Stworzona w październiku grupa LTTM, czyli LifeTube, TalentMedia oraz Mellon Media, tylko na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wypłaciła youtuberom ponad 41 milionów złotych. Podsumowując rok 2019, największa grupa influencer marketingu w Polsce zdradza również, ile średnio kosztuje jedna kampania z influencerem oraz jakie wyświetlenia generują filmy youtuberów zrzeszonych w sieci.

846 kanałów zrzeszonych w sieci ma łącznie 191 milionów subskrypcji – pod skrzydłami LTTM rozwija się aż 62% branży profesjonalnych youtuberów. Twórcy z LTTM na przestrzeni 2019 roku opublikowali 61 tysięcy filmów. To oznacza, że każdego dnia upubliczniali średnio 167 wideo w serwisie YouTube. Ich filmy zdobyły w tym roku 11 miliardów wyświetleń, co oznacza, że generowały średnio 348 nowych wyświetleń… co sekundę. Materiały youtuberów cieszyły się również bardzo pozytywnym odbiorem widzów – aż 96% reakcji zostawionych pod filmami to łapki w górę.

LTTM to nie tylko LifeTube – czyli sieć twórców internetowych, ale też TalentMedia – agencja realizująca największe strategie z zakresu wideo i influencer marketingu. Kanały marek stworzone przez LTTM tylko w tym roku zdobyły 248 tysięcy nowych subskrypcji. Filmy opublikowane na brandowych kanałach na YouTube wygenerowały w ciągu 2019 roku 51 milionów wyświetleń, czyli średnio miały aż 142 tysiące nowych odtworzeń każdego dnia.

 

„Rok 2019 był bezsprzecznie czasem ogromnych zmian. Zbudowaliśmy grupę LTTM, która wyznacza całkiem nowe standardy na rynku i oferuje kompleksową obsługę influencerską. Już teraz jesteśmy liderem, ale nasze plany na 2020 są jeszcze ambitniejsze. Przewidujemy, że, zaobserwowany w Polsce pierwszy raz w tym roku, trend większych wydatków na reklamę w internecie, niż w telewizji, będzie stopniowo się pogłębiał. Dlatego w 2020 roku skupimy się nie tylko na brandowych kanałach i gwiazdach YouTube, ale też twórcach z long tail, wspólnie budujących widownie, które komunikaty marek oglądają z wyboru” – komentuje Krystian Botko, CEO grupy LTTM.

 

Zespół LTTM (obecnie liczący prawie sto osób) w 2019 roku zrealizował łącznie 2051 współprac marka-youtuber (pod jedną realizacją kryje się jeden pakiet świadczeń jednego influencera w jednej kampanii). To oznacza, że eksperci z LTTM koordynują średnio 8 realizacji dziennie (w dni robocze, oczywiście!). Średnio jedna realizacja z youtuberem kosztowała w LLTM 19 tysięcy złotych.

Misją grupy LTTM jest również edukacja branży i budowanie standardów profesjonalnego influencer marketingu  w Polsce. Dlatego na przestrzeni 2019 roku 46 razy (średnio co 5,5 dnia) można było posłuchać prelekcji któregoś z ekspertów LTTM na konferencjach i wydarzeniach branżowych.