Poczta Polska po raz piąty została nagrodzona w prestiżowym konkursie „Top Marka”, organizowanym przez Magazyn Press i PSMM Monitoring & More. Coroczny ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego rodzaju badaniem na polskim rynku.

Podczas XV. edycji rankingu „Top Marka” Poczta Polska otrzymała nagrodę w kategorii „Firmy kurierskie”. To nie pierwszy raz, gdy Spółce przyznano tytuł lidera w tej kategorii. Wyróżnienie Poczty Polskiej jest świadectwem przynależności Spółki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce i podkreśla wyjątkowy medialny wizerunek, który jest jednym z kluczowych elementów pozwalających ocenić potencjał, wartość oraz siłę firmy.

Tegoroczna jubileuszowa edycja konkursu odbyła się w trudnym dla naszego regionu okresie – trwającej za wschodnią granicą wojny na Ukrainie. Warto przypomnieć, że Poczta Polska zaangażowała się w pomoc ofiarom wojny, wspierając ich poprzez liczne inicjatywy i zaangażowaniem Pocztowców w m.in.: zbiórki najpotrzebniejszych produktów, współpracę z ukraińską pocztą Ukrposhta czy stworzeniem specjalnej edycji znaczka pocztowego „Jesteśmy z Wami!”, będącego wyrazem wsparcia, szacunku i solidarności z walczącą o wolność oraz niepodległość Ukrainą.

Poczta Polska intensywnie rozwija sieci odbioru przesyłek kurierskich. Dzięki swoim staraniom i owocnej współpracy z partnerami może zaoferować Klientom coraz większy wybór dogodnych lokalizacji z sieci Pocztex PUNKT. Świadectwem tego jest kooperacja Spółki z Eurocash i PointPack zwieńczona udostępnieniem osobom zamieszkującym w mniejszych miejscowościach oraz na obszarach wiejskich kolejnej metody odbioru przesyłek. Nie osiadamy na laurach – liczba punktów odbioru stale będzie wzrastać.

Narodowy operator pocztowy sukcesywnie modernizuje i buduje nowe centra logistyczne, które są odpowiedzią na obecne trendy wzwiązane z nowoczesną obsługą rozwijającego się rynku e-commerce. Celem projektu ASL jest poprawa efektywności (wzrost terminowości, przepustowości sieci i optymalizacja kosztów związanych z obsługą przesyłek) aktualnej sieci logistycznej. Poczta Polska, zgodnie z założeniami strategii na lata 2021–2023, planuje zwiększyć swój udział także na rynku usług KEP. Spółka konsekwentnie stawia na rozwój perspektywicznego obszaru e-commerce, zarówno pod względem oferty, z jaką wychodzi do Klientów, jak i modernizacji infrastruktury. Jednym z kluczowych elementów tego procesu są inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów.

Wyniki konkursu zostaną przedstawione w specjalnym dodatku do magazynu „Press”. Dzięki Top Marce czytelnicy, którymi są m.in. przedstawiciele opiniotwórczych środowisk i ludzie odpowiedzialni za wizerunek, uzyskują szeroką i inspirującą wiedzę o rynku oraz efektywności działań z zakresu public relations.