Jak wynika z danych Gemiusa, liczba internautów odwiedzających witryny z grami online zmniejszyła się. Dane pokazują, że z internetowej rozrywki korzysta tyle samo kobiet co mężczyzn. Największą oglądalność takie witryny mają wśród młodzieży i dorosłych, w wieku 15-34 lata.

Witryny oferujące gry flash, gry online oraz portale związane z grami zebrały, według danych z badania Megapanel PBI/Gemius blisko 55 proc. polskich internautów (dane z czerwca 2013 roku). To o jedną dziesiątą mniej, niż rok wcześniej.

Nie należy jednak uważać, że Polacy mniej grają online. Być może mniej zajmują ich proste, flashowe gry w serwisach niezależnych. Bardzo wiele gier, jak na przykład popularny u nas World of Tanks ma zewnętrze aplikacje. Poza tym, wiele czasu na gry internauci poświęcają grając wewnątrz serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy nk.pl– mówi Tomasz Lechowicz, ekspert Gemiusa od technologii internetowych.

Jak wynika z danych, najwięcej użytkowników stron z grami online jest w wieku 25-34 lata (28 proc.), z wykształceniem średnim (33 proc.). Na drugim miejscu są ludzie młodzi – między 15 a 24 rokiem życia. W tej grupie wiekowej znajduje się 22 proc. widowni. Oglądalność stron internetowych z grami wśród kobiet i mężczyzn jest na identycznym poziomie (50 proc. kobiety, 50 proc. mężczyźni). Najczęściej na takie strony wchodzą osoby z grupy wiekowej 7-14 lat (66 proc.)

Najpopularniejszym portalem poświęconym grom w czerwcu 2013 roku był gry.pl. Jest to strona zbierająca w jednym miejscu wiele gier internetowych. Od prostych, aż po społecznościowe. Gry.pl zanotowały w czerwcu 2013 roku ponad 2,7 miliona użytkowników. Na drugim miejscu jest goodgamestudios.com, z prawie dwumilionową liczbą użytkowników. Firma ta, założona w 2009 roku w Niemczech ma w swojej ofercie kilka gier społecznościowych. Na trzecim miejscu rankingu znajduje się witryna gry-online.pl (ponad 1,7 miliona użytkowników w czerwcu 2013 roku).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

źródło: Gemius

Kan