InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl, wyprzedzając DPD i DHL. Także w badaniu NPS (Net Promoter Score) internetowego serwisu Furgonetka za rok 2018 w sektorze usług kurierskich pierwsze miejsce zdobyły Paczkomaty® InPost, a usługi kurierskie firmy zajęły trzecie miejsce.

W tym roku Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl objął 16 kategorii. To lista marek, którą Polacy darzą największym zaufaniem – w tym gronie znalazło się 45 firm. Ranking przygotowywany jest na podstawie ankiet, które kupujący w sieci wypełniają po zrealizowanych zakupach w sklepach objętych tym programem. W tym roku analizie poddano ponad 3 mln ankiet, które trafiły do serwisu w ciągu ostatniego roku. To właśnie w tych ankietach klienci dzielą się swoimi opiniami na temat przebiegu transakcji, obsługi sklepów i procesu dostawy. W ten sposób Program Zaufanych Opinii Ceneo jest dla wielu użytkowników wiarygodnym źródłem wiedzy na temat sprzedawców i produktów.

 

 „Przepis na sukces jest prosty – to ciężka praca i systematyczne polepszanie jakości usług. Klienci sklepów internetowych najchętniej wybierają dostawę do Paczkomatów® InPost, bo jest szybka i wygodna. Dziś praktycznie żadna usługa kurierska nie jest w stanie osiągnąć lepszych terminów dotarcia z przesyłką do adresata. Cieszy mnie też wysoka ocena Kuriera InPost. Tę usługę budowaliśmy od podstaw – w oparciu o nasze doświadczenia i oczekiwania Polaków. Zaledwie kilka lat od startu jesteśmy w gronie najlepszych firm, które na swoją pozycję pracowały więcej niż dekadę. Naszą przewagą jest rozbudowana infrastruktura logistyczna, którą cały czas rozwijamy uruchamiając nowe sortownie. Ale przede wszystkim wygrywamy szybkością i skutecznością doręczeń. W InPost świętujemy doskonale wyniki rankingów i odpalamy super loterie dla naszych klientów, bo to dzięki nim te wyniki osiągamy” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

2019 10 23 InPost najlepszym dostawcą na Ceneo 2

 

Badanie NPS jest wskaźnikiem satysfakcji klienta, a polega na zebraniu odpowiedzi na pytanie o to, jak bardzo jest prawdopodobne, że respondent poleci usługi firmy znajomym lub rodzinie. Do odpowiedzi służy skala od 0 do 5 lub 10, na której 0 oznacza zdecydowane „nie”, a 5 lub 10 zdecydowane „tak”. Wyniki pozwalają wyłonić tzw. detraktorów, czyli krytyków marki, neutralnych – obojętnych oraz promotorów. Wskaźnik NPS oblicza się poprzez odjęcie procentowego udziału krytyków od takiego samego udziału promotorów. Paczkomaty InPost uzyskały w ten sposób wskaźnik 62. Furgonetka.pl pozyskała drogą mailową oceny od 9684 klientów, którzy za pośrednictwem tego serwisu skorzystali z usług którejś ze współpracujących z nim firm kurierskich.

InPost z okazji pierwszego miejsca w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl organizuję loterię „Rajd po nagrody”. Konkurs premiuje szybkość odbioru paczki z Paczkomatu®. W ramach loterii można wygrać ponad 300 tys. nagród m.in.: audiobooki z oferty Empik, vouchery na zakupy w sklepie online marki James Button, bilety do Cinema City, abonamenty Empik GO, Opaski Xiaomi Mi Band 4 czy kody na InPost Szybkie Nadania.Loteria trwa do 24 grudnia 2019 r.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą korzystać bezpłatnie z funkcjonalności, które obejmują m.in. śledzenie drogi przesyłek i monitoring ich statusów oraz dodatkowe powiadomienia, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z usług InPost.