Cyfrowy Polsat poinformował, że łączna liczba klientów, w modelu kontraktowym, wyniosła 5.776.598 na dzień 31 grudnia 2017 roku, co stanowi spadek o 1,8% rdr (5.882.804). Liczba świadczonych usług przedpłaconych spadła o 432.785, czyli o 13,2% do 2.837.553 na dzień 31 grudnia 2017 roku z 3.270.338 rdr.
Usługi kontraktowe
Łączna liczba naszych klientów, którym Grupa Cyfrowy Polsat świadczy usługi w modelu kontraktowym, wyniosła 5.776.598 na dzień
31 grudnia 2017 roku, co stanowi spadek o 1,8% w stosunku do liczby 5.882.804 klientów, których Grupa posiadała na dzień
31 grudnia 2016 roku. Na ubytek klientów kontraktowych wpływ miał przede wszystkim odpływ klientów posiadających
pojedynczą usługę, w szczególności telefonii mobilnej, jak również dalsza konsolidacja kontraktów pod jedną wspólną
umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącym wskaźniku nasycenia
RGU na jednego klienta (wzrost o 5,3% w ujęciu rocznym). Zgodnie z założeniami strategicznymi Grupa unika agresywnej
polityki sprzedażowej na pojedynczych produktach, skupiając się na zwiększeniu poziomu lojalności klientów, szczególnie
poprzez oferowanie szerokiego portfolio usług łączonych i budowie ARPU klienta kontraktowego.
Liczba usług kontraktowych wzrosła w ciągu 12 miesięcy o 430.466, czyli o 3,2%, do 13.685.044 na dzień 31 grudnia 2017 roku z 13.254.598 na dzień 31 grudnia 2016 roku. Na dzień 31 grudnia 2017 roku na jednego klienta z naszej bazy przypadało 2,37 usług kontraktowych, tj. o 5,3% więcej w porównaniu do 2,25 na dzień 31 grudnia 2016 roku.
Zaobserwowano wzrost liczby wszystkich rodzajów usług świadczonych w modelu kontraktowym. Liczba świadczonych usług w obszarze płatnej telewizji wyniosła 4.942.640 na dzień 31 grudnia 2017 roku, co stanowi wzrost o 176.211, czyli o 3,7%, w porównaniu z 4.766.429 na dzień 31 grudnia 2016 roku. Wzrost ten wynika m.in. z rosnącej popularności usługi Multiroom (wzrost o blisko 78 tysięcy rok do roku, do 1,1 mln RGU), jak również z dynamicznie rosnącej sprzedaży płatnych usług typu OTT. Liczba świadczonych kontraktowych usług telefonii komórkowej wzrosła o 202.249, czyli o 3,0%, osiągając poziom 6.932.676 na dzień 31 grudnia 2017 roku z 6.730.427 na dzień 31 grudnia 2016 roku. Jest to przede wszystkim efekt skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta. Liczba świadczonych kontraktowych usług dostępu do szerokopasmowego Internetu na dzień 31 grudnia 2017 roku wyniosła 1.809.728, tj. o 51.986, czyli o 3,0%
więcej niż na dzień 31 grudnia 2016 roku, kiedy świadczyliśmy 1.757.742 takich usług. Wierzymy, że dalsze nasycenie bazy naszych klientów usługami łączonymi, w tym naszym flagowym produktem smartDOM, będzie miało pozytywny wpływ na wzrost liczby świadczonych przez nas usług kontraktowych w przyszłości.
Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii Grupa Cyfrowego Polsatu dąży do maksymalizacji przychodu na klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu w ramach oferty usług łączonych, co pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego. W 2017 roku średni miesięczny przychód na klienta wzrósł o 0,3% do 89,0 zł z 88,7 zł w 2016 roku. W czwartym kwartale 2017 roku średni miesięczny przychód na klienta obniżył się do poziomu 89,0 zł z poziomu 90,7 zł, odnotowanego w analogicznym okresie 2016 roku. Na dynamikę zmiany ARPU w obu analizowanych okresach 2017 roku istotny negatywny wpływ miało zrównanie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego stawek detalicznych za usługi roamingowe z cenami krajowymi począwszy od 15 czerwca 2017 roku (regulacja Roam Like at Home). Oczekuje też, że wpływ ten może przełożyć się negatywnie na tempo wzrostu ARPU kontraktowego pierwszych dwóch kwartałach 2018 roku.
