Jeszcze kilka lat temu YouTube był przede wszystkim kojarzony z możliwością oglądania teledysków i słuchania ulubionej muzyki. IRCenter opracował podsumowanie wydarzeń na Youtube w 2015 roku. Przyjrzał się filmom wszystkich autorów filmów dostrzeżonych w publicznych rankingach i w mediach społecznościowych.

  • Muzyka była najczęściej oglądaną kategorią tematyczną.
  • Królowały nagrania realizowane przez wytwórnię Step Records. Ich najpopularniejszym utworem był Albański raj Gangu Albanii (prawie 30 mln wyświetleń).
  • Spośród wszystkich utworów muzycznych opublikowanych na polskich kanałach największym zainteresowaniem cieszyła się Sarsa (kanał własny piosenkarki) i jej piosenka Naucz mnie (37,7 mln wyświetleń od publikacji w maju 2015r.).
  • Wśród filmów rozrywkowych dominowało AbstrachujeTV. Vlogerzy najchętniej publikowali filmy związane z relacjami damsko-męskimi oraz nawiązujące do różnych etapów życia szkolnego.
  • W kategorii gier dominował reZigiusz. Jego filmy osiągały najlepsze sumaryczne wyniki. Najlepszy OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179! (2,7 mln wyświetleń) pokazywał jak na rozgrywkę wpływa stosowanie okularów Oculus.


Podstawowe informacje o aktywnościach na YouTube
W 2015 roku na portalu YouTube pojawiło się ponad 3,8 mln filmów (3 896 451 nowych filmów w okresie 01.01.2015-31.12.2015), które zostały opublikowane przez ponad 380 tysięcy unikalnych użytkowników serwisu. Dziennie użytkownicy publikują prawie 11 tys. filmów, natomiast dzienna liczba komentarzy to niespełna 60 tys. Twórcy treści najczęściej publikowali swoje filmy w pierwszej połowie roku, natomiast zaangażowanie ich odbiorców wyraźnie rosło w drugiej połowie. Okres listopad-grudzień to szczyt zainteresowania internautów treściami. Może to wskazywać na dobre perspektywy w 2016 roku.

Więcej na temat trendów na Youtube na ircenter.com

Kan