Według analityków z IDC w trzecim kwartale tego roku zanotowano 25-procentowy wzrost sprzedaży smartfonów (326,7 mln szt.) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku (261,7 mln szt.). Liderem pozostaje Samsung (78,1 mln szt.). Na drugim miejscu plasuje się Apple (39,9 mln szt.). Chińska spółka Xiaomi jest już trzecim pod względem wielkości producentem smartfonów na świecie.
Vendor |
2014Q3 Shipment Volumes |
2014Q3 Market Share |
2013Q3 Shipment Volumes |
2013Q3 Market Share |
3Q14/3Q13 Change |
1. Samsung |
78.1 |
23.8% |
85.0 |
32.5% |
-8.2% |
2. Apple |
39.3 |
12.0% |
33.8 |
12.9% |
16.1% |
3. Xiaomi |
17.3 |
5.3% |
5.6 |
2.1% |
211.3% |
4. Lenovo* |
16.9 |
5.2% |
12.3 |
4.7% |
38.0% |
4. LG* |
16.8 |
5.1% |
12.0 |
4.6% |
39.8% |
Others |
159.2 |
48.6% |
113.0 |
43.2% |
40.8% |
Total |
327.6 |
100.0% |
261.7 |
100.0% |
25.2% |
Jak pokazują wyniki Samsung nie radzi sobie najlepiej. Według IDC sprzedaż smartfonów koreańskiej marki spadła o 8,2 proc., do 78,1 mln szt., a jej udział w rynku skurczył się o 8,7 punktów procentowych do 23,8 proc. Samsung był jedyną firmą z pierwszej piątki największych globalnych producentów, która odnotowała słabszą sprzedaż niż rok wcześniej. Chińska spółka Xiaomi wskoczyła na podium po raz pierwszy w swojej historii. Chińczycy przepadają już za smartfonami Xiaomi, które posiadają podobne parametry, co flagowce Samsunga czy Apple’a, ale oferowane są w znacznie niższych cenach.
W III kwartale bieżącego roku całkowita sprzedaż telefonów komórkowych wzrosła w ujęciu rocznym o 7,6 proc., z 427,2 miliona do 459,5 miliona sztuk.
źródło: IDC, Strategy Analytics
Kan
Zostaw komentarz