Wykorzystywanie aplikacji mobilnych w celach zakupowych, staje cię coraz bardzie popularniejsze wśród konsumentów. W USA w 2014 roku, wykorzystanie kanału online do zakupów elektronicznych stanowił 12% całego handlu. Według prognoz, liczba do 2020 roku wzrośnie prawie czterokrotnie.

Użytkownicy coraz częściej wymagają, aby aplikacje nie oferowały już tylko możliwości zakupu, lecz także posiadały dodatkowe funkcje jak: zniżki, promocje rabatowe, konkursy, programy partnerskie, czy też podpowiadały zakup i dawały możliwość personalizacji według potrzeb klienta.

Najczęstsze powody dla których konsumenci korzystają z aplikacji mobilnych

  • Otrzymywanie najnowszych ofert – 68%
  • Szybkie i wygodne zakupy z poziomu telefonu -54%
  • Porównanie cen oraz produktów – 62%
  • Zniżki za zakupy za pośrednictwem aplikacji 84%

Cztery powody dla, których korzystanie z aplikacji mobilnych cieszy się dużą popularnością konsumentów to: oszczędność czasu, dokonywania zakupów w dowolnym momencie, znalezienie interesujących ofert a także możliwość porównania produktów.

Źródło: clutch.co

MateuszM