Instytut ARC Rynek i Opinia zrealizował badanie nt. potencjału rynku telefonów komórkowych marek spoza pierwszej piątki. Prezentujemy profil użytkownika B-Brandu, ujawnionych na targach Mobility Reseller Daysprzez Adama Czarneckiego, prezesa zarządu ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o.

Podsumowanie wybranych wyników badania

  • Najważniejszymi kryteriami przy wyborze telefonu komórkowego jest jego cena oraz długość działania baterii. Obydwa kryteria byłyby decydujące przy wyborze telefonu B-brand.
  • Główną obawą przy wyborze nieznanej marki telefonu byłaby awaryjność oraz niska jakość wykonania.
  • Za atrakcyjną cenę smartfona B-brand uważana jest kwota 445 złotych, jednak za niska cena – niższa niż 253 złote – budziłaby sporo obaw i podejrzeń respondentów co do jakości telefonu.

Pełny raport będzie dostępny w połowie października 2014r.










Informacja o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia przy współpracy z MIT Media. Metodologia: CAWI (ankiety online) na panelu internetowym epanel.pl. Respondentami były osoby rozważające zakup lub zmianę telefonu w ciągu najbliższych 6 miesięcy i jednocześnie nie odrzucające zakupu nowej, nieznanej marki. N=508. Czas realizacji badania: 16-18 września 2014 r.

źródło: ARC, wł.

Kan