Jesteś tutaj:-, Operatorzy, Raporty i prezentacje, Rynek-SMS-y z kobiecego punktu widzenia

SMS-y z kobiecego punktu widzenia

Kobiety częściej przekazują w SMS-ach emocje a mężczyźni używają ich do bardziej pragmatycznych celów. Panie chętniej niż panowie (63 proc. do 45 proc.) wysyłają SMS-y Premium, aby wspierać akcje charytatywne. Kobiety dominują również wśród uczestników konkursów audio-tele, quizów, oraz głosowań w programach telewizyjnych, radiowych oraz internetowych – takie są ustalenia z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2012” przygotowanego przez Platformę SerwerSMS.pl

Kobiety bardziej niż mężczyźni są zainteresowani otrzymywaniem SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Chęć otrzymywania takich komunikatów wyraziła co trzecia uczestniczka badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012”.

Największa różnica (52% do 32%) ujawnia się w zainteresowaniu kobiet i mężczyzn otrzymywaniem informacji z promocjami na usługi kosmetyczne i fryzjerskie. 52% kobiet i tylko 15% mężczyzn. W przypadku branży odzieżowej SMS-y o promocjach i specjalnych ofertach chciałoby otrzymywać 82% kobiet i 50% mężczyzn. Również więcej pań niż panów (odpowiednio 40% i 32%) wyraziło zainteresowanie otrzymywaniem specjalnych ofert od restauracji i kawiarni w formie SMS-a. Uczestniczki badania Platformy SerwerSMS.pl chciałyby ponadto otrzymywać SMS-em oferty dotyczące edukacji (23%) a także z branży rozrywkowej i kulturalnej (51%).

Płeć a cele wykorzystywania SMS-ów Premium
Płeć a cele wykorzystywania SMS-ów Premium

Dużo więcej mężczyzn niż kobiet przejawia natomiast zainteresowanie SMS-ami informującymi o promocjach na sprzęt AGD/RTV (odpowiednio 50% i 26%) oraz wycieczki (29% do 24%).

Kobiety poprzez swoją otwartość na nowe technologie i szerokie zainteresowania są grupą, która napędza ruch SMS-ów w Polsce. Krótkie wiadomości tekstowe panie wykorzystują zarówno do wyrażania emocji jak i do poszukiwań wyjątkowych ofert np. np. na usługi kosmetyczne lub fryzjerskie. Z naszych doświadczeń wynika, że najmilej widziane przez kobiety są SMS-y z rabatami na konkretną usługę lub produkt” – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl

Z badań przeprowadzonych przez Polskie Badania Internetu (PBI) wynika, że smartfony nie są wykorzystywane w identyczny sposób przez kobiety i mężczyzn. Panie najczęściej wysyłają sms-y i dzwonią (97 proc.), co znaczy, że używają smartfonów tak, jak tradycyjne telefony. Nieco rzadziej smartfon wykorzystywany jest do robienia zdjęć (84 proc.) oraz jako urządzenie do korzystania z Internetu (83 proc.). Dla mężczyzn smartfon służy przede wszystkim do robienia zdjęć (92 proc.), a w drugiej kolejności do wysyłania smsów (89 proc.). Trzecie najpopularniejsze wykorzystanie to przeglądanie Internetu (87 proc.), dopiero w dalszej kolejności mężczyźni wykorzystują je jak tradycyjny telefon – do dzwonienia (77 proc.).

Badania Ericsson Consumer Lab wskazują na to że kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem zachowań związanych z używaniem smartfonów. Częściej niż mężczyźni korzystają z usług mobilnych na smartfonach. Jednocześnie okazuje się, że skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki.

O badaniu „Komunikacja SMS w Polsce 2012”
Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2012” zostało przeprowadzone w dniach 2 lipca 2012 – 31 sierpnia 2012 metodą CAWI. Respondenci wypełniali anonimowo ankietę zamieszczoną w serwisie internetowym. Celem badania było zdobycie wiedzy na temat stosunku Polaków do komunikacji mobilnej. Ankietę wypełniło 3 122 respondentów powyżej 18. roku życia.

źródło: Platforma SerwerSMS.pl

Kan

Autor |2013-03-07T13:35:17+01:007 marca 2013 13:35|Kategorie: Newsy, Operatorzy, Raporty i prezentacje, Rynek|Tagi: , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

https://linebet-bangladesh.com/en/mobile