InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – postawił Paczkomat® nr 5000 w śląskiej wsi sołeckiej Drogomyśl, na ulicy Głównej 18. Według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach® InPost, a raport Gemius wskazuje, że aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® InPost jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.

 

Szybkie tempo rozwoju sieci Paczkomatów® InPost jest odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów. Otrzymujemy wiele próśb o postawienie nowych maszyn, szczególnie w mniejszych miejscowościach i wsiach – gdzie nasze maszyny są ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu mieszkańców. Wszystkie zgłoszenia dokładnie analizujemy. Sieć 5000 Paczkomatów® InPost jest dla nas ważnym osiągnięciem, ale nie spoczywamy na laurach – planujemy dalszy rozwój sieci” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

 

„Paczkomaty® mają nadal ogromny potencjał rozwoju – zarówno jeśli chodzi o wielkość sieci, jak i oferowane usługi. Jesteśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – czyli uzupełnienie naszych maszyn o funkcjonalność odbioru żywności, napojów oraz mrożonek.Wyprzedziliśmy potrzeby rynku e-commerce w Polsce – czekamy na szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych.Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciałoby odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost– dodał Brzoska.

 

Liczba Paczkomatów® InPost (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Dodatkowo kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. InPost jest drugą najbardziej rozpoznawalną firmą kurierską w Polsce – aż 92% konsumentów zna markę InPost, a 55% wskazuje ją spontanicznie. InPost uzyskał także najwyższy wśród wszystkich kurierów wynik NPS – czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki.

Ponadto InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m². To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.

 

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

 

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

 

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%