97% prac naukowych o klimacie wskazuje zgodnie, że to człowiek odpowiada za globalne ocieplenie – wskazuje portal Nauka o klimacie. Dlatego właśnie Acer Polska rozpoczyna akcję edukacyjną, w której zachęca każdego z nas do walki o lepszą przyszłość dla naszego domu – Ziemi. Nagrodą jest bezpieczna przyszłość dla kolejnych pokoleń ludzkości. Dołączysz?

“We współczesnym świecie ścigamy się o wszystko. Ale nie o to, co jest najważniejsze. O to kto zadba o nasz wspólny dom” – tymi słowami rozpoczyna się spot będący główną osią komunikacji nowej kampanii Acer “Join the green race”. Celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do dbania o Ziemię.

 

 

Nasza planeta nigdy nie potrzebowała naszej pomocy bardziej niż dziś. Z tego powodu stworzyliśmy akcję “Join the green race”, która ma wymiar motywacyjny i edukacyjny. Jako Acer zielone mamy nie tylko logo, ale i przede wszystkim serce. Dlatego sami wychodzimy naprzeciw wyzwaniom związanym ze zmianą klimatu, ale do wyścigu o lepszą przyszłość chcemy zachęcić naszych klientów, partnerów i konkurencję – mówi Jeremi Rybak, Marketing Manager w Acer Polska.

 

Acer już biegnie

Acer od lat podejmuje się różnych działań na rzecz Ziemi. Jedną z nich jest najmłodsza linia produktów marki, która miała swój debiut nieco ponad rok temu. To wtedy ogłoszono zapowiedź flagowego modelu Aspire Vero. To laptop którego obudowa jest w 30%, a klawiatura nawet w 50% została wykonana z plastiku pochodzącego z recyklingu.

image processing20220623 1210873 1k1cwg7

Aspire Vero to także sprzęt, który posiada specjalne rozwiązania pozwalające na zmniejszenie zużycia energii, a całość została zapakowana w opakowanie w pełni nadające się do ponownego przetworzenia. Laptopy posiadają również bogate wnętrze w postaci procesora Intel Core i5 lub i7, piętnastocalowych ekranów Full HD z technologią IPS oraz wydajnej karty Intel Iris Xe Graphics, która spokojnie pozwoli na uruchomienie mniej wymagających gier.

Firma Acer podejmuje też szereg innych działań na rzecz Ziemi, zarówno na szczeblu lokalnym jak i międzynarodowym. Jedną z największych inicjatyw jest projekt Earthion, który zakłada realizację wielu zadań w trosce o naszą planetę. To między innymi redukcja emitowanego dwutlenku węgla, ograniczenie zużycia energii w produkowanych sprzętach i zaangażowanie dostawców firmy do działań zgodnie z postulatami inicjatywy RE100. Tajwański producent – odpowiadający także za markę Predator – chce, by ciągu najbliższych 3 lat, czyli do 2025 roku, 30% zawartości jego podstawowych produktów stanowiły tworzywa sztuczne.

Na szczeblu lokalnym pracownicy Acer Polska biorą z kolei regularny udział w eko-dyżurach. Firma sfinansowała też pasiekę we Wrocławiu, ławkę solarną w Poznaniu, kosze do wyławiania plastiku z Morza Bałtyckiego, a także pojemniki na elektrośmieci w wybranych miejscach w Polsce