Nikt na świecie nie blokuje reklamy online z taką pasją, jak polscy internauci. Z wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamy w przeglądarce korzysta u nas ponad 7 mln internautów, czyli około 38 proc. użytkowników polskiej Sieci. Tym samym użytkownicy Internetu znad Wisły są dziś światowymi liderami w dziedzinie blokowania reklam.
– Jeżeli chodzi o powody, dla których użytkownicy blokują reklamy to ponad 60 proc. użytkowników wskazało wzrost poziomu irytacji, gdy oglądają reklamy w Internecie – mówi newsrm.tv Maciej Sawa, Chief Commercial Officer w Cloud Technologies i dodaje. – Wydawcy mają pewien problem, ponieważ oferują darmowy dostęp do swoich treści, a swoistą walutą było oglądanie reklam. Kiedy użytkownicy zaczęli blokować reklamy wydawcy zaczęli mieć ograniczony przychód.
Jakie są główne powody instalowania adblocków?
W polskim Internecie 50 zł jest sumą, którą użytkownicy są wstanie zapłacić za dostęp do treści, bez oglądania reklam. Natomiast jak wynika z wyliczeń Macieja Sawy kwota powinna wynosić 128 zł. Ile dokładnie na używaniu wtyczek lub rozszerzeń blokujących reklamy traci rynek? W skali globalnej straty sięgają 25 mld dolarów.
– Prawie 40 proc. naszych internautów używa wtyczek blokujących reklamy internetowe. W porównaniu z pozostałymi krajami w Europie, wyprzedza nas tylko Grecja – dodaje Maciej Sawa.
źródło: newsrm.tv
Kan
Szanowny Redaktorze Kan!
Ja wiem, że jest poniedziałek rano i nie jest to dla większości z nas najszczęśliwasza pora, ale pisać „swoistą walutom(!)” … to już chyba trudno usprawiedliwić. A może „swoistom walutom”. Miejcież Waść litość, zwłaszcza dla tych starszych wiekiem.
Mimo wszystko, pozdrawiam serdecznie.
Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawiono Andrzej
[quote]A jaki może być koszt całego zestawu? [/quote]
Od kilkuset zł do nawet kilkunastu tys zł. Wszystko zależy od jakości sprzętu: kamer, rejestratora, osprzętu dodatkowego, wybranej technologii.
Np kamery IP z 1,3mpx z full hd, czyli te najpopularniejsze, to wydatek od około 400 zł + VAT. Do tego jakiś przyzwoity rejestrator z dyskiem minimum 2GB – to wydatek od 500 zł + VAT. Mówię o jakimś lepszym sprzęcie. Dużo zależy od indywidualnych preferencji. Pytaj jak coś tutaj: [url]http://www.asd.pl/kamery-cctv[/url]. Tam też znajdziesz specyfikację poszczególnych elementów monitoringu.
Reklamy powodują na stronach powodują, że sprzęt który bez reklam sobie ładnie radzi z wyświetlaniem treści nagle zaczyna dostawać zadyszki, jak mu się pozostawi reklamy odblokowane.
Nie każdy ma też tak szybki internet, aby ładować strony 5 razy cięższe niekiedy jak bez reklam.
Nie każdy ma Internet no limit. Grzebiąc sporo w sieci, można zaoszczędzić sporo na GB.
I w tytule: chochlik 'zjadł’ wyraz 'internauci’ za wyrazem 'Polscy…’
„50 zł jest sumą, którą użytkownicy są wstanie zapłacić za dostęp do treści, bez oglądania reklam. Natomiast jak wynika z wyliczeń Macieja Sawy kwota powinna wynosić 128 zł” – buhahahahaha.
To WY mi macie placic, za to ze ogladam durne reklamy, zapycham sobie lacze i trace transfer. Czyli poprosze 128 zl miesiecznie, a jak nie to splywajcie WON w kiblu uBlocka.
