Dane w skrzynce z narzędziami

Niespełna 4 miesiące, to czas jaki potrzebny był GTX Service do zastosowania w organizacji rozwiązania Microsoft Power BI. Obecnie we wszystkich punktach serwisowych firmy w Polsce i Europie pracownicy wykorzystują aplikację służącą do prowadzenia procesu serwisowego krok po kroku. Od momentu rejestracji, poprzez transport, diagnozę, naprawę, testowanie, pakowanie i transport zwrotny do klienta. Dzięki temu rejestrują ogromne ilości danych oraz wykonują zdjęcia dotyczące napraw, uszkodzeń, a także rejestrują popyt niezbędny do funkcjonowania procesów zakupowych części zamiennych. W raporty Power BI wgląd mają nie tylko pracownicy firmy, ale również właściciele marek z nią współpracujących to jest np. Leroy Merlin, Grupa Topex, Frelin, czy CMC (dostawca Lidl). GTX Service rocznie egzekwuje blisko 100 tysięcy zleceń gwarancyjnych i pogwarancyjnych, spośród których aż 99% – dzięki wdrożonym w firmie technologiom – realizowanych jest od ręki.

U podstaw cyfrowej zmiany w firmie GTX Service od dawna leżą dane. Informacje zebrane z tysięcy reklamacji stanowią niewyczerpane źródło wiedzy, którą pracownicy firmy wykorzystują do poprawy jakości obsługi a właściciele marek np. do rozwoju swoich produktów. Wdrożenie usługi Microsoft Power BI zrealizowane we współpracy z firmą BitPeak miało wpływ na decyzję o zmianie modelu biznesowego firmy i miało na celu wypracowanie jeszcze bardziej konkurencyjnego rozwiązania dostępnego na rynku.

Wdrożone technologie pozwalające na analizę ogromnych zbiorów danych w chmurze, umożliwiły firmie uprościć interakcje między klientami a wykonawcami dokonującymi ich obsługi posprzedażowej. Wpłynęły również na usprawnienie kluczowych procesów w zakresie serwisowania urządzeń i doprowadziły do wdrożenia nowego oprogramowania do obsługi klienta. Składa się ono z trzech kanałów kontaktu: obsługi telefonicznej, mailowej oraz chatu. Dzięki wprowadzonym zmianom firma ma pełną kontrolę nad całym procesem obsługi klienta.

 

GTX Service raport BI

 

„Wybraliśmy Power BI z kilku powodów. Po pierwsze wszyscy już wcześniej korzystaliśmy z Office 365 i byliśmy bardzo zadowoleni z możliwości współpracy, współdzielenia plików oraz ich dostępności w jednym miejscu. Po drugie, mieliśmy doświadczenie z produktami innych dostawców i nie spełniały one w 100% naszych wymagań. Doszliśmy więc do wniosku, że jedynym możliwym rozwiązaniem w tej sytuacji jest pozostanie w ekosystemie Microsoft dzięki włączeniu do niego usługi Power BI. Dla nas jako zaawansowanych użytkowników Excela, Power BI okazał się być bardzo przyjaznym programem” – mówi Marcin Cudny, Kierownik Rozwoju w GTX Service. „Od samego początku wiedzieliśmy też, że z naszych raportów nie będziemy korzystać jedynie sami, ale chcemy udostępniać je także naszym klientom zewnętrznym, aby mogli rozwijać jakość swoich produktów przez eliminowanie słabych punktów czy przekonać się, w jaki sposób reagujemy na zgłoszenia dokonane przez nabywców ich produktów” – dodaje Cudny.

 

Hulajnoga, rower albo wiertarka naprawiane dzięki danym

Microsoft Power BI to interaktywny zestaw narzędzi, który pozwala w intuicyjny sposób wizualizować oraz analizować dane zebrane w ramach całej organizacji. Rozwiązanie pozwala łączyć informacje pochodzące z wielu różnych źródeł: baz danych, plików, usług webowych, itp. Wszystkie one dostępne są w jednym miejscu i można je edytować w czasie rzeczywistym.

