1 kwartale 2019 roku wyhamowała sprzedaż smartfonów w Polsce. Na rynek dostarczono ok. 2,1 mln. urządzeń, co oznacza wzrost sprzedaży bliski zeru w porównaniu do 1 kwartału 2018 roku.

W pierwszym kwartale 2019 roku nastąpiła też zmiana na pozycji lidera. Huawei wyprzedził Samsunga pod względem sprzedaży urządzeń, na trzecim miejscu bez zmian pozostał Apple, a Xiaomi uplasował się na miejscu czwartym. Udziały Apple i Xiaomi zmniejszyły się w porównaniu do 1 kwartału 2018 roku, za to udział należącej do Lenovo marki Motorola wzrósł o blisko 4 punkty procentowe.

chart polish smartphone market

W 1 kwartale 2019 roku Huawei wprowadził kilka nowych smartfonów, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie zdobyć największy udział w polskim rynku. Dotychczasowy lider – Samsung – swoje portfolio odświeżył dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, stąd też w drugim kwartale można byłoby spodziewać się walki o pozycję lidera, jednak sankcje amerykańskie wobec Huawei wprowadzają duży element niepewności odnośnie finalnej reakcji użytkowników.” – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.