8 listopada w Europejskim Centrum Dostaw Huawei (HESC) w Budapeszcie odbyło się Forum „5G Smart Factory”. Podczas wydarzenia Huawei ogłosił, że innowacyjne rozwiązania wykorzystujące technologię 5G, takie jak pojazdy autonomiczne, inspekcja jakości oparta na sztucznej inteligencji oraz zdalna konserwacja wspomagana rzeczywistością rozszerzoną (AR) stanowią przyszłość inteligentnych fabryk.

W celu szerokiego wprowadzenia technologii 5G i sztucznej inteligencji (AI) w obszarach związanych z Przemysłem 4.0 i wspierania rozwoju gospodarki cyfrowej, firma zobowiązała się do dalszego promowania innowacyjnych rozwiązań 5G do wykorzystania w infrastrukturze Przemysłu 4.0 w ramach Globalnego Sojuszu ds. Sztucznej Inteligencji dla Przemysłu i Produkcji (AIM Global), który został utworzony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO).

Vicky Zhang, Wiceprezeska Huawei ds. komunikacji korporacyjnej, podkreśliła, że 5G jest obecnie w czwartym roku komercyjnego użytku, a innowacyjne aplikacje, które integrują tę technologię, AI oraz technologie przetwarzania w chmurze, znajdują zastosowanie w różnych branżach, zwłaszcza w inteligentnym przemyśle. Zaznaczyła również, że istnieją już sprawdzone przykłady ich wykorzystania, jak HESC w Páty, które potwierdzają rzeczywistą wartość biznesową i społeczną tych innowacyjnych zastosowań.

 

Huawei będzie kontynuować współpracę z organizacjami międzynarodowymi, w tym UNIDO, w celu rozpowszechniania i wdrażania rozwiązań infrastruktury przemysłowej opartych na 5G, a także promowania odpowiednich kompetencji w celu napędzania postępu Przemysłu 4.0 na całym świecie ​– dodała Zhang.

 

W lipcu tego roku Huawei i UNIDO wspólnie uruchomiły AIM Global. Jest to inicjatywa, która skupia się na tworzeniu platformy do współpracy i wymiany wiedzy, mającej na celu promowanie innowacji i wdrażania technologii sztucznej inteligencji w sektorach przemysłowych i produkcyjnych.

Dr Ulrike Fasbender z Uniwersytetu Hohenheim w Niemczech, wskazuje HESC jako doskonały przykład szybkiego rozwoju i innowacji, które napędzają cyfryzację.

 

Wpływ cyfrowych rozwiązań, takich jak rzeczywistość rozszerzona i autonomiczne wózki widłowe korzystające z łączności 5G to prawdziwa rewolucja w miejscu pracy. Technologie te, jeśli zostaną odpowiednio wdrożone, pozwolą pracownikom na wydajniejsze wykonywanie zadań, jednocześnie chroniąc ich przed męczącymi czynnościami, które szkodzą zdrowiu. Takie ulepszone warunki pracy staną się kluczowe pod względem zatrudnienia, zwłaszcza w miarę wzrostu średniego wieku populacji pracującej ​ – zaznaczyła Dr Ulrike Fasbender.

 

Zdaniem dr Fasbender, kraje i firmy, które nie wykorzystają tych technologii, stracą konkurencyjność w gospodarce cyfrowej, której dynamika rozwoju będzie zależała od ekosystemów służących przemysłowi.

 

HESC po raz pierwszy wprowadziło rozwiązania automatyzacji oparte na 5G pod koniec 2019 roku. Od tego czasu zintegrowaliśmy sieć rdzeniową z lokalnym systemem edge computing, co umożliwiło uruchomienie autonomicznych wózków widłowych i pełną automatyzację całego systemu logistycznego. Ponadto, kontrola jakości sterowana przez sztuczną inteligencję i zdalna konserwacja wspomagana AR poprawiły efektywność logistyki w całym naszym kampusie o 20%, znacząco zwiększając zdolność Huawei do obsługi klientów w Europie – podkreślił Sandor Papp, wicedyrektor HESC.

W przyszłości Huawei wykorzysta swoje doświadczenie w dziedzinie badań i rozwoju oraz technologii cyfrowych, aby jeszcze bardziej wzmocnić współpracę z wszystkimi uczestnikami łańcuchów dostaw. Będziemy również wspierać lokalne firmy, pomagając im we wdrażaniu inteligentnych technologii cyfrowych w procesach produkcyjnych i operacyjnych. Naszym celem jest osiągnięcie wspólnego rozwoju na najwyższym poziomie – dodał Papp.

 

HESC, które ma swoją siedzibę na Węgrzech, stanowi największe centrum dostaw Huawei poza Chinami i odpowiada za dostarczanie produktów Huawei do ponad 50 krajów w Europie, Azji Środkowej i na Północnym Wybrzeżu Afryki. Centrum obsługuje miesięcznie około 50 000-60 000 pozycji i przewozi średnio 400 metrów sześciennych towarów wychodzących, które przewożone są codziennie przez 30 ciężarówek.