Wskaźnik odpływu klientów (churn) wyniósł 8,8% w 12-miesięcznym okresie zakończonym 31 grudnia 2017 roku w porównaniu do 8,3% w okresie 12 miesięcy zakończonych 31 grudnia 2016 roku. Jest to przede wszystkim efekt wysokiej lojalności naszych klientów związanej ze skuteczną realizacją naszej strategii multiplay.
Na koniec grudnia 2017 roku z oferty usług łączonych korzystało już 1.510.715 klientów, co stanowi wzrost o 204.252 klientów, czyli o 15,6% rok do roku. Oznacza to, że na koniec 2017 roku nasycenie naszej bazy klientów usługami łączonymi kształtowało się na poziomie 26,2% Ta grupa klientów posiadała na dzień 31 grudnia 2017 roku łącznie 4.519.761 usług (RGU) – o 649.588, czyli 16,8%, więcej niż rok wcześniej. W drugim kwartale 2017 roku udostępniliśmy ofertę usług łączonych również klientom posiadającym usługi w niższych taryfach, co przełożyło się korzystnie na dynamikę wzrostu bazy klientów usług multiplay, jak równie na poziom ARPU dla całej bazy.
Usługi przedpłacone
Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych spadła o 432.785, czyli o 13,2% do 2.837.553 na dzień 31 grudnia 2017 roku z 3.270.338 na dzień 31 grudnia 2016 roku, odnotowując ubytek głównie w trakcie pierwszego kwartału 2017 roku, co związane było przede wszystkim z narzuconym przez ustawodawcę obowiązkiem rejestracji nowo zakupionych kart przedpłaconych począwszy od 25 lipca 2016 roku. Regulacja ta spowodowała obserwowany na całym rynku znaczący spadek nowych aktywacji, jak również wymogła na operatorach obowiązkowe wyłączenie po 1 lutego 2017 roku tych kart, które nie zostały prawidłowo zarejestrowane.
W 2017 roku średni miesięczny przychód na RGU prepaid (APRU) wzrósł o 7,0% do 19,9 zł z 18,6 zł w 2016 roku, podczas gdy w czwartym kwartale 2017 roku wskaźnik ten wzrósł o 4,7% do 20,1 zł z 19,2 zł w analogicznym okresie 2016 roku. Wysoka dynamika wzrostu ARPU prepaid w obu analizowanych okresach 2017 roku wynika między innymi ze znaczącego wyczyszczenia bazy z kart przedpłaconych charakteryzujących się niskim ARPU (tzw. karty jednorazowego użytku) oraz wygaśnięcia efektu promocji zachęcających do wcześniejszej rejestracji kart, które to promocje negatywnie wpływały na poziom ARPU w segmencie usług przedpłaconych w drugim półroczu ubiegłego roku.
źródło: Cyfrowy Polsat
Nie jest źle z tym Plusem. Wyniki mówią same za siebie
Do Eruk. Nie jest źle? Jest tragicznie.
Skąd wam się wzięło 11,500 mln kart SIM ???
Z tekstu to nie wynika, nigdzie tego nie widzę.
Kolejna kaczka dziennikarska?
Gdybyś spojrzał na tabelki to byś wiedział. Plus liczy zawsze głosowe i Internet. W kolejnym info o rynku komórkowym w Polsce masz uwidoczniony ten podział
Ja też tego nie widzę.
Ktoś dodał trochę klientów do RGU i wyszły jakiej głupoty.
Czekam na info na innych portalach.
A ja w marcu przeniosłem dwa numery do Plusha i sobie chwalę. Nie jest źle. Myślę że tą ofertą przyciągną w tym roku więcej klientów. W sumie to nie do końca rozumiem dlaczego nie oferują podobnych ofert w głównej marce PLUS. Ale taka polityka firmy. W każdym razie na dzień dzisiejszy nie ma lepszej oferty niż plush lub plush abo.