Firma Amazon uruchomiła pierwszy na świecie supermarket bez kas i kolejek, nie tylko dlatego, aby zbudować własną sieć takich sklepów, konkurując z tradycyjnym handlem detalicznym. Zamiast tego, sprzedawca online będzie zarabiał, licencjonując unikalną technologię innym firmom.

O tych planach w firmie Jeffa Bezosa poinformowało źródło Reuters. Amazon twierdzi, że zawarł już szereg umów na dostawę technologii z partnerami, których nazwa na razie jednak nie wymienia.

Technologia ma nazwę – Just Walk Out („Po prostu wyjdź”). Rzeczywiście, kupująca osoba po prostu bierze niezbędne towary z półki i umieszcza je w koszyku, a po wyjściu, środki zostają automatycznie pobierane z konta. Przy wejściu do sklepu należy włożyć kartę bankową do gniazda w czytniku.

Początkowo Amazon testował „bezkasową” technologię w formacie małych sklepów z ograniczoną gamą pakowanych produktów, ale ostatnio wdrożył ją w normalnym supermarkecie.

Firma inwestycyjna „Loop Ventures” ocenia, że rynek sklepów bez kasjerów może wzrosnąć w USA do 50 miliardów dolarów. Według słów wiceprezesa Amazon, sukces technologii określą konsumenci, którzy nie chcą marnować swojego czasu w kolejkach.