Wydatki reklamowe sieci komórkowych spadły w trzech kwartałach br. o 4 proc. w skali roku. Najwięcej w promocję wśród sieci komórkowych w omawianym okresie zainwestował T-Mobile Polska, mocno spadły wydatki Virgin mobile – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Najwięksi reklamodawcy wśród sieci komórkowych |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2015 |
I-IX 2016 |
zmiana proc. |
T-MOBILE POLSKA |
201 148 220 zł |
269 939 321 zł |
34,2 |
P4 |
289 471 738 zł |
257 805 898 zł |
-10,9 |
ORANGE POLSKA |
315 247 833 zł |
252 734 666 zł |
-19.8 |
POLKOMTEL |
216 358 394 zł |
215 663 898 zł |
-0,3 |
VIRGIN MOBILE POLSKA |
35 858 378 zł |
20 867 547 zł |
-41,8 |
Razem |
1 058 084 563 zł |
1 017 084 170 zł |
-3,9 |
źródło: wirtualnemedia.pl
Kan
Czyli miał najsłabszy ROMI – return on marketing investment. Najwięcej zainwestował a najmniej zyskał.
nie wiem już co gorsze- żenujący plus z wszechobecnym okulistą czy play z monotematyczym promowaniem małolatów. wszytsko da sie znieść do czasu ale granice już zostały przekroczone
dobrze dla Tmobile ze te wydatki zwiekszyl bo kiedyś ich reklam nie dalo się oglądac. bajecznie nie jest ale dają radę. zawsze to lepsze od babci w VM
270 mln T-Mobile wywalił w błoto. No dobra 70 mln, bo skoro Polkomtel wydał 200mln i miał wyniki to znaczy, że tyle wystarczyło. Wydać każdy potrafi, zarobić już nie każdy.
z dwojga złego wolę reklamy t-mobile niż playa, spotów na jedno kopyto nie jestem w stanie już znieść. tych wydatkow rozstrzasać nie bede, mam ważniejsze sprawy na glowie
Najważniejsze że TM zmieniają się dla klientów. Spoty są konkretne i łatwo je zapamiętać.