WhatsUpp to najważniejsza marka naszych potrzeb osobistych. Amazon jest drugi, a ceniony jest za ułatwianie nam zarzadzania finansami osobistymi.

Meaningful Brands to badanie Havas, w którym agencja od 15 lat sprawdza jak marki wpływają na nasze życie pod względem produktowych funkcjonalności, dobrobytu konsumenta i kontrybucji do społeczeństwa.

Od pierwszej edycji badania w 2009 r. Meaningful Brands pozostaje pierwszym globalnym raportem badającym związek między brandami a naszym well-being. Głównym wnioskiem płynącym z najnowszej fali tego globalnego badania są narodziny konsumenta „ekonom-JA”. Nie oznacza to, że przestaliśmy przejmować się tak zasadniczymi wartościami jak środowisko i sprawiedliwość społeczna – wręcz oczekujemy od marek, aby w tym temacie zrobiły więcej.

 

– Za najbardziej meaningful brand na świecie tym razem uznana została marka WhatsUpp – mówi w rozmowie z MarketNews24 Adam Biegalski, strateg w Havas Media Network. – Stało się tak, ponieważ konsumenci w czasach kryzysu zwracają uwagę na te marki, które odpowiadają na ich personalne, osobiste potrzeby. WhatsUpp podobnie jak Google, które też znalazło się bardzo wysoko w naszym raporcie, są znane jako ułatwiacze codzienności.

 

Tegoroczna edycja raportu wykazała rosnące znaczenie benefitów personalnych, czyli tych odpowiedzialnych za osobistą relację z marką i realizację potrzeb psychologicznych konsumenta.

W czasach coraz to nowszych wyzwań, braku stabilności i rosnących kosztów życia uwagę szczególnie zwraca się na atrybuty typu: marka ułatwia mi życie, sprawia, że czuję się żywy, pomaga mi wyrazić siebie.

 

– Wysoką pozycje w rankingu zajmują marki modowe i sportowe, takie jak Nike i Adidas, które inspirują do działania i czujemy się pobudzeni – dodaje ekspert Havas Media Network. – Natomiast ze względu na poczucie braku stabilności gospodarczej docenione zostały te marki, które pomagają nam zarządzać finansami, stąd drugie miejsce ecommercowego giganta jakim jest Amazon, który ustępuje w rankingu tylko WhatsUpp.

 

Badanie meaningful Brands posługuje się unikatową, zastrzeżoną prawnie miarą siły marki – Meaningful Brands Index. Dzięki temu możliwe jest policzenie na ile dany brand ma dla konsumentów znaczenie, pozwala także zidentyfikować obszary, w które można zaangażować konsumenta. Marki, które są oceniane jako meaningful osiągają o wiele wyższe wyniki w intencji zakupu.