru konta wirtualnego, aby chronić dane użytkownika. Wszystkie transakcje wykonane za pośrednictwem Android Pay są chronione w procesie tokenizacji, branżowym standardzie płatności mobilnych.
Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, na telefon klient otrzyma wydrukowany paragon i potwierdzenie płatności, a dodatkowo powiadomienie o transakcji.
źródło: Onet.pl
Kan
Ale przepraszam bardzo, co to za współpraca skoro Android Pay współpracuje ze wszystkimi terminalami bezstykowymi?? Po prostu nabyli nowe terminale z opcją bezstykową, a nie nawiązali współpracę z Google. Co za chamskie kłamstwo.
kolega marudzi >> https://www.android.com/pay/
sylwekzolkusza: przecież tam jest napisane: „Z Androidem Pay jest to możliwe praktycznie wszędzie. Android Pay możesz płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.”
Informacje mocno nierzetelne ! Żadnej informacji o konieczności posiadania karty w odpowiednim banku , bo to banki i agenci rozliczeniowi współpracują z Android Pay a nie żadne dyskonty .
Właśnie szkoda że ten Android Pay potrzebuje zgody banku. Nie wystarczy mieć kartę Mastercard lub Visa i ją aktywować w aplikacji. Utrudnia to rozwój usługi i ogranicza chętnym skorzystania z usług.
Wygoda tylko jeśli masz kilka kont i kart, a jak jedną… większość banków i tak już udostępnia HCE.
~Bija Pomyśl zanim napiszesz . Przecież musisz mieć konto w jakimś banku , do niego kartę , a na nim środki wystarczające na pokrycie płatności . Wystawcą każdej karty jest jakiś bank , nie ma kart wydawanych przez Google czy przez Lidla . Możesz co najwyżej narzekać , że jak na razie Androida Pay obsługuje tylko 3 banki . Ale to się szybko zmieni .
Android Pay używa podczas płatności wirtualnego numeru karty (token) który jak się okazuje jeszcze nie każdy terminal płatniczy akceptuje. Wiele mniej popularnych terminali odrzuca płatność z komunikatem „Karta nieobsługiwana” lub „Niewłaściwa karta”.
Dla przykładu w sieciach Tesco nie zapłacisz – przynajmniej na razie.
Co za marketing, przecież można tym płacić w każdym miejscu, które jest wyposażone w terminal z funkcją płatności zbliżeniowych.
niestety na ten moment tylko 2 banki to obsługują – Alior/T-Mobile i BZ WBK – lipa