Jesteś tutaj:-, Raporty i prezentacje, Rynek, Top7, Wydarzenia, Wyniki finansowe-Już 5000 Paczkomatów® InPost w Polsce

Już 5000 Paczkomatów® InPost w Polsce

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – postawił Paczkomat® nr 5000 w śląskiej wsi sołeckiej Drogomyśl, na ulicy Głównej 18. Według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach® InPost, a raport Gemius wskazuje, że aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® InPost jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.

 

Szybkie tempo rozwoju sieci Paczkomatów® InPost jest odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów. Otrzymujemy wiele próśb o postawienie nowych maszyn, szczególnie w mniejszych miejscowościach i wsiach – gdzie nasze maszyny są ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu mieszkańców. Wszystkie zgłoszenia dokładnie analizujemy. Sieć 5000 Paczkomatów® InPost jest dla nas ważnym osiągnięciem, ale nie spoczywamy na laurach – planujemy dalszy rozwój sieci” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

 

„Paczkomaty® mają nadal ogromny potencjał rozwoju – zarówno jeśli chodzi o wielkość sieci, jak i oferowane usługi. Jesteśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – czyli uzupełnienie naszych maszyn o funkcjonalność odbioru żywności, napojów oraz mrożonek.Wyprzedziliśmy potrzeby rynku e-commerce w Polsce – czekamy na szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych.Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciałoby odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost– dodał Brzoska.

 

Liczba Paczkomatów® InPost (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Dodatkowo kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. InPost jest drugą najbardziej rozpoznawalną firmą kurierską w Polsce – aż 92% konsumentów zna markę InPost, a 55% wskazuje ją spontanicznie. InPost uzyskał także najwyższy wśród wszystkich kurierów wynik NPS – czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki.

Ponadto InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m². To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.

 

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

 

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

 

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%


Autor |2019-09-11T11:14:23+01:0011 września 2019 11:14|Kategorie: Newsy, Raporty i prezentacje, Rynek, Top7, Wydarzenia, Wyniki finansowe|Tagi: , , , |2 komentarze

2 komentarze

  1. Mirek 11 września 2019 w 22:59 - Odpowiedz

    Co z tego, jak obsługa klienta, to totalne dno? Była promocja – szybko odbierzesz dostaniesz kod na darmową przesyłkę. Skorzystałem dwa razy. Przesyłki szły koło tygodnia. Złożyłem reklamacje. Najpierw uznali, potem odmówili wypłaty odszkodowania – bo przesyłka była darmowa. Co za SZAJS!!!

  2. Krzysiek 12 września 2019 w 08:31 - Odpowiedz

    U mnie w miejscowości Warta są dwa paczkomaty, jak przychodzi co do wysłania zamówienia lub odebrania paczki dostępny jest tylko jeden. Normalnie coś niesamowitego

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.