1400 uczestników wydarzenia, 94 wykładowców z całego świata, 67 merytorycznych wykładów, 14 godzin sesji Q&A. Zakończyła się trzydniowa, jedna z największych w Europie konferencja B2B dla branży gier Digital Dragons.

W tym roku przybrała ona charakter hybrydowy – dwa pierwsze dni poświęcone zostały na wykłady i prelekcje online, 8 września odbyła się też Gala Digital Dragons Awards na antenie Polsat Games. Trzeci dzień poświęcony został na spotkania na żywo w Krakowskim Parku Technologicznym.

 

48c18b9f53ae83fb468513de52abd35a

 

Udział w wykładach, panelach dyskusyjnych oraz spotkaniach rekrutacyjnych online był całkowicie bezpłatny. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. David Jaffe z Movie Games, Ryan Burns z Ubisoft Bordeaux, czy Darren Korb – kompozytor muzyki do takich gier jak Hades i Bastion. Uczestnicy mogli wybierać spośród ponad 60 spotkań, które toczyły się równocześnie na czterech scenach.

Jednocześnie osoby, które stawiają swoje pierwsze kroki w gamedevie bądź myślą o zmianie pracy, mogły podczas Digital Dragons spotkać się z firmami poszukującymi pracowników. Na chętnych czekali rekruterzy z BoomBit, PixelAnt Games, SoftServe, 11 bit studios, Sperasoft, Rage Quit Games oraz Innogames.

W wirtualnej strefie Expo obecne były takie firmy jak Unreal Engine, 11 bit studios, Rage Quit Games, czy Sperasoft.

Wieczorem 8 września odbyła się coroczna Gala Digital Dragons Awards. O wyróżnienie w sześciu kategoriach walczyło 17 gier, w tym takie tytuły jak Cyberpunk 2077, Carrion, Ghostrunner, The Last of Us Part II, czy Ghost of Tsushima. Głosami jury tytuł Best Polish Game otrzymał Ghostrunner studia One More Level.

 

Pełna lista zwycięzców Digital Dragons Awards 2020

  • Best Polish Game: Ghostrunner (One More Level)
  • Best Polish Mobile Game: Book of Demons – Tablet Edition (Thing Trunk)
  • Best Polish Game Design: Carrion (Phobia Game Studio)
  • Best Polish Game Art: Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED)
  • Best Polish Original Soundtrack: Cyberpunk 2077 (Marcin Przybyłowicz, P.T. Adamczyk, Paul Leonard-Morgan)
  • Best Foreign Game: Hades (Supergiant Games)

 

Dodatkową statuetkę Special Recognition Award otrzymał Artur Maksara, przez wiele lat związany ze studiem Flying Wild Hog, obecnie w firmie AMD wspierający producentów gier profesjonalnym sprzętem.

 

02edbcfd2756dbc8b30ace38fcd6c467

 

Trzeciego dnia konferencja przeniosła się na teren Krakowskiego Parku Technologicznego i skupiła się na spotkaniach na żywo. Osoby, które wzięły udział w tym wydarzeniu miały okazję na stoiskach partnerów porozmawiać z wydawcami i przedstawicielami studiów deweloperskich. Dodatkowo odbyły się trzy panele dyskusyjne o wpływie pandemii na proces tworzenia gier, obecności kobiet w branży gier oraz o kwestiach związanych z HR w gamedevie. Dobrą atmosferę podczas spotkań na żywo zapewniał grill sponsorowany przez Unreal Engine.

Dla studiów deweloperskich zza granicy ubiegających się o wejście do programu akceleracji kluczowym momentem konferencji było wręczenie Złotego Biletu. Ten trafił do rosyjskiego studia Pigeon Eye Games.

 

Tegoroczną edycję Digital Dragons bez wątpienia należy zaliczyć do bardzo udanych. Prelekcje i wykłady online przyciągnęły wielu widzów, a poziom merytoryczny został bardzo wysoko oceniony. Frekwencja dopisała także podczas ostatniego dnia konferencji. Po raz kolejny było widać, że organizowana przez Krakowski Park Technologiczny konferencja Digital Dragons to kluczowe dla branży gier wydarzenie B2B, które pozwala zbliżyć do siebie wydawców, twórców gier, studia gamedev oraz media. Organizatorzy konferencji dziękują wszystkim uczestnikom, prelegentom i sponsorom za udział. Do zobaczenia (mamy nadzieję, że już w maju) – Anna Krampus-Sepielak, szefowa Digital Dragons, Krakowski Park Technologiczny