LTTM (LifeTube, Gameset), największa w Polsce grupa świadcząca usługi z zakresu influencer i gaming marketingu przy współpracy z Instytutem Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwiera nowy kierunek nauczania “Influencer Manager”. Szkolenie posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu, co jednocześnie oznacza, że influencer manager stanie się dzięki temu oficjalnie zawodem. “Akademia influencer managera” ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w branży marketingowej, która regularnie korzysta już z usług influencerów i twórców internetowych.

Influencer marketing to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie, a rosnący trend ekonomii twórców staje się motorem napędowym zarówno rynku mediów tradycyjnych, społecznościowych, jak i różnej działalności internetowej. Jak wynika z raportu Research and Markets, przewiduje się, że globalna wartość rynku influencer marketingu osiągnie 84,89 miliardy dolarów do 2028 roku. Z tego powodu specjaliści z zakresu influencer marketingu potrzebni są zarówno w wyspecjalizowanych w tym podmiotach, agencjach 360, czy w działach marketingu po stronie reklamodawców.

 

– Aktualnym wyzwaniem na rynku nie jest wcale brak osób, które chciałyby współpracować z influencerami, ani nawet brak źródeł dotyczących influencer marketingu. Problem stanowi umiejętnie oddzielanie zweryfikowanej wiedzy, profesjonalnych podmiotów i doświadczonych specjalistów od wszechobecnego “szumu”, który influencerzy generują, również w branży. Na rynku pełno jest niestety mitów, nieskutecznych praktyk i niezrozumienia. Od lat sukcesywnie pracujemy nad tym, aby to zmieniać – mówi Kamil Bolek, CMO LTTM.

 

Akademia Influencer Managera jest odpowiedzią LTTM i Instytutu Marki Online i Komunikacji na zapotrzebowanie branży. Praca managera gwiazd, influencerów i twórców internetowych daje możliwość czynnego udziału w budowie rynku i bezpośredniej współpracy zarówno z najbardziej utalentowanymi ludźmi, jak i najbardziej rozpoznawalnymi markami.

 

– Nasze szkolenia są zaprojektowane tak, aby szybko zdobywać nowe umiejętności i kompetencje w tak bardzo teraz pożądanych zawodach związanych z marketingiem i szeroko pojętą komunikacją online – mówi Joanna Ceplin, założycielka i CEO imok.edu.pl.

 

Program edukacyjny opracowany przez ekspertów z LTTM wystartuje w marcu 2023 roku w warszawskim Instytucie Marki Online i Komunikacji. Znajdą się w nim między innymi zagadnienia dotyczące szeroko pojętego marketingu, prawa autorskiego, PR, funkcjonalności wszystkich platform społecznościowych, zarządzanie kryzysowe i inne niezbędne w pracy Influencer Managera obszary. Akademia Influencer Managera to czteromiesięczne szkolenie poświadczone zaświadczeniem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz certyfikatem z kodem zawodu.

 

Informacje o programie i zapisach można znaleźć na stronie instytutu: imok.edu.pl/akademia-influencer-managera