Według prognoz firmy Sociomantic Labs wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku wyniesie 2,3 mld zł (0,55 mln Euro). Analitycy firmy podkreślają jednak, że znaczenie kanału mobilnego w całości wydatków e-commerce jest dużo większe, biorąc pod uwagę przełączanie się użytkowników pomiędzy kanałami. Rosnąca popularność aplikacji mobilnych powoduje wzrost zainteresowania firm wykorzystaniem tego kanału do zdobycia klientów. Okazuje się, że nawet 80% użytkowników smartfonów i tabletów jest skłonnych kliknąć w reklamę w mobilnych aplikacjach. Co ważne, 46% użytkowników takich aplikacji uważa, że korzystanie z nich jest szybsze niż ze strony www. Aż 51% osób korzystających z aplikacji mobilnych docenia ich wygodę i fakt, że nie muszą pamiętać loginów i haseł.

Rozszerzenie oferty na urządzenia mobilne jest kwestią oczywistą dla wszystkich graczy na rynku e-commerce, jednak w praktyce funkcjonuje to bardzo różnie. Dynamika wzrostu m-commerce pokazuje, że kluczowe jest jak najszybsze zaoferowanie klientom sprawnych, szybkich i łatwych w obsłudze aplikacji na telefony komórkowe. W najbliższym czasie to właśnie ten aspekt będzie budował przewagę konkurencyjną. Dotyczy to zarówno firm z sektora e-commerce, jak i logistycznego. Dobrym przykładem są Klienci Paczkomatów InPost, którzy coraz częściej korzystają z kodów QR na telefonach komórkowych podczas odbioru swoich przesyłek. Innowacyjną aplikację mobilną wprowadził także nasz partner – platforma Allegro. W najbliższym czasie właśnie tworzenie takich rozwiązań powinno stanowić priorytet, jeśli chodzi o inwestycje i innowacje” – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan