Firma Futuremark zapowiedziała stworzenie popularnego na całym świecie benchmarka, służącego do testowania wydajności komputerów 3DMarka – tym razem w wersji dla Androida. Program ma być dostępny dla tabletów z mobilnym systemem Google i mieć możliwość porównywania w sieci wyników do tych z 3DMark for Windows 8.
Wystarczy wejść ze swojego smartfona do sklepiku z aplikacjami mobilnymi, aby zauważyć, jak popularne są gry dla urządzeń mobilnych. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów w najbliższych latach urządzenia mobilne czeka jeszcze intensywniejszy rozwój zarówno oprogramowania dla gier 3D oraz materiałów wideo w rozdzielczości 1080p, jak i samego sprzętu – na horyzoncie widać już smartfony z czterordzeniowymi procesorami. A to oznacza, że musi być dobry program sprawdzający wydajność urządzenia.
„Ostra konkurencja między urządzeniami opartymi o platformę Android oznacza, producenci sprzętu i dostawcy muszą mieć obiektywne, rygorystyczne i rzetelne testy sprawdzające wydajność urządzenia, aby konsumenci mogli mieć pewność, że ich wybór jest właściwy. Aplikacja ma mierzyć szybkość renderowania i wydajność procesora przy symulacjach fizycznych” – powiedział we wtorek przedstawiciel Futuremark.
Obecnie 3DMark dla Androida jest w fazie rozwoju i Futuremark zaprasza do współpracy producentów sprzętu elektronicznego z systemem Google’a do współpracy. Planowany termin udostępnienia programu dla użytkowników końcowych to 2012 rok.
źródło: Futuremark
Kan
No ciekawe – znając Futuremarka przygotują narzędzie, które będzie DOBRZE działało na tabletach i telefonach, których na rynku jeszcze nie będzie 🙂 poza tym jedno odpalenie programu będzie zapewne powodowało automatyczne rozładowanie baterii 🙂
Moim zdaniem test futermarku niczego nie dowodzą poza tym, że nasz sprzęt jest ciągle za słaby. Gdyby taki zrobili na konsole to okazałoby się, że nie warto ich uruchamiać.
Dokładnie bateria umrze w chwileczkę i znowu zaczną sie palić smartfony ;]
Kiedyś producenci sprzętu komputerowego (kart graficznych) przygotowywali sterowniki, żeby sobie radziły z 3DMarkiem. Wyniki były lepsze, ale poprawy w grach nie było. Teraz producenci telefonów będą robić podobne sztuczki bądź ładować 10 rdzeni. W używaniu telefonu nie będziemy widzieli różnicy, ale przecież będziemy mogli się pochwalić znajomym wynikiem.
Grać w gry na smarfonach to jakaś porażka ,jak gry to tylko na konsolach