Początek zaplanowanej na lata ewolucji cieszącej się globalnym zaufaniem marki Visa – od kart płatniczych do wspierania inkluzywnego rozwoju gospodarczego i wspierania różnorodnych przepływów pieniędzy.

Visa, globalna firma zajmująca się technologiami płatniczymi, zapoczątkowała dzisiaj pierwszy etap ewolucji swojej marki, zapraszając wszystkich do obejrzenia filmu „Poznaj Visa”, który podkreśla zróżnicowane możliwości sieci Visa oraz zaangażowanie w globalną integrację gospodarczą. W ramach tego etapu, wpisującego się w strategię biznesową firmy, przeprowadzona zostanie na całym świecie dynamiczna kampania marketingowa, której częścią będzie zaprezentowanie marki Visa w nowej odsłonie.

Ponad sześćdziesiąt lat temu, kiedy powstawała organizacja Visa, niewielu potrafiło sobie wyobrazić świat bez gotówki i czeków. Towarzysząca powstaniu firmy wizja wprowadzenia bardziej bezpiecznej, pewnej i wygodnej waluty w postaci cyfrowej, sprowadzała się do prostego pytania: co jeśli pieniądz stałby się w pełni elektroniczny? Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość handlu cyfrowego, dzięki stwarzaniu dostępu do swojej bezpiecznej i globalnej sieci, działającej dla każdego, wszędzie.

 

– Ludzie sądzą, że „znają” Visa. Konsumenci i firmy ufają sile tej marki i widzą ją, kiedy otwierają portfel, płacą sprzedawcy, wchodzą do sklepu, czy robią zakupy online. Często nie zdają sobie jednak sprawy, że Visa zarządza najbardziej dynamiczną siecią ludzi, partnerstw i produktów – powiedziała Lynne Biggar, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer w Visa. – Chcemy sprawić, że ludzie przestaną postrzegać Visa przez pryzmat kart płatniczych, a zaczną postrzegać nas jako zaufaną sieć umożliwiającą rozwój handlu.

 

Visa niezmiennie wspiera transakcje kartami zarówno w postaci fizycznej, jak i cyfrowej, jednak coraz częściej znajduje się także w samym centrum procesu umożliwiania przesyłania pieniędzy. Visa wspiera rozwój gospodarczy – sieć Visa łączy 3,6 miliarda rachunków, ponad 70 milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje transakcje o wartości ponad 11 bilionów dolarów. W ostatnich pięciu latach Visa zainwestowała 9 miliardów dolarów w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu poprzez stworzenie zróżnicowanego pakietu produktów, usług i korzyści. Przykładowo, sieć Visa pomaga zapewnić rozwiązanie, dzięki któremu pracownik dorywczy otrzyma swoje wynagrodzenie w czasie rzeczywistym, usprawnia płatności między osobami fizycznymi, poprzez odbieranie i wysyłanie pieniędzy między miliardami kart i rachunków na całym świecie, czy umożliwia łatwiejsze transgraniczne płatności korporacyjne o dużej wartości.

 

Przedstawiając szeroki zakres możliwości Visa, elementy pierwszego etapu ewolucji marki obejmują:

 

Filmy „Poznaj Visa” prezentujące siłę sieci Visa. Marka zaprezentowała krótki film zapraszający wszystkich do zapoznania się z Visa, siecią działającą dla każdego, wyreżyserowany przez Malika Hassana Sayeeda i opracowany przez wielokrotnie nagradzaną agencję Wieden+Kennedy, która wspiera Visa na poziomie globalnym. Uzupełnieniem tej reklamy jest seria krótkich filmów i formatów graficznych, które pokazują na jak różne sposoby działa sieć Visa, stwarzając ludziom na całym świecie możliwość rozwijania i korzystania z wymiany handlowej. W projekt zaangażowana została najlepsza i najbardziej różnorodna grupa pracowników kreatywnych. Oprócz wspomnianego Sayeeda, Visa podjęła współpracę z fotografką Camillą Falquez i argentyńskim zespołem reżyserskim Pantera & Co. złożonym z Briana Kazezema, Pato Martineza i Francisco Cantona. Efektem było dynamiczne uchwycenie takich osiągnięć jak:

 

Znalezienie elastycznych sposobów wypłaty wynagrodzenia

 

Łączenie lokalnych sprzedawców i globalnych odbiorców

 

Zmierzanie do przyszłości, w której będzie możliwe kupowanie świetnych produktów za pomocą kryptowalut

 

Wsparcie w rozwoju małych biznesów

 

Nowa tożsamość marki Visa symbolizuje zmianę. Visa od dawna jest synonimem zaufania, bezpieczeństwa, akceptacji i inkluzywności. Te kluczowe wartości, a także cel umożliwienia wszystkim uczestnictwa w globalnej gospodarce, znajdą wyraz w nowej odsłonie wizualnej identyfikacji marki, która zostanie unowocześniona i zyska większy dynamizm dzięki współpracy z Mucho, wiodącą firmą specjalizującą się w projektowaniu marek. Kampania “Poznaj Visa” uchyla rąbka tajemnicy co do ewolucji wizualnej identyfikacji marki, która wprowadzona zastanie jeszcze w tym roku. Zmiany obejmować będą odświeżone, żywsze kolory, specjalnie stworzoną czcionkę, a także zaktualizowany symbol marki wyrażający cel przyświecający organizacji, tak aby całość jak najskuteczniej działała w nowej, cyfrowej rzeczywistości.

 

Visa w nowej odsłonie - dla wszystkich i wszędzie

 

W trakcie 2021 roku nowa tożsamość marki Visa stanie się widoczna w ponad 200 krajach i terytoriach, w których organizacja jest obecna, wpisując się w pierwotną strategię biznesową firmy obejmującą:

  • Płatności konsumenckie, w szczególności zwiększanie dostępu za pomocą płatności cyfrowych do wartych 17 bilionów dolarów płatności dokonywanych obecnie za pomocą gotówki i czeków.
  • Nowe przepływy pieniędzy, w tym transgraniczne płatności między osobami fizycznymi oraz szereg usług o wartości dodanej, które pozwalają: wspierać firmy każdego rozmiaru w odnajdywaniu się w dzisiejszym otoczeniu gospodarczym, identyfikować nowe obszary wzrostu i kontynuować naszą misję sprawiania, że Visa jest najbezpieczniejszą, odporną i niezawodną siecią.
  • Różnorodne oferty i rozwiązania tworzone dzięki prężnie rozwijającym się partnerstwom z fintechami i uznanymi markami, współpracy z rządami na całym świecie i innowacyjnym technologiom powstałym z myślą o przyszłości.

 

– Wraz z ewolucją marki chcemy dać wyraz śmiałej ambicji Visa poprzez pokazanie jakie wartości i cele nam przyświecają – dodała Lynne Biggar. – Świat ponownie się otwiera, a pieniądze przesyła się na coraz to nowsze sposoby, dlatego nie ma lepszego momentu na pokazanie pracy, jaką wykonujemy, a także jak bardzo do prężnego rozwoju ludzi, firm i gospodarek może przyczynić się marka o takiej skali oddziaływania i wartościach jak Visa.