Już 3,5 mln klientów aktywnie korzysta z bankowości mobilnej – wynika z danych zebranych przez PRNews.pl i Bankier.pl. Największe udziały w rynku mobilnym ma mBank, którego klienci stanowią ponad 25 proc. ogółu klientów mobilnych. Kolejne miejsca przypadły bankom PKO BP i Pekao SA.
– Dane podawane nam przez banki wskazują, że Polacy chętnie obsługują swoje finanse z poziomu telefonu komórkowego. Można oczekiwać, że wraz z dalszym upowszechnianiem się tanich modeli smartfonów, ten trend będzie się nasilał. Wkrótce koalicja sześciu banków udostępni klientom płatności mobilne Blik. Będzie to dodatkowy czynnik, który może wpłynąć na zwiększenie popularności bankowości mobilnej – uważa Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
BLIK – polski system płatności mobilnych ma zgodę NBP
Przybywa osób, którzy aktywnie korzystają z bankowości mobilnej. PRNews.pl i Bankier.pl poprosiły banki o podanie liczby klientów, którzy przynajmniej raz na miesiąc logują się do swojego banku z poziomu telefonu komórkowego. Do logowania wykorzystują aplikację mobilną lub stronę banku w wersji lite. Z danych zebranych z trzynastu banków wynika, że takich klientów jest już blisko 3,5 mln.
Największe udziały w rynku bankowości mobilnej ma mBank – 892 tysiące aktywnych klientów , co stanowi ponad 25 proc. rynku. Na kolejnym miejscu jest PKO Bank Polski – 667 tys. aktywnych klientów. W tym przypadku udziały rynkowe przekraczają 19 proc. Trzecie miejsce należy do Banku Pekao SA. – ma blisko 596 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, co daje mu 17 proc. udział w rynku. Kolejne dwa miejsca zajmują BZWBK (14 proc.) i ING Bank Śląski (12 proc.). Te pięć banków ma łącznie 87 proc. udział w rynku bankowości mobilnej.
Pilnuj telefonu jak portfela
– Bankowość mobilna jest wygodna, ale też trzeba być ostrożnym. Zgubienie niezabezpieczonego telefonu może okazać się tragiczne w skutkach, np. niektórzy ludzie zapisują dane do logowania do banku w swoim smartfonie, a to rodzi niebezpieczeństwo utraty środków, gdy urządzenie wpadnie w niepowołane ręce. W miarę jak rośnie upowszechnienie platform mobilnych oraz pojawiają się uproszczenia w dostępie klientów do ich własnych środków, trzeba coraz bardziej pilnować własnego telefonu. smartfon to współczesny portfel, więc strzeżmy go najlepiej jak potrafimy – ostrzega Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.
Obecnie klienci mogą korzystać z bankowości mobilnej w formie aplikacji instalowanej na telefonie komórkowym lub w formie tzw. strony lite.
źródło: Bankier.pl
Kan
Podtytuł artykułu [i] Raport NFC [/i] a o płatnościach zbliżeniowych ani jednego zadnia. To może ja napiszę swój raport NFC. Mam konto w mBanku i Orange Finanse. Podpisałem umowę z telefonem NFC i miałem otrzymać kartę mikroSIM NFC przy przedłużaniu umowy. Karty nie otrzymałem, dowiedziałem się na infolinii że dostanę ją w ramach wymiany w salonie. W salonie wymieniono mi kartę na mikroSIM ale już nie NFC. Chciałem aktywować usługę płatności zbliżeniowych w Orange Finanse, niestety usługa jest jeszcze nie dostępna pomimo promocji na płatności zbliżeniowe. Pomyślałem to może mBank. Czytam wymagania: specjalne oprogramowanie w telefonie, o dziwo telefon dostałem w Orange niebrandowany więc nic z tego. Druga sprawa wgranie specjalnego certyfikatu, ściągnięcie specjalnej aplikacji niedostępnej w markecie play google następnie aktywowanie karty itd. Na końcu dowiedziałem się że z przyczyn technicznych usługa płatności zbliżeniowych w mBanku z kartą Orange w telefonie jest tymczasowo z powodów technicznych niedostępna. I to tyle w temacie – wiele reklam a usługa jest na dzień dzisiejszy niedopracowana i nie wdrożona komercyjnie.
Płatności zbliżeniowe telefonem rozwiną się dopiero wtedy , gdy nie będą związane dodatkowo z operatorem komórkowym . Absurdem jest , aby TYLKO dla tych płatności zmieniać operatora i dodatkowo wiązać się abonamentem .
dokłądnie… ale wszystko to dopiero raczkuje… jeśli nie wymyslą czegoś naprawde przełomowego to predzej czy później dopracuja te model płatności
Witam mam problem i nie wiem co robić. Brat zrobił mi hard reset tele bo nie mogłam ściągnąć messengera i vibera. poczym usunoł mi się cały system co robić.? 🙁
Witam mam problem i nie wiem co robić. Brat zrobił mi hard reset tele bo nie mogłam ściągnąć messengera i vibera. poczym usunoł mi się cały system co robić.?:((