Drugi co do wielkości przychód w pierwszym kwartale oraz wysoka rentowność odzwierciedlają działania mające na celu modernizację portfela biznesowego i zwiększenie efektywności operacyjnej

Firma LG Electronics Inc. ogłosiła dzisiaj przychody za pierwszy kwartał 2023 roku w wysokości 20,4 bln KRW (16,0 mld USD), co stanowi drugi najwyższy przychód za pierwszy kwartał, przy zysku operacyjnym w wysokości 1,5 bln KRW (1,2 mld USD). Wynik ten stanowi trzecią najwyższą rentowność za pierwszy kwartał w historii firmy. Rekordowa sprzedaż pokazała działania firmy, których celem jest fundamentalna poprawa struktury biznesowej i efektywności operacyjnej, podczas gdy na rentowność wpłynęły trudne warunki ekonomiczne na świecie.

Struktura biznesowa firmy uległa poprawie dzięki stale rozwijającemu się segmentowi B2B oraz obszarom biznesowym niezwiązanym ze sprzętem, takim jak treści i usługi, które osiągają znaczny wzrost.
Dział LG Home Appliance & Air Solution wygenerował w pierwszym kwartale przychody w wysokości 8,02 bln KRW (6,3 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 1,02 bln KRW (800 mln USD). Jednostka biznesowa odnotowała najwyższe w historii przychody w pierwszym kwartale, a zysk operacyjny po raz pierwszy przekroczył 1 bln KRW. Stały wzrost wynikał w dużej mierze z szybkiego rozwoju segmentu B2B, napędzanego sprzedażą energooszczędnych produktów wykorzystujących pompy ciepła, jak również systemów magazynowania energii.

Najlepsze w branży rozwiązania LG w zakresie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) dla domów oraz firm zapewniają wysoką wydajność i efektywność energetyczną, które odzwierciedlają aktualne trendy na rynku europejskim oparte na zaostrzonych przepisach dotyczących ochrony środowiska. Firma będzie koncentrować się na utrzymaniu konkurencyjności urządzeń premium oraz wzmocnieniu linii urządzeń masowych w odpowiedzi na polaryzację popytu rynkowego. Co więcej, uwaga zostanie skupiona na zarządzaniu strukturą kosztów w celu zwiększenia rentowności. Dział LG Home Appliance & Air Solution Company spodziewa się dalszego wzrostu dzięki skupieniu na rozwijającym się segmencie B2B oraz przyspieszeniu rozwoju segmentu usług, w tym usług wynajmu i pielęgnacji, które w ciągu ostatnich 5 lat osiągnęły w Korei Południowej średni roczny wzrost na poziomie 30 procent.

Dział LG Home Entertainment uzyskał w pierwszym kwartale wyniki sprzedaży w wysokości 3,36 bln KRW (2,63 mld USD) i zysk operacyjny w wysokości 200,3 mld KRW (157,2 mln USD). Rentowność poprawiła się dzięki skutecznemu zarządzaniu kosztami operacyjnymi poprzez lepsze prognozowanie popytu. Pomimo niższego globalnego popytu na telewizory, spowodowanego przede wszystkim trudnymi warunkami ekonomicznymi w Europie, firma zaliczyła wzrost sprzedaży w ramach rozwoju działalności w zakresie treści i usług opartych na platformie LG webOS smart TV, wzmacniając jednocześnie konkurencyjność operacyjną. Oczekuje się, że premiery produktów premium 2023, na czele z innowacyjnymi produktami, takimi jak telewizory LG OLED evo, utrzymają przewagę konkurencyjną firmy. Jednocześnie oczekuje się, że globalna premiera telewizorów lifestylowych, oferujących zróżnicowane wzornictwo i funkcje, zwiększy sprzedaż i napędzi rynek telewizorów premium. Telewizor LG OLED Objet Collection Posé zostanie w tym roku wprowadzony na rynek w ponad 40 krajach.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 2,39 bln KRW (1,87 mld USD) i zysk operacyjny w wysokości 54 mld KRW (42,37 mln USD). Ta jednostka biznesowa odnotowała najwyższe w historii przychody w pierwszym kwartale. Kontynuując dynamikę rentowności z czwartego kwartału ubiegłego roku, ciągłe wysiłki na rzecz wzmocnienia globalnego łańcucha dostaw doprowadziły do dalszego wzrostu rentowności w pierwszym kwartale, ponieważ wartość skumulowanych zamówień na części samochodowe osiągnęła 80 bln KRW (62,78 mld USD). Pomimo niepewności, jaka ciąży nad całym światowym przemysłem motoryzacyjnym, przewiduje się, że popyt na pojazdy elektryczne będzie rósł. Firma będzie utrzymywać swoją przewagę konkurencyjną na podstawie stabilnej oferty, na którą składają się systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach, e-Powertrain, reflektory i dedykowane rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego.

Dział LG Business Solutions poprawił przychody w pierwszym kwartale do wysokości 1,48 bln KRW (1,16 mld USD) oraz zysk operacyjny do wysokości 65,7 mld KRW (51,5 mln USD). Stabilny wzrost wynika z aktywnego reagowania na popyt w sezonie akademickim za pomocą konkurencyjnych produktów, w tym nowych laptopów LG gram Ultraslim, przy jednoczesnej poprawie konkurencyjności produktów i wydajności operacyjnej. Firma planuje skupić się na rozszerzeniu działalności w zakresie wyświetlaczy informacyjnych poprzez opracowywanie indywidualnych rozwiązań i odkrywanie nowych, potencjalnych potrzeb klientów. Firma planuje również przyspieszyć rozwój nowych segmentów działalności, szczególnie w Korei Południowej, ponieważ roboty (LG Future Park w Gumi) i ładowarki do pojazdów elektrycznych (LG Digital Park w Pyeongtaek) są w pełni zintegrowane z systemami produkcyjnymi LG.