Co roku, firmy kupują dla swoich partnerów biznesowych tysiące prezentów. UNICEF Polska poprzez akcję „Prezenty bez Pudła” proponuje alternatywę, która pomaga poprawić los najbardziej potrzebujących dzieci na świecie. Wśród firm, które zaangażowały się w inicjatywę jest Future Processing (FP). Polska firma technologiczna stworzyła dla swoich klientów serwis on-line, gdzie w oparciu o technologię blockchain mogą oni zdecydować na co FP ma przeznaczyć fundusze, za które dotychczas kupowała dla nich prezenty.

 

Według badania zrealizowanego przez firmę Deloitte w 2018 roku, ubiegłoroczne wydatki na prezenty przeciętnego Polaka to 532 złote (124 euro). To stanowi ok. 45 proc. całego świątecznego budżetu. Także przedsiębiorcy mają swój udział w listopadowo-grudniowym prezentowym boomie. Zbliżający się okres to czas prosperity dla firm przygotowujących prezenty. Przedsiębiorcy kupują upominki, a następnie wręczają je swoim kontrahentom i klientom.

Jak pokazały badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy Danae, prezenty odgrywają istotną rolę w relacjach biznesowych. 76 proc. respondentów wskazało, że w okresie 6 miesięcy poprzedzających ankietę (listopad, 2017) otrzymało prezent biznesowy. Jednocześnie jedynie 17 proc. oceniło go za zdecydowanie przydatny. Trafienie w gusta partnerów może być – jak widać – sporym wyzwaniem. Jak inaczej można więc okazać wdzięczność i sympatię, dobrze pożytkując przy tym środki przeznaczone na prezenty?

Dokładnie z takim dylematem zmierzyła się w tym roku firma Future Processing, która zdecydowała się wesprzeć projekt „Prezenty bez Pudła” UNICEF.

 

Szukaliśmy sposobu, aby inaczej okazać wdzięczność i sympatię naszym klientom i partnerom, dobrze pożytkując przy tym środki przeznaczone na prezenty. Zdecydowaliśmy się zaangażować we współpracę
z UNICEF„– mówi Michał Sztanga, Dyrektor Zarządzający Future Processing.

 

Czym są „Prezenty bez Pudła” UNICEF?

„Prezenty bez Pudła” to oryginalny sposób na wsparcie działań UNICEF, który łączy radość pomagania
z przyjemnością obdarowywania prezentami. Pomoc jest realna, ponieważ zakupione produkty wysyłane są tam, gdzie w danym momencie są najbardziej potrzebne. Zakupu prezentu można dokonać poprzez stronę prezentybezpudla.pl.

 

Zakup „Prezentu bez Pudła” to forma nietypowej darowizny, za którą UNICEF dostarczy wybrany produkt do kraju, w którym prowadzimy nasze programy. Dzieci otrzymują leki ratujące życie, szczepionki, sprzęt medyczny czy żywność terapeutyczną oraz przedmioty, które poprawiają warunki życia i umożliwiają im naukę. Każdy, kto wspiera nasz projekt ma pewność, że jego pomoc realnie zmieni czyjeś życie” – wyjaśnia Małgorzata Rychlik, Business Fundraising Coordinator w polskim komitecie UNICEF.

 

Wśród firm, które już dołączyły do akcji jest Future Processing, polska firma technologiczna z Gliwic.

 

W ubiegłym roku wysłaliśmy blisko 300 paczek z upominkami do naszych klientów i organizacji partnerskich. Obecnie chcemy zachęcić jak największą liczbę naszych partnerów do zaangażowania się w projekt „Prezenty bez Pudła”. Ostatecznie przecież dawanie prezentów jest znacznie przyjemniejsze niż ich otrzymywanie” – mówi Michał Sztanga, Dyrektor Zarządzający Future Processing.

 

Pomoc z Gliwic dla dzieci na całym świecie

Klienci Future Processing, w oparciu o stworzony przez programistów FP system działający w technologii blockchain, wybiorą produkty UNICEF dostępne w dedykowanym serwisie.

„Prezenty bez Pudła”, które można kupić w ramach współpracy Future Processing z UNICEF podzielone są na dwie kategorie: Edukacja oraz Medycyna. Są wśród nich leki do walki z chorobami takimi jak polio czy tężec, leki przeciwmalaryczne czy antybiotyki dla niemowląt. Obok środków medycznych można wybrać materiały edukacyjne, w tym „Szkołę w pudełku”. To zestaw przyborów – książki, ołówki, gumki, nożyczki, a nawet tablica i zasilane energią słoneczną radio – który pozwala dzieciom kontynuować naukę nawet w obliczu kryzysów humanitarnych, których konsekwencją są zniszczone szkoły i placówki edukacyjne.

 

Jeden zestaw do walki z chorobami pomoże aż 40-tu dzieciom. Mimo rozwoju medycyny wciąż
na świecie są miejsca, w których dostęp do szczepień jest ograniczony. W wielu ubogich rejonach, a tam ryzyko zachorowania jest o wiele wyższe, szczepionki są towarem na wagę życia” – mówi MichałSztanga, Dyrektor Zarządzający Future Processing.

 

W akcji mogą wziąć udział wszyscy pracownicy firm będących klientami FP. Każdy z głosujących ma do dyspozycji sześć głosów, które może rozdysponować na poszczególne produkty. Wszystkie oddane głosy zostaną zsumowane i w ten sposób zostanie podjęta decyzja o tym jakie produkty, proporcjonalnie do ilości „oddanych na nie głosów”, zostaną zakupione z budżetu, który gliwicka spółka przeznacza na ten cel.

 

Cała operacja obejmuje trzy proste kroki. Pierwszym jest wybór konkretnych produktów, drugim oddanie głosów, a trzecim radość z dokonanego wsparcia. Zastosowana technologia blockchain gwarantuje pewność uzyskanych wyników” – podsumowuje Krzysztof Nykiel, lider zespołu inżynierów FP, odpowiadającego za stworzenie blockchainowej platformy, przez którą prowadzona jest akcja.

 

Każdy może się przyłączyć

W 2018 roku produkty humanitarne trafiły do najmłodszych w 68 krajach. Wartość „Prezentów bez Pudła” zakupionych przez firmy i osoby prywatne z Polski wyniosła 1 360 682 zł.

 

„Prezenty bez Pudła” zakupione w ubiegłym roku dzięki hojności Darczyńców, pomogły tysiącom najmłodszych. Polacy wśród „Prezentów bez Pudła” najczęściej wybierali produkty do ochrony dzieci przed chorobami, utrzymania higieny i walki z niedożywieniem. W 2018 r. Polacy przekazali środki na zakup m.in. 6 milionów tabletek oczyszczających wodę, 266 tysięcy szczepionek czy 86 tysięcy saszetek żywności terapeutycznej ratującej życie dzieciom w stanie skrajnego niedożywienia.Potrzeby wciąż są ogromne, dlatego nieustannie prosimy wsparcie osoby indywidualne i przedsiębiorców, dzięki którym niesiemy pomoc dzieciom na świecie – apeluje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.