Jesteś tutaj:-, Internet mobilny, Internet stacjonarny, Newsy, Rynek, Tablety, Wywiady-Google ma sposób na cookies. Tworzy własny system śledzenia użytkowników (wideo)
PL R200 NV 970x200 071119

Google ma sposób na cookies. Tworzy własny system śledzenia użytkowników (wideo)

Google tworzy alternatywę dla plików cookies. Nowy system „śledzenia” internautów ma podlegać większej kontroli użytkowników, ale będzie w całości kontrolowany przez tę firmę.

Google postanowiło stworzyć własne rozwiązanie, które mogłoby zastąpić pliki cookie i równocześnie lepiej chronić prywatność internautów – mówi agencji informacyjnej Newseria Arkadiusz Cywiński, niezależny specjalista RTB. – Pomysłem Google, który obecnie jest w fazie testów i spekulacji, jest AdID, czyli indywidualny anonimowy identyfikator użytkownika ustawiany na poziomie przeglądarki.

AdID miałby zastąpić pliki cookies, które zostały stworzone po to, żeby poprawić funkcjonalność przeglądarek internetowych i ułatwić korzystanie z sieci przez użytkowników. Ich późniejsze wykorzystywanie przez reklamodawców przyniosło im jednak złą opinię. W niektórych krajach – jak w Polsce – przyczyniły się do tego uciążliwe dla użytkowników obowiązkowe ostrzeżenia publikowane na stronach, które używają cookies.

Mają one obecnie bardzo zły wizerunek, w związku z tym, że są uznawane za głównego winowajcę śledzenia użytkowników w internecie. Według mnie jest to stwierdzenie nie do końca prawdziwe, gdyż każdy użytkownik z poziomu przeglądarki może te pliki bardzo łatwo skasować, przez co również ustaje śledzenie użytkownika przez wszystkich reklamodawców – mówi Cywiński.

Nowe rozwiązanie prawdopodobnie najpierw zostanie użyte w Chrome, przeglądarce stworzonej przez Google. Dopiero po tym, jak zyska uznanie użytkowników, może być wykorzystane w konkurencyjnych przeglądarkach.

To ma działać na takiej zasadzie, iż użytkownik może określić już z poziomu przeglądarki, czy w ogóle chce być śledzony, tzn. czy chce by anonimowe dane o jego zainteresowaniach, historii przeglądania, historii wyszukiwania mogły być wykorzystywane przez reklamodawców. Dodatkowo może określić, którzy reklamodawcy będą mieć do tego systemu dostęp – wyjaśnia rozmówca Newserii.

Według eksperta, koszty wdrożenia nowego systemu będą niewielkie, szczególnie przy ogromnym potencjale Google. Problemem może być jednak to, że w przeciwieństwie do obecnie stosowanych cookies, AdID będzie zarządzany przez jedną firmę, a więc inni będą musieli dostosować się do wymagań narzuconych przez Google.

Sama firma nie chce komentować doniesień na temat nowego systemu.

źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Kan



Autor |2013-10-08T07:25:08+01:008 października 2013 07:25|Kategorie: Internet, Internet mobilny, Internet stacjonarny, Newsy, Rynek, Tablety, Wywiady|Tagi: , , , , |2 komentarze

2 komentarze

  1. BlasterM 8 października 2013 w 06:08 - Odpowiedz

    Jeśli założymy, że większość użytkowników zablokuje śledzenie przez mechanizm AdID, to reklamodawcy i tak pozostaną przy cookies.

  2. Miami 8 października 2013 w 06:46 - Odpowiedz

    No dobra, rozumiem, ale co nam przeszkadza śledzenie przez reklamodawcę?

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.