Ile jeszcze na tym portalu będzie tej propagandy anty-ablock ? :). Praktycznie co tydzień to samo w kółko. Korzystam z kilku portali o podobnej tematyce i na żadnym z nich nie widziałem takich artykułów jak tutaj. Przecież i tak nikt kto jest choć trochę „kumaty” i zależy mu na dobrym zdrowiu, nie zrezygnuje z wtyczek do blokowania reklam, bo inaczej mógł by szybko dostać nerwicy przeglądając strony www, bez tych wtyczek.
ps. płacić 50 zł za dostęp, to chyba jakiś żart :). Po za tym jak jeden portal zablokuje swoje treści, to jest jeszcze kilka innych o tej samej tematyce :). Inna sprawa, że duża część tych artykułów, które są tam pisane, to zwykle przetłumaczone teksty z języka angielskiego, które są na zagranicznych portalach :), i za to mam niby płacić ? :). Pozdrawiam
Nie ma chyba tygodnia , aby nie pojawiał się temat blokowania reklam . Jest to najwyraźniej element PR-wej akcji mającej na celu przygotowanie odbiorców treści do powszechnego blokowania stron zabezpieczonych adblokami . Mimo chyba powszechnej zgodności , co do naruszania komfortu a często wręcz MOŻLIWOŚCI korzystania z podstawowych treści nas stronach przez reklamodawców , usiłuje się wmówić użytkownikom , że postępują źle . Jak wiemy , kłamstwo powtarzane często i po wielekroć staje się namiastką prawdy . Niestety, bez ustawowego ograniczenia bezkarności reklamodawców nie da się rozwiązać tego problemu .
PS. Co to ? AUTOCENZURA ? Artykuł zniknął ze strony głównej
Wywiad miał być informacją na temat zachowań polskich internautów. Jeżeli uważacie, że ma wydźwięk propagandowy, to został zdjęty ze strony głównej. Nie jest naszym zamiarem przekonywać nikogo do zdejmowania blokad na reklamy. Czasem warto jednak podyskutować, co sądzą eksperci i stąd pojawił się ten wywiad. Andrzej
~Kan Na ten temat od czerwca br, ukazało się na Telixie co najmniej 10 artykułów , wywiadów czy jak chcesz to nazwać . Nie ja jeden to zauważam . Jednocześnie w sieci zauważam coraz więcej stron zablokowanych , żądających zdjęcia adblocków . A bez korzystania z adblocków niektórych stron nie da się czytać ! Jednocześnie nie widzę żadnej zorganizowanej akcji mającej na celu ucywilizowanie postępowania reklamodawców . Tu już może pomóć tylko wymuszenie przez prawo zachowań nie godzących w wolności internautów . Wiem , że TY żyjesz z reklam dołączonych do swego portalu , ale przeciętny internauta raczej zrezygnuje z korzystania z zainfekowanych reklamami stron , niż na stałe odłączy adblocka . Z Twego portalu też !
Ukrywanie tego tematu -napastliwości reklam – przez zdejmowanie tematu z głównej strony jest chowaniem głowy w piasek i (nie chcę obrazić) „chodzenie na pasku reklamodawców”.
[quote] Ukrywanie tego tematu -napastliwości reklam – przez zdejmowanie tematu z głównej strony jest chowaniem głowy w piasek i (nie chcę obrazić) „chodzenie na pasku reklamodawców”.[/quote] To już nie wiem, czy temat ma być na głównej, czy też nie. Jak Pan zauważył, toczy się dyskusja i warto, by reklamodawcy znali też opinię internautów na temat reklam WWW. Nie wiem, jakie prawo szykują nam odpowiednie instytucje. Ale na temat blokowania reklam wypowiadają się różni eksperci. Czy to [quote]przygotowanie odbiorców treści do powszechnego blokowania stron zabezpieczonych adblokami [/quote] tego nie wiem i sam bym chciał znać na to pytanie odpowiedź. Sam nie jestem przeciwnikiem blokady, chociaż jak sam Pan pisze [u] Telix utrzymuje się z reklam[/u] – opłaty za serwer, redaktorów kosztują, ale to już nasz problem, nie Czytelników, których serdecznie Pozdrawiam. Andrzej
~Kan Dlaczego Telix nie mógłby stać się inspiratorem i zaczynem powszechnej dyskusji na temat wyjątkowej uciążliwości reklam pojawiających się w sieci . Wręcz uniemożliwianie przez reklamodawców korzystania z treści nie jest incydentalne , to wręcz reguła . I co – lekarstwem na to ma być blokowanie stron zabezpieczonych adblockami ???? A reklamodawcy nadal będą robić co chcą . Cały czas w w tak bezrefleksyjnie powielanych prze Ciebie artykułach , to internauta korzystający z adblocków jest tym złym , którego należy uświadomić . Skoro pozbawia się nas możliwości „obrony” przed upierdliwymi reklamodawcami poprzez stosowanie adblocków , to zacznijmy żądać ochrony prawnej przed ich nachalnością . I co – podrzucam temat , ale czy go będziesz rozwijał ? PS. Poprzez zdjęcie artykułu dyskutujemy TYLKO między sobą .
Jak widać, jestem otwarty na dyskusję. Temat powraca na główną. Chętnie też poczytam o tym, co sądzą Czytelnicy o reklamach na stronie WWW. A może mają swoją radę jak pogodzić te dwie skrajności.
Moim zdaniem najgorze są te, które zasłaniają cały ekran smarfona, po wejściu na informację. Słynie z nich Onet. Tam nie da się czytać, bo zaraz mamy zasłonięty news. Pozostaje się cofnąć, lub wymuszone kliknięcie na reklamę, ale czy o to chodzi zamawiającym reklamę.
nigdzie na świecie reklamy nie są tak debilne jak u nas, jakieś oczyszczania z toksyn jelita grubego, odmładzanie, wybielanie zębów, zrzucanie 20 kilogramów w tydzień (aha na to juz poszedł list gończy za autorem)
Jeżeli reklamy zaczną utrzymywać chociażby najniższy poziom merytoryczny (na razie jest to dno i kilometr przegniłego i spleśniałego mułu) wtedy przestaniemy blokować natrętne, idiotyczne, i wprowadzające w błąd „reklamy” typu masz wirusa, przeskanuj teraz, przyspiesz swój (tu wpisz cokolwiek) …
reklama w Polsce: ODMÓZDŻANIE -> OGŁUPIANIE -> TRESURA -> MANIPULACJA
tak bym to streścił, w wariancie internetowym jak powyżej, ale w agresywnej, nieakceptowalnej i migającej treści
Kan:Administrator: miałem napisać też coś na temat pojawiających się ostatni bardzo często artykułów na temat jacy to Polscy internauci są źli bo blokują nachalne reklamy, ale swoimi wypowiedziami „zamknąłeś mi usta” – cytuję „Wywiad miał być informacją na temat zachowań polskich internautów. Jeżeli uważacie, że ma wydźwięk propagandowy, to został zdjęty ze strony głównej” – jestem bardzo pozytywnie zaskoczony takim podejściem do „nas” czytelników „Telixa” – absolutnie nie chce Ci tutaj słodzić – ale naprawdę w moich oczach „Administrator” jeszcze bardziej urósł.. Pozdrawiam – i od dzisiaj mniej marudzę tutaj 🙂
Według mnie odpiwiedni urząd powinien zarządzić aby wszystkie reklamy były umieszczone w jednym miejscu na stronie. A do tego bez możluwości przypadkowego kliknięcia. To by faktycznie odzwierciedlało zainteresowanie produktem, a nie sprowadzanie czytelników stron www do kozłów ofiarnych. Takiego Onetu nie da się czytać aby przez przypadek nie kliknąć, podobnie jest z wieloma str
Reklamy to śmieci , adblockiem wywalić reklamy do kosza. Dobrze ze jestemy najlepsi w blokowaniu reklam