 

„Zaufanie buduje się przez doświadczenie. Nie inaczej jest w relacjach z naszymi klientami. Dostarczenie firmie GTX Service rozwiązania, które pozwoli dynamicznie działać w obszarze rozwoju usług firmy, usprawnić procesy wewnątrz organizacji, a przede wszystkim – wyróżnić się na tle konkurencji – było dla nas priorytetem. Siła Microsoft Power BI to dane. To one są dzisiaj podstawą funkcjonowania właściwie każdego obszaru biznesu. GTX Service wykorzystując wnioski z nich płynące, stworzył optymalny zestaw narzędzi, które posłużą do naprawy maszyn budowlanych, ale także na przykład hulajnogi, którą pojedziemy dzisiaj na spotkanie ze znajomymi” – mówi Magdalena Gwiaździńska, Corporate Account Sales Lead w Microsoft.

 

Co kluczowe dla GTX Service, firma każdemu swojemu klientowi udostępnia finalne raporty dotyczące napraw ich konkretnych produktów. To nie lada wyzwanie, zwłaszcza pod względem zapewnienia bezpieczeństwa i prywatności zbieranych i analizowanych danych, tak aby nie trafiły one do niepowołanych podmiotów. Tu kluczową rolę odgrywa bezpieczeństwo rozwiązania opartego o chmurę Azure.

 

„Świetnie to się sprawdza, jeżeli chodzi o rozwój ich produktów oraz poprawę jakości obsługi” – mówi Dariusz Robak, Dyrektor Operacyjny w GTX Service.

„Testowaliśmy kilka narzędzi od różnych dostawców, lecz to właśnie platforma Microsoft Power BI okazała się najbardziej prokonsumenckim narzędziem dostępnym na rynku. Ważnym czynnikiem, decydującym o jej wyborze, była również możliwość osadzenia danych online, dzięki czemu mogą być ciągle uaktualniane. Kolejną, jedną z ważniejszych kwestii jest bezpieczeństwo chmury Azure” – stwierdził Krystian Dobrzyński, Koordynator Procesów Serwisowych w GTX Service.

 

Informacja na temat tego, że z pozoru niewiele znacząca część w hulajnodze albo wiertarce jest odpowiedzialna za usterkę całej konstrukcji, może okazać się kluczowa i niezwykle pomocna na przykład dla producenta przy produkcji kolejnych partii urządzenia. Analiza informacji jest także niezbędna do tego, aby skutecznie planować dalszy rozwój firmy GTX Service.

 

“Wdrażając platformę Powe BI mieliśmy dwa wyzwania. Pierwsze z nich związane było z dostarczeniem platformy, której raporty będą przedstawiane klientom zewnętrznym w modelu B2B oraz B2B2C. W związku z tym mieliśmy wysoko postawione oczekiwania, jeżeli chodzi o user experience, zarządzanie danymi, kwestie bezpieczeństwa czy dostęp do informacji. Drugie wyzwanie związane było z procesami konsolidacji, które pojawiają się w projektach związanych z zarządzaniem danymi. Bardzo istotnym aspektem było również zapewnienie skalowalności i bezpieczeństwa chmury. Udało nam się wykorzystać doświadczenie z poprzednich projektów i zaproponować dosyć zaawansowany moduł, jeżeli chodzi o aspekt monitorowania i reagowania na zdarzenia, takie jak błędy i anomalie, które występują podczas konsolidacji danych oraz przeprowadzić wdrożenie w zaledwie 4 miesiące” – powiedział Sebastian Kamiński, CEO firmy BitPeak.

 

Technologia dla firmy i środowiska

GTX Service raport BI 4 2048x1162

 

GTX Service świadczy usługi kompleksowej obsługi posprzedażnej, wypełniając przestrzeń pomiędzy użytkownikami, sklepami, serwisantami i właścicielami marek sprzętu, który jest w naprawie. W ich portfolio znajdują się usługi z obszarów elektronarzędzi, urządzeń akumulatorowych, spalinowych czy pneumatycznych. Firma zajmuje się także serwisem hulajnóg, deskorolek czy rowerów elektrycznych. Tylko w ubiegłym roku, dzięki naprawom realizowanym przez GTX Service udało się zredukować emisję CO2 o 411 ton, co jest równoznaczne posadzeniu 56 tys. drzew.

Firma wpisuje się w ideę Zielonego Ładu i dynamicznie rozbudowuje sieć w oparciu o kolejne punkty serwisowe dopasowane do potrzeb właścicieli marek i klientów.



Autor |2021-07-21T20:37:12+02:0022 lipca 2021 12:00|Kategorie: Aplikacje, Bezpieczeństwo, Inne, Internet, Microsoft, Newsy, Oprogramowanie, Raporty i prezentacje, Rynek, Sprzęt|Tagi: , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.