Hasło „nie lubię poniedziałków” nie jest nikomu obce – wręcz doskonale je wszyscy rozumiemy. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Spotify, ponad 60% osób z pięciu przebadanych krajów, cierpi na poniedziałkową chandrę. Co motywuje ich do działania? Tak samo jak kofeina, pobudza ich muzyka.

logo Spotify

Ośrodek Ipsos we współpracy z serwisem Spotify przeprowadził badanie, w którym 64% respondentów z pięciu różnych krajów przyznało, że mają nieco za mało motywacji w poniedziałki. Jednak dobrą wiadomością jest to, że muzyka bardzo dobrze radzi sobie w walce z poniedziałkową chandrą.

Co ciekawe, jak wynika z badania przeprowadzonego w USA, Australii, Brazylii, Francji oraz Szwecji, w poniedziałki muzyka wpływa na nas prawie tak samo, jak porządny kubek kawy – ponad dwie piąte badanych przyznało, że muzyka (44%), jak i kofeina (46%) pomaga im się zmotywować. Muzyka jest zdecydowanie częściej wybierana niż jedzenie (33%) oraz trening (28), jako sposób na wprowadzenie się w lepszy nastrój (na ile to możliwe) w poniedziałki.

Ponadto, kolejnym zaskoczeniem jest liczba osób, która twierdzi, że muzyka jest lepszym motywatorem niż seks – tylko 19% badanych wybrało seks, jako poniedziałkowy zastrzyk energetyczny.

Dla tych, którzy w poniedziałki szukają oparcia i motywacji w muzyce, serwis Spotify oferuje rozwiązanie – Discover Weekly – czyli spersonalizowaną playlistę, pełną świeżej muzyki, dostosowanej indywidualnie do gustu muzycznego, czekającą na każdego użytkownika w każdy poniedziałkowy poranek.

Muzyka to świetny motywator, dlatego nie dziwi to, że ludzie liczą na jej pomoc w naładowaniu się dobrą energią na początku tygodnia – skomentowała badania Shanon Cook, Trends Expert w Spotify. Nawiązując do badania, 42% z badanych osób zgodziło się z tym, że najwięcej energii potrzebują właśnie w poniedziałki rano. Na szczęście, zestawienie Odkryj w tym tygodniu jest dostarczane w każdy poniedziałek, dzięki czemu wszyscy słuchaczy otrzymują świeży soundtrack na dobre rozpoczęcie dnia.

Zachęcamy, więc do rozpoczęcia kolejnego poniedziałku od włączenia playlisty Spotify, może się to okazać rozwiązaniem na poniedziałkową chandrę.

O badaniu
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z badania Ipsos przeprowadzonego w dniach 10-13 maja, 2016 roku na zlecenie Spotify. W badaniu, które zostało przeprowadzone online, udział wzięło 3005 tysiąca dorosłych, powyżej 18. r.ż, w tym 1005 osób z USA, oraz po 500 respondentów z Australii, Brazylii, Francji oraz Szwecji. W próbie, wzięły udział również osoby, które mówiły, że mają mniej motywacji w poniedziałki.

źródło: Spotify

